Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Keekblik

Keekblik

16-08-2012 om 10:07

Telefoon verkocht via marktplaats, verkoper klaagt nu

Ik ben even benieuwd waar ik sta en of onze koper recht heeft op het één of ander.

Wij hebben via MP een telefoon verkocht. Koper is hier thuis geweest en heeft de telefoon werkend gezien. Nu klaagt hij via de mail dat de telefoon niet naar behoren werkt (volgens hem, werkte hier wel goed) en wil de telefoon terugbrengen. Ik heb aangegeven dat ik geen winkel ben en dus ook geen garantie geef. Hij geeft nu aan dat hij zich opgelicht voelt en overweegt om aangifte te doen.

Nu is mijn vraag: in hoeverre ben ik verplicht om de telefoon terug te nemen? En wat voor rechten heeft hij nog meer?
Iemand eerder met dit bijltje gehakt??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mpverkoper

mpverkoper

16-08-2012 om 11:34

Vraag

paar vragen:
- Heeft de koper alle functionaliteiten van de telefoon uit (kunnen) proberen bij jou thuis?
- Hoeveel tijd (uren/dagen) na de koop kwamen de klachten van de koper?

En trek je niet teveel aan van het dreigen met aangifte. Laat dat maar langs je heen gaan. Veel mensen dreigen daar mee. Als het zover komt zie je dan wel weer.

Cersei

Cersei

16-08-2012 om 12:16

Ander geluid

Ik zou me schamen dat ik blijkbaar een niet werkend toestel heb verkocht en de koper zijn geld teruggeven. Wel even goed inventariseren wat nu precies het probleem is, mocht ik toch weer een verkoop overwegen.

mpverkoper

mpverkoper

16-08-2012 om 13:43

Telefoons etc.

Telefoons en andere gadgets leveren veel vaker problemen op bij verkoop via Mp. Je hebt malafide verkopers, die niets opsturen. Maar je hebt ook onbetrouwbare kopers die een ongelukje hebben gehad met hun telefoon en een identieke kopen via Mp en vervolgens proberen hun geld terug te krijgen door hun kapotte telefoon te laten zien bij de verkoper. (heeft iemand bij mij al eens geprobeerd met een ipod, terwijl diegene ruim 20 minuten dat ding heeft uitgetest bij mij thuis)

Ik zou er dus niet automatisch van uit gaan dat de koper te vertrouwen is. De telefoon is toch bij jou uitgeprobeerd en werkte toen.

ilsepilse

ilsepilse

17-08-2012 om 13:48

Eigen tel?

wie zegt dat je je eigen telefoon terugkrijgt vd koper, hij kan ook een kapot toestel aan jou teruggeven en die van jou verder verkopen..?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-08-2012 om 17:39

Jammer dan

Wie eist bewijst. En het lijkt mij voor deze verkoper nogal moeilijk om te bewijzen dat die telefoon het al niet meer deed vanaf het moment dat hij bij jou de deur uit liep. En in de tussentijd kan er ik weet niet wat met dat ding gebeurd zijn.

Ik zou het rustig afwachten.

En in mijn achterhoofd houden dat het inderdaad misschien iemand is die jou probeert op te zadelen met zijn eigen kapotte telefoon.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-08-2012 om 17:40

Oeps

Dat moest natuurlijk zijn: En het lijkt mij voor deze KOPER nogal moeilijk om te bewijzen dat die telefoon het al niet meer deed vanaf het moment dat hij bij jou de deur uit liep

sinas

sinas

17-08-2012 om 22:23

Weleens iets soortgelijks gehad

zoon verkocht zijn DS via MP. Hier thuis deed dat ding het normaal. Na een paar dagen mailde de ouder dat de DS maar hooguit een half uur werkte en dan was de batterij al leeg. Zoon had dat nooit gehad. Ik heb dat ook gemaild en deze persoon bleef maar aandringen. Ik heb toen geadviseerd kontakt op te nemen met de zaak waar wij onze DS hadden gekocht om te vragen hoe of wat. Maar ze bleef aandringen dat wij het moesten oplossen. Toen ik aangaf dat ik dat zeker niet van plan was omdat hij bij ons altijd prima had gewerkt en ook gewoon langer dan dat half uur was ze ook gepikeerd.

Keekblik

Keekblik

20-08-2012 om 10:19

Eindelijk tijd

Om even te antwoorden. Had het even druk met afkoelen .
Man vond het allemaal erg vervelend en heeft koper de telefoon terug laten brengen. De telefoon werkte en werkt nog steeds naar behoren. De telefoon kan dus gewoon internet weer op.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.