Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Anneke

Anneke

24-09-2013 om 23:49

Tien jaar geleden levensverzekering afgesloten, gegevens kwijt

Tien jaar geleden heb ik voor een flink bedrag een gouden handdruk verzekering afgesloten. Ik ben het polisblad echter kwijt, weet niet meer bij welke maatschappij, ben ondertussen verhuisd... Ontzettend stom, maar wat nu? De verzekering loopt 10 jaar, zou ik daarna automatisch bericht krijgen??? HELP!

Suze

Suze

25-09-2013 om 07:06

Via geldstorting achterhalen of rondbellen

Oei,niet handig.

Misschien te achterhalen via de geldstorting? Vermoedelijk rechtstreeks betaald door ex-werkgever? Bestaat die nog? Bij hen na te vragen?
Of heb je wel de overeenkomst waarbij de afspraken zijn gemaakt? Misschien staat het daarin?
Of weet je nog de advocaat die je toen bij stond? Zit misschien nog in zijn of haar archief?
En je kan rondbellen natuurlijk... Heb je echt geen idee welke maatschappij?

Hanne.

Hanne.

25-09-2013 om 08:52

bewoners oude huis

En ik zou een belletje/briefje aan de bewoners van het oude huis sturen. Waarin je uitlegt dat het kan zijn dat er post komt, dat je daar echt op zit te wachten en of ze het door willen sturen.

Sindbads vrouw

Sindbads vrouw

25-09-2013 om 09:17

Eigen verzekering

Informeer eens bij je eigen verzekerings agent of hij een en ander kan achterhalen.

zoekplicht

Volgens mij hebben banken wel een zoekplicht om de eigenaar van een rekening op te sporen, bijvoorbeeld als de rekening om één of andere reden opgeheven moet worden.
Ik zou denken dat dit ook geldt voor verzekeringen, maar misschien is dit wel te optimistisch gedacht? Zouden ze echt gewoon het geld in hun zak gaan steken als je niet reageert?

Via de Gemeente

Als je "onvindbaar" bent proberen ze je adres te achterhalen bij de Gemeente. Moet je natuurlijk wel ingeschreven staan bij de gemeente waar je nu woont. Als het goed is doen ze dit ook met pensioenen bijvoorbeeld. Als je weer gevonden bent en contact hebt kan je een kopie krijgen van je polisblad.( Zo is het eens bij mij gegaan, toen ging het om een uitvaartverzekering uit mijn kindertijd, de vraag was of ik die wilde afkopen ) Je zou ook even contact kunnen opnemen met een assurantiekantoor of financieel adviseur.

Anneke

Anneke

25-09-2013 om 14:42

Gevonden

Gisteren om half vier 's nachts kreeg ik een ingeving. Mogelijk lag het in de doos belangrijke papieren. En yep, daar was tie. Zo logisch. Maar dank voor de tips.

Fransien

Fransien

26-09-2013 om 11:06

Fijn

En nou even je nieuwe adres doorgeven.
En plannen maken voor wat je met het geld gaat doen natuurlijk

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.