Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

RkJ

RkJ

12-12-2024 om 22:25

Tips jobs

Hallo, 

Ik ben op zoek naar enkele tips voor een job die goed te combineren is met kinderen (dochtertje van 3). Momenteel ben ik nog steeds in tijdskrediet, dit was ik al vanaf na dat het bevallingsverlof voorbij was omwille van nierproblemen bij mijn dochter, nu ondertussen stabiel. Zij gaat nu 3 halve dagen naar school sinds september en slaapt nog smiddags. Ik heb nog 1.5 jaar tijdskrediet opstaan en wil dit zolang zij mij nodig heeft zeker nog gebruiken. Buiten mijn man zijn wij maar alleen dus neem ik de meeste zorg van haar op mij als hij werken is. Terugkeren naar de job die ik had zie ik niet zitten en is ook niet te combineren. Financieel begint de uitkering van het tijdskrediet te wringen, praktisch is het zeker ik kan er altijd voor haar zijn, wegbrengen, ophalen, slapen leggen, thuis zijn als ze ziek is, leuke dingen doen wanneer ze niet op school is, huishouden, enz.. Nu ben ik opzoek naar een job die ik toch wel binnenkort zou kunnen starten om het financieel haalbaarder te maken zonder dat zij er last van heeft dat ik terug werk, huismoeder zijn is top zou dit graag blijven maar helaas financieel een ramp. Ik wil haar nog steeds kunnen wegbrengen smorgens en ophalen smiddags (nadien als ze hele dag gaat ook). De weekends en vakanties moet ik ook bij haar kunnen zijn want er is niemand anders voor haar. Is het nog realistisch om iets van thuiswerk of degelijk deeltijds werk te vinden dat in combinatie valt met mijn wensen? Schoolvakanties en weekends thuis en nu voorlopig voormiddagen werken en later tot de school uit is. Tips voor thuiswerk? Tips voor deeltijds werk met goede uren? Tips voor een job voor mijn man die eventueel 2 lonen verdiend? Ik heb een diploma 7 kinderzorg.. Dankjewel 

Heb ik het goed dat je Belgische bent? Dat zou misschien uit kunnen maken voor de tips.

Kan je gaan werken in de kinderopvang? Ideaal te combineren met kleine kinderen. 

Ik vond de huishoudelijke hulp goed combineren met thuis. Hier in Nederland krijgen ouderen hulp via de gemeente. Daar heb ik voor gewerkt. Meestal net wat meer uren dan mijn contract en die uren nam ik dan in vakanties op.
Of iets in het onderwijs? Onderwijs assistent?

Je wil een ideaal leventje. Je man twee banen laten doen, zou je dat echt willen? Dus dat hij 16 uur per dag werkt, zodat jij thuis kunt blijven?
Er is nog één dagdeel over: de nacht. In Nederland zijn er bijvoorbeeld gezinsvervangende huizen of iets dergelijks, waar mensen nachtdienst draaien. Je kunt dan overdag, als je kindje naar school is, slapen.
Andere mogelijkheid in Nederland zou zijn: gastouder.
Of meer administratief werk, wat je deels ook thuis kunt doen.
In Nederland zijn grote problemen met kraamzorg. Dat is op onregelmatige tijden intensief werk en daarna weer even rustig. Belangrijk is dan wel dat je iemand aanneemt die onregelmatige uren overdag in jouw huis voor jou kan opvangen.

Tsjor

Je man 2 banen laten werken om zelf thuis te blijven? Ik dochter is nu 3 dus over een jaartje gaat ze naar school dan heb je al veel minder opvang nodig, zoals genoemd , de schoonmaak zijn vaak korte diensten en onder schooltijd of in de avond

Richt je voor werk niet alleen op je beschikbaarheid tijdens de uren dat je niet voor je kind zorgt. Kijk ook naar waar je goed in bent en waar je voor hebt geleerd en waar je belangstelling ligt. (Ik ga ervan uit dat dat alledrie geldt voor de kinderzorg). Uiteindelijk hou je dat het beste vol en haal je daar meer voldoening uit. 
Is er niet een gastgezin oid in de buurt? 

Wat doet haar vader? Kan hij ook niet een deel van de zorg doen? Als hij bijvoorbeeld ‘‘s ochtends het brengen naar school doet, kun jij dan vroeg starten met werken. Zelfde geldt voor de weekeinden, kun jij dan een dag werken als hij zorgt voor jullie kind?

dan

dan

13-12-2024 om 13:29

tsjor schreef op 13-12-2024 om 07:59:

Je wil een ideaal leventje. Je man twee banen laten doen, zou je dat echt willen? Dus dat hij 16 uur per dag werkt, zodat jij thuis kunt blijven?
Er is nog één dagdeel over: de nacht. In Nederland zijn er bijvoorbeeld gezinsvervangende huizen of iets dergelijks, waar mensen nachtdienst draaien. Je kunt dan overdag, als je kindje naar school is, slapen.
Andere mogelijkheid in Nederland zou zijn: gastouder.
Of meer administratief werk, wat je deels ook thuis kunt doen.
In Nederland zijn grote problemen met kraamzorg. Dat is op onregelmatige tijden intensief werk en daarna weer even rustig. Belangrijk is dan wel dat je iemand aanneemt die onregelmatige uren overdag in jouw huis voor jou kan opvangen.

Tsjor

Vaak vragen ze mensen die in de avond ergens willen schoonmaken, in ziekenhuizen of kantoorcomplexen schoonmaken. Zo kun je overdag thuis zijn bij je dochter of haar wegbrengen en ophalen en als je man thuis is, kun jij gaan werken. 

Bij een baan voor drie ochtenden denk ik eerder aan schoonmaakwerk als huishoudelijke hulp. Dat deed mijn moeder ook vroeger. 
Nachtwerk zou ik juist niet aanbevelen, want dan kom je uit je werk en moet je kind opstaan, eten, klaarmaken, naar school en heb je maar drie uurtjes of zo om te slapen voordat je haar moet ophalen. Kun je daarna nog wel een dutje samen doen, maar aaneengesloten nachtrust, laat staan lang genoeg, heb je dan niet.

Of een baan waarbij je vroeg kunt beginnen en vroeg klaar bent en je man de ochtend doet of een baan waarbij je vooral in de avonden werkt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.