Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

tante Sidonia

tante Sidonia

16-10-2014 om 20:09

tegoed bon niet ingenomen

onlangs gaf ik iemand cadeaubonnen van halfords voor 75 euro. Afgelopen zaterdag is hij bij een halfords winkel geweest en werd hem verteld dat deze niet meer worden ingenomen.
Nu weet ik dat halfords failiet is gegaan maar dit kunnen ze toch niet maken zolang als de winkels open zi jn????

Vordering?

Kan het zo zijn dat je met zo'n tegoedbon/cadeaubon eigenlijk een vordering hebt op de winkel, en dat in geval van faillissement je met een vordering achteraan mag sluiten bij de andere schuldeisers?

skik

tante Sidonia

tante Sidonia

20-10-2014 om 10:32

Nou ja...

Dat weet ik niet. Maar het voelt alsof je bent opgelicht...
Weet iemand hoe dit zit?

vlinder72

vlinder72

20-10-2014 om 10:35

Halfords

Ik had begrepen dat Halfords failliet is en alleen nog wat franchise ondernemers open zijn. ik kan mij voorstellen dat zij geen bonnen meer innemen omdat deze niets meer waard zijn. Ze zullen er ook niet meer voor betaald worden.

Wat was de reden van de winkel dat zij de bon niet meer in wou nemen?

tante Sidonia

tante Sidonia

22-10-2014 om 12:25

Dat het een soort

Schuldeiser is, zo'n bon. Dus achteraan sluiten maar.
Mijn man heeft contact gehad met de klantenservice en nu mag de bon besteedt worden voor de helft, de andere helft moet dan bijbetaald. Dus mag hij iets voor 150 kopen, 75 met de bon en 75 in euro's. Dat scheelt!!

Dat hebben ze slim geregeld

Ze blijven natuurlijk met een deel onverkochte voorraad zitten die voor een grijpstuiver naar de een of andere opkoper gaat. Door nu de klanten met een tegoedbon te verplichten het bedrag van die bon er nog eens naast te leggen heeft de klant wel een voordeel maar de winkel vangt op die manier ook nog meer dan ze anders zouden hebben gevangen. Goocheme zet. Win-win, zoiets.
Alleen moet je als klant zo niks kopen waar je garantie op wilt hebben van de winkel zelf, want daar kan je uiteraard naar fluiten op het moment dat je die garantie wilt inroepen.

Groeten,

Temet

Angela67

Angela67

22-10-2014 om 21:12

ideetje

weet niet of het werkt . . Maar als je nou iets koopt en betaalt met bonnen+cash. En dan breng je paar dagen later het ding terug en vraagt je geld terug. Normaliter krijg je dat dan wel, misschien nu ook wel (als ze niet op de bon hebben gezet dat je met bonnen hebt betaald)?
gr Angela

Tijgeroog

Tijgeroog

22-10-2014 om 23:19

Angela

Geld terug geven is geen recht van de klant, maar een service die de winkel kan verlenen. Ik vermoed dat ze in een situatie als deze die service niet meer mógen verlenen, omdat dat ten koste van de schuldeisers gaat.

Anja

Anja

23-10-2014 om 10:06

he?

---Mijn man heeft contact gehad met de klantenservice en nu mag de bon besteedt worden voor de helft, de andere helft moet dan bijbetaald. Dus mag hij iets voor 150 kopen, 75 met de bon en 75 in euro's. Dat scheelt!!---

Misschien lees ik ik iets niet goed of heb ik iets verkeerd begrepen. Maar als je een bon van 75 voor de helft mag besteden (37.50) en je moet de andere helft bijbetalen (37.50) kom ik niet op 2 maal 75 maar op 75 + 37.50 en word je een oor aangenaaid?

En in het geval dat je nu beschrijft wordt je eigenlijk verplicht ze nog eens 75 euro te geven? Je hebt je 75 immers al uitgegeven en je betaalt nu gewoon 150 euro ipv de 75 die je van plan was?
Kijk hierom had ik vast op school vast een onvoldoende voor rekenen, maar ik kan het even niet volgen.

Barvaux

Barvaux

23-10-2014 om 10:09

Anja

Het staat er wellicht onduidelijk maar ze willen dus dat je de bon alleen gebruikt als je iets koopt met een waarde waarbij je maximaal de helft van de bon kunt besteden. Dus ze willen niet dat je iets koopt voor minder dan 150 zodat de bon voor meer dan 50% de waarde heeft van het artikel.

Nu moet dat wel lukken bij Halfords en ik denk dat je blij moet zijn met deze oplossing.

Dit is ook de reden dat ik niet snel bonnen zou geven van zoveel geld. Ik geef iemand geld of ik koop datgene wat ze willen hebben maar dit risico wil ik niet lopen voor een groot bedrag.

Anja

Anja

23-10-2014 om 16:19

dus

eigenlijk geeft TS nu 150 euro uit terwijl ze 75 van plan was? Begrijp ik het dan goed? (75 al uitgegeven, nu 75 bijleggen en iets van 150 kopen).

Ik voel me weer in klas 6 met cijferen: Fietser A vertrekt om 5 uur, Fietser B vertrekt om 4 uur, beiden een snelheid van 5 km per uur, hoe laat drinken ze thee, hoe zag hun ontbijt er uit en hoe gaat het inmiddels met de moeder van fietser C.

amk

amk

23-10-2014 om 16:25

Ja,

daar komt het wel op neer.
De ontvanger van de bonnen koopt een product van tenminste 150 euro als die de volledige waarde van de bonnen wil benutten. Koopt de ontvanger iets voor minder dan 150 euro mag er minder aan bonnen ingeleverd worden.

Barvaux

Barvaux

23-10-2014 om 18:54

anja

Het is helemaal niet duidelijk wat de ontvanger van de bon van de vraagsteller WILDE uitgeven. Hij kan natuurlijk ook meerdere artikelen kopen als het maar minimaal 150 euro is voor hij al zijn bonnen kwijt kan.

Anja

Anja

23-10-2014 om 21:58

Maar

Stel dat het voor haar eigen man was, dan kost het het gezin 150 euro.
Is het voor iemand buiten het gezin, dan moet die persoon eigenlijk bij zijn/haar eigen kado 75 euro leggen of met veel minder genoegen nemen.
Dat vind ik zacht gezegd een beetje gek. Je moet als ontvanger dus of met minder genoegen nemen of zelf flink bijdokken.
Ik ga voortaan wel handje contantje giften geven

Barvaux

Barvaux

24-10-2014 om 07:48

anja

Tja dat heb je gewoon als het bedrijf failliet gaat. Je mag blij wezen dat je ze nog kwijt kan. Dat is het risico wat je neemt als je bonnen geeft.

Monique D*

Monique D*

26-10-2014 om 19:46

Ik heb die vraag voorgelegd aan een vriend van mijn zoon..

..die bij Halfords werkt. Hij zegt dat de tegoedbonnen helemaal niet meer worden ingenomen! Jammer voor de klant. VVV-bonnen worden wel geaccepteerd.

Het zal wel per filiaal verschillen.

tante Sidonia

tante Sidonia

27-10-2014 om 20:12

nee

Wij hebben de toezeggingen van het hoofdkantoor.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.