Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
22-07-2010 om 13:40
Ik overweeg om een tijdje te stoppen met werken, een maand of zes, soort van sabbatical. Maar ik heb geen idee of ik hier goed aan doe. Ik ben hoogopgeleid en wil na deze periode weer aan de slag (28-32 uur). Zijn er ool-ers met ervaring in het tijdelijk stoppen met werken? Waar moet ik aan denken (terugval inkomen, toeslagen en de gevolgen, terug de arbeidsmarkt op etc. etc.)?
03-08-2010 om 07:50
Ook mogelijk
Nasha, dat is inderdaad ook een mogelijkheid. Alleen, hoe maak ik dat met succes bespreekbaar? Het lijkt me een gok: als ze er niet aan willen meewerken, in wat voor situatie zet ik mezelf dan? Ik ben bang dat er dan op alles gelet wordt, ervan uitgaande dat ik minder gemotiveerd zou zijn. Geen idee hoor, of dat zo zal gaan. Als ze wel meewerken heb ik in ieder geval tijdelijk een inkomen, tijd om bij te tanken, en een stok achter de deur want sollicitatieplicht. Ik ga het zeker even uitstippelen in mijn hoofd.
03-08-2010 om 18:50
Tja...
hoe je dat met succes bespreekbaar maakt weet ik helaas ook niet Misschien met behulp van een derde....