Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
01-08-2021 om 20:38
Mijn zoon had gisteren zijn eerste dag als maaltijdbezorger. Hij heeft een elektrische fiets van de werkgever tot zijn beschikking tijdens de ritten. Op de fiets zit ook een telefoonhouder voor de navigatie. Zoon reed gisteren over een hobbeltje en daarbij is zijn telefoon uit de houder gevallen. Mijn vraag, wie is nu aansprakelijk? Volgens zeggen (heeft hij gehoord via een collega) is de werkgever hier niet voor verzekerd. Dit lijkt mij heel sterk. Is dit niet een verplichte verzekering voor een werkgever?
01-08-2021 om 20:58
Dat durft hij nu dus niet meer.....
Daarom dacht ik eerst hier eens even navragen.
02-08-2021 om 23:10
drie mogelijkheden: werkgever neemt dit soort ongelukken voor lief en betaalt de schade, werkgever zegt dat zoon schade moet betalen of werkgever is verzekerd. Maar de werkgever is daar volgens mij niet verplicht voor verzekerd. Als hij zelf de schades wil betalen hoeft hij toch niet verzekerd te zijn?
hopelijk heeft hij een fijne werkgever.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.