Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

rekenwonder

rekenwonder

11-06-2014 om 23:08

TOA toets

Om een nieuwe opleiding te mogen beginnen heb ik een TOA toets mogen doen. Dit was toa rekenen, en heb hem niet gehaald.
Buiten het feit dat ik vreselijk baal, het gevoel vreselijk gefaald te hebben, en mijn zelfvertrouwen een deuk heeft gekregen mag ik de toets niet inzien. Ik baal hiervan, ik wil weten wat ik fout heb gedaan, dit voor eventuele volgende keren. Ik heb via mijn werkgever gehoord dat ik het niet gehaald hebt, niet via school. Ik kan ook niet nagaan of ik vreselijk gezakt bent, of op het nippertje.
Morgenochtend ga ik de desbetreffende teamleider bellen (had nu alleen via mail contact), en heb wat argumenten opgeschreven. Echter wilde ik graag van jullie weten of er iets bestaat van recht op inzage? Ik kan het nergens vinden op internet.

Graag jullie advies.

On line

Waarschijnlijk heb je de toets via de computer gemaakt en die wordt niet vrijgegeven, omdat ze bang zijn dat de vragen dan bekend worden. Bij TOA-toetsen telt het slechtste resultaat, dus als je voor alle onderdelen goed soort, maar voor een onderdeel slecht telt dat laatste. Je kunt proberen of je een gedetailleerdere uitslag krijgt: welke onderdelen gingen goed en welke niet. De werkgever zal dat niet weten, maar wellicht kun je bureau ICE daarover benaderen, zij maken de TOA-toetsen.

Tsjor

Handigheidje

Dat je de TOA-toets niet gehaald hebt wil niet zeggen dat je niet kunt rekenen. Het is vooral ook een handigheidje, weten hoe je met zo'n toets moet omgaan. Wellicht kun je zelf gaan oefenen, zie www.toets.nl. En dan vragen of je de toets nog een keer kunt maken.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.