Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Marieke

Marieke

03-12-2012 om 21:37

Toestemming van je ouders?

Mijn dochter wil naar een jeugdhonk, voor kinderen vanaf groep 7 tot een jaar of 13-14. Een paar meisjes uit haar klas zitten er ook en het leek haar wel leuk. Ze mocht een keer gaan kijken en kwam heel enthousiast thuis met een inschrijfformulier. Naast de gebruikelijk naw-gegevens, leeftijd en zo, hoefde er verder niets ingevuld te worden, ook geen toestemming van de ouders. Dat laatste vind ik raar: ik moet voor alles toestemming geven, de sportclub, het maken van foto's op de bso, een paspoort, en dat is ook logisch: ik ben (juridisch) verantwoordelijk voor haar. Maar voor zo'n jeugdhonk hoeft ze geen toestemming te hebben? En als ik vind dat ze daar niet mag komen? Toestemming is immers niet nodig? Dan mag ze altijd naar binnen? Of zie ik het verkeerd? Het gaat dan om het uiterste geval, ik geloof niet dat mijn dochter zich niet aan mijn regels zal houden (tenminste: nog niet, ze is 11, wie weet als ze 14/15 is?), maar het gaat om het principe. Wie weet 't?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

03-12-2012 om 22:06

Tja

ik weet het niet. Wat is precies een jeugdhonk? Een soort soos, maar dan voor wat jongeren? Als een minderjarig kind op een sportclub gaat, dan moet je daar inderdaad op 1 of andere manier je handtekening voor zetten. Maar meestal is dat vooral bedoelt om aan te geven dat je het regelement accepteert én je de betalingen doet. Maar als mijn kind van 10 naar de Mac gaat om een hamburger te kopen, dan vragen ze daar ook niet naar toestemming van de ouders. Idem bijvoorbeeld: een korfbal toernooi voor basisschoolkinderen. Daar schrijf je je voor in (via school meestal). Maar als er een afsluitende disco is, dan wordt niet specifiek om toestemming van de ouders gevraagd.
Als er ergens een gelegenheid is waar kinderen van 10 tot 13 iets kunnen doen, vind ik niet dat er persé toestemming van de ouders gevraagd moet worden. Ik vind meer dat je als ouder afspraken maakt met je kind: waar ga je naar toe, wanneer, waar ben je, hoe laat ben je thuis enz. Als je wilt weten wat het precies is, hoe het eraan toe gaat enz, dan kun je zelf dat onderzoeken.
Gr. Bibi

Alleen als je betalend lid bent?

Hier vlakbij is een speeltuinvereniging, met daarbij een ' jeugdclub' voor de jonge pubers. Je kunt lid worden en dan moeten je ouders toestemming geven ( ook voor de betaling) of alleen jezelf ' inschrijven' dan ben je geen lid en krijg je alleen dingen als agenda en waarvoor je je kan opgeven ( speurtocht, dropping etc). Als niet betalend lid moetje dan het meeste betalen per keer. Voor veel aktiviteiten moeten de ouders vooraf toestemming geven, elke keer weer. Zowel leden als niet leden, zeker voor de aktiviteiten waarbij evt. risico's zijn. Voor de knutselgroep b.v. weer niet, dat mag je per keer betalen ( 50 cent) en toestemming word niet gevraagd, voor leden is het gratis. Volgens mij heeft het te maken met wat die club beoogt. Niet alle ouders kunnen het altijd betalen en zo kunnen ze per keer bekijken of ze het geld ervoor hebben.
Gewoon binnenlopen als het open is en erbij zitten mag altijd, gratis, krijg je ook nog gratis ranja.
Groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.