Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Jasmijn

Jasmijn

29-11-2016 om 10:50

Tele 2 weigert me

Volgende week loopt mijn 2 jarig abonnement bij KPN af en ik ben net gaan kijken bij Simonly.nl en heb voor tele2 gekozen. Dit abonnement paste het beste bij mijn wensen en sowieso kwamen de eerste 3 beste opties bij tele 2 vandaan. Ik bel ze dus op om dit af te spreken, ze noteren AL mijn gegevens en vervolgens blijkt dat ik de komende 2 maanden geen abonnee mag worden omdat mijn zoon 18+ ook net een tele 2 abonnement heeft afgenomen. Pas nadat hij 2 facturen heeft betaald (dus over 2 maanden) mag ik ook een abonnement bij tele2 afsluiten.
Nou daar zit ik dus....ik heb geen behoefte aan 2 maanden zonder abonnement ze zitten en eigenlijk was dit het beste aanbod financieel.
Raar toch dit? Zonder reden iemand weigeren? We zijn geen wanbetalers en staan ook nergens zo bekend (ook niets bij BKR ofzo)

vlinder72

vlinder72

29-11-2016 om 11:03

Natuurlijk mag dat

Het is een commercieel bedrijf. Ze hebben geen acceptatieplicht. Klantvriendelijk is het niet natuurlijk.

Half a twin

Half a twin

29-11-2016 om 11:11

Rare reden

Eerlijk gezegd vind ik de reden raar. Je zoon woont nog thuis neem ik aan? Hij mag zelf een abonnement aanschaffen op jullie woonadres en dan kan jij dat niet meer? Ik vind dat als reden opgeven heel vreemd. Hoewel ik na onze wissel van telecomprovider nergens meer van opkijk. Wat een chaos en rare regeltjes in telecom land.

Jasmijn

Jasmijn

29-11-2016 om 11:17

woont thuis

Ja hij woont nog thuis, als hij op een ander adres had gewoon dan was er niets aan de hand geweest.

mirreke

mirreke

29-11-2016 om 11:34

Even los van het klantvriendelijke en dergelijke

Ik vind het interessant. Dus jij als ouder wordt toch als een soort package deal met je zoon gezien. Komt dat omdat je zoon op hetzelfde adres woont? Of omdat hij jouw zoon is en ze dat zien, ook al woont hij niet (meer) op hetzelfde adres?

Dus zou dit ook spelen als jouw partner die op hetzelfde adres woont (of een wildvreemde die bijv. bij jullie een kamer huurt) net een abonnement heeft afgesloten? Of is dat echt specifiek omdat het om jouw zoon gaat? En ze dus ofwel een jongvolwassene zien als nog niet helemaal uitgerijpt en dus in staat tot onverstandig bel/betaalgedrag? En dan jou daarvoor verantwoordelijk achten?

Ik vind het een beetje een rare juridische situatie. Kinderen die op hun 18e geacht worden volwassen te zijn, en dan ouders die toch aansprakelijk voor ze zijn (als dit de reden is...). Speelt bv. ook op scholen.

Enfin ik ben dus wel benieuwd hoe het exact zit (zoon, of per adres?) en dan zou het wel iets moeten zijn wat je als klant moet weten. Staat dit ergens vermeld?

mirreke

mirreke

29-11-2016 om 11:36

Okay, woont nog thuis

Dus het heeft te maken met nieuwe telefoonabo's per adres? Wat gek... Stel dat je in een woongroep woont of in een studentenhuis?

Jasmijn

Jasmijn

29-11-2016 om 11:58

Dat zei ik ook al Mirreke

Ik gaf ook al aan, dat dat raar was. Stel dat je in een studenenhuis woont o.i.d.? Dan kan je maar om de twee maanden een abonnement krijgen? (want dan kan het wel)
Ze gaf er niet goed antwoord op, tenminste ik weet niet meer wat ze zei. Iedere keer 'ging ze het vragen' en stond ik weer een halve minuut in de wacht. (geen belkosten hoor, ze belde mij terug)
Maar ik vind het zó raar.
Ik zei, tja, dus ik moet dan maar bij een andere provider klant worden...omdat het bij jullie niet mag? Ja zei ze, doe dat maar.
(maar ja, ik wil helemaal niet bij een ander want zij hebben het beste aanbod)

Blue

Blue

29-11-2016 om 16:45

Andere aanbieder proberen

Waarom probeer je het niet alsnog via een andere aanbieder? Kan zijn dat je er dan gewoon tussendoor glipt. Is het proberen waard. Vooral omdat de betreffende medewerker veel moest vragen loop je de kans dat het niet juist is en het via een andere route wel lukt. Er is vast wel een aanbieder te vinden die dit abonnement van Tele2 voor hetzelfde geld aanbiedt.

Jasmijn

Jasmijn

29-11-2016 om 19:19

Blue

Hoe bedoel je dit Blue? Ik had gewoon tele2 aan de telefoon, zij checken je gegevens en dan is je abonnement geregeld. Ik kan misschien wel ergens anders een formulier invullen voor dit abonnement, maar de uiteindelijke afhandeling wordt natuurlijk gewoon door Tele 2 gedaan.

Ad Hombre

Ad Hombre

29-11-2016 om 19:21

Jasmijn

Shocking!

Ze zullen vast wel hun redenen hebben al zijn de checks misschien wat te grof afgesteld. Waar andere providers je zover proberen te krijgen dat je met het hele gezin/bedrijf bij een hen komt te zitten doen zij het tegenovergestelde.

Elfje65

Elfje65

29-11-2016 om 19:36

Raar hoor

Wij, ik, man en volwassen zoon hebben alledrie een vodafone abo. Wil je nou klanten of niet? En als je het rechtstreeks via de site probeert?

Jasmijn

Jasmijn

29-11-2016 om 19:42

Elfje

Ik had een medewerkster aan de telefoon vanochtend, waarom zou het dan wel werken via de site ?

Triva

Triva

29-11-2016 om 22:26

maar

Je kunt toch ook gewoon twee mnd bij je oude provider blijven?

Bizar

Maar idd, ik zou het gewoon opnieuw proberen. Via de site, via een andere medewerker. Tien tegen één dat het een keer lukt. Als ze het zó vaak na moest vragen, is dit geen duidelijk, standaard beleid. Je glipt er vast tussendoor.
En anders ff twee maanden bij een provider waar je maandelijks kunt opzeggen (Ben bijv, maar dat kan tegenwoordig denk ik bij meer).
Maar dan zou ik wel een klacht indienen. Dit zou me zo ergeren dat ik er wel wat tijd voor over heb om dit uit te laten zoeken.

Elfje65

Elfje65

30-11-2016 om 07:57

Jasmijn

Omdat dat waarschijnlijk automatisch gaat. En misschien heeft zij het wel mis. En anders 2 maanden langer bij je oude provider blijven.

Klacht

Ik bedoel: als het uiteindelijk toch niet kan, bij Tele2, dan zou ik een klacht indienen. Als het toch gewoon lukt, zou ik niet gaan klagen over die ene medewerker.

Triva

Triva

30-11-2016 om 08:20

anneque

Bij elke provider kun je je abo door laten lopen en na 1 maand opzeggen. Dat is wettelijk zo.

Triva

Triva

30-11-2016 om 08:21

ik bedoel dus

dat ze gewoon nog twee mnd bij de huidige provider moet kunnen blijven maar ik zou wel stennis schoppen: willen ze nu wel of niet meer abonnementen verkopen?

Triva

Aha, dat wist ik niet. Dan zou ik dat idd doen. En vooral stennis schoppen Suf dit.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

30-11-2016 om 09:03

Ja hoor

Ik zou ook nogmaals de klantenservice bellen, en anders een bericht op Facebook en melding bij Radar.
Hoe gaat dat dan straks als je eenmaal je abonnement hebt? Word je dan afgesloten als je huisgenoot zijn rekeningen niet betaalt?

Blue

Blue

30-11-2016 om 09:58

Inderdaad twee maanden blijven

Mocht het echt niet lukken dan zou ik inderdaad twee maanden wachten en bij de oude provider blijven. Na afloop van je contract is je abonnement per maand opzegbaar. Het kan wel zijn dat je maandkosten dan hoger komen te liggen omdat je tijdens de abonnementsperiode gebruik hebt gemaakt van een actiekorting maar dat zou je evt. na kunnen vragen. Het zou natuurlijk wel kunnen dat de betreffende aanbieding waar je gebruik van wilt maken niet meer geldig is dan...

Bij sommige providers zit er wel een maximum aan het aantal abonnementen op een naam of zoals je zegt, dat er een bepaalde periode tussen moet zitten. Dat verschilt per provider. Maar bij twee verschillende personen binnen een gezin geen abonnement willen afsluiten, die regeling ken ik niet. Daarom mijn idee om het bij een andere aanbieder te proberen, die dus ook Tele2 abonnementen regelt.

Zus

Zus

01-12-2016 om 17:41

Fraude

Ik heb een aantal jaren geleden meegemaakt dat iemand mobiele abonnementen afsloot op mijn adres, maar onder een andere naam (gelukkig maar). Toen de eerste rekening op de mat viel, had ik niet gezien dat die brief niet was geadresseerd aan mij. Ik maakte die brief open en viel stijl achterover, een rekening van 18.000,- Euro. De weken er op volgden er nog meer van andere providers. Ik heb er nog één opengemaakt, weer zo'n bedrag. De rest heb ik ongeopend teruggestuurd, met er op geschreven dat de geadresseerde niet op mijn adres woonde.
Ik vermoed dat ze weten dat als er achter elkaar meerdere abonnementen worden afgesloten van één adres er soms ook sprake is van dit soort malafide praktijken en het gaat dus niet om achterstallige betalingen van een paar tientjes, maar fraude van vele tienduizenden euro's.
Anderzijds vind ik het ook wel klantonvriendelijk. Er moeten toch checks mogelijk zijn waarmee je dus dit soort kwaadwilligen uitsluit. Het adres wat die betreffende persoon had opgegeven was niet het adres waarop die persoon stond ingeschreven. Dat heb ik indertijd nagevraagd bij de gemeente omdat ik niet wilde dat er een spookpersoon op mijn adres was ingeschreven. Maar goed, het zal wel een kosten-baten analyse zijn. Het verfijnen van de regels zal wel veel geld kosten en die paar klanten die ze zo mislopen zal niet zoveel verlies zijn.

Jasmijn

Jasmijn

01-12-2016 om 18:12

ik blijf nog maar even denk ik

Heb een beetje rondgezocht naar andere providers, alleen Ben zou in aanmerking komen, maar ik had hier en daar vernomen dat mensen daar niet zo tevreden over waren, maar echt niet uit eerste hand. Beetje googlen gaf aan dat ze een vervelende klantenservice hebben. Weet niet in hoeverre ik daar last van zou hebben, wil sowieso een abonnement wat maandelijks opzegbaar is, dus als het echt knudde is ben ik zo weer weg. (ben niet gehecht aan mijn telefoonnummer, dus neem dan gewoon weer een andere)

Even ander vraagje, weten jullie je eigen nummer? Ik wel van vast prive en mijn vaste zakelijke nummer, maar mijn mobiele nummer niet, krijg hem niet in mijn geheugen gestampt....van niemand trouwens (ja alleen van mijn ex...die ik nooit meer bel haha)....en ik weet nog telefoonnummers van klasgenootjes lagere school (onnodige harde schijfruimte verspilling )

Mijn eigen nummer...

nee, weet ik niet. Ik sta zelf ook bij mijn contacten

zebra

zebra

04-12-2016 om 10:24

eigen nummer

de cijfers weet ik wel maar ik vergeet de volgorde vaak.
Stel dat ik als nummer heb 06 24569321 dan denk ik was het nu 06 24935621 of toch 06 24569321? De eerste en laatste cijfers onthoud ik prima, de middelste draai ik dus soms om. Vandaar dat mijn eigen nummer ook in mijn contactenlijst staat.

ik mocht ook geen 2 abb voor de kinderen

van tele2 op mijn rekening. Toen heb ik er 1 op mans naam gezet en ook met zijn email... geen probleem. Gek he?

Tihama

Tihama

04-12-2016 om 20:58

Ik wel

Ik heb met de kinderen vanaf dat ze peuter waren mijn nummer ook als een riedeltje geleerd. Dat leek me handig. Raak je mama kwijt, dan kun je zo het nummer opdreunen.

Ze kunnen het nu dromen. Hun nummers ken ik trouwens ook uit mijn hoofd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.