Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Herfstblaadje

Herfstblaadje

26-09-2012 om 12:02

Svb en net iets teveel verdiend. kinderbijslag)

Hallo Allemaal,

Mijn dochter van 16 zit net op mbo en doet een bbl opleiding. Nu werkt ze dus 24 uur per week, allemaal goed zover.
Van de svb mag ze 1340 per kwartaal verdienen zonder dat het ten koste gaat van onze kinderbijslag. Alles wat ze meer dan 800 verdient moeten we doorgeven.
Maar nu blijkt dat ze afgelopen kwartaal 80 euro meer heeft verdient en nu weet ik niet wat de evt risico,s zijn van het niet doorgeven.
Heeft iemand hier ervaring mee?? wordt je bv gelijk gekort?boete? oid.

Ik bedoel wat is nu 80 euro, kan best zijn dat ze volgend kwartaal minder verdient.

Herfstblaadje.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

26-09-2012 om 14:05

Zit daar vakantiewerk bij in?

Ik weet het niet precies meer, maar ik meen dat ze op die leeftijd meer mogen houden als het om vakantiewerk gaat. Als je dochter dus normaal 400 euro zou verdienen, maar in de vakantie 600 euro, dan gelden daar volgens mij andere regels voor. Ik zou ze gewoon eens bellen. Ook hoe dat moet bij steeds wisselende inkomsten.
Als je dochter vanaf het vorige kwartaal standaard meer dan 1340 euro verdient, dan vind ik het eigenlijk wel terecht als ze je gaan korten op kinderbijslag. Niet leuk, maar wel 'eerlijk'. Kinderbijslag is om de kosten van je kind te kunnen dragen. Als een kind meer dan 400 euro per maand verdient, hoef jij haar kleren niet meer te kopen toch?

+ Brunette +

+ Brunette +

26-09-2012 om 18:16

De svb krijgt de gegevens vroeg of laat wel door.

Wat de financiële gevolgen zijn van (niet) doorgeven van de inkomsten weet ik niet, maar ik weet wel dat de SVB uiteindelijk overal achterkomt. Maanden later krijg je daar dan opeens bericht over. In Spanje krijg je een soort van kinderbijslag als je niet meer dan pakweg 15.000 euro bruto verdient (Spaans bruto houdt niet alle premieafdracht in, vergelijk het met 18.000 Nederlands bruto). Doorgeven van wijzigingen hoeft niet eens, de belastingdienst stuurt de inkomstengegevens zelf door. Ik neem dat de belastingdienst en de SVB ook zo'n innig contact hebben. Verder ben ik het met Kaaskopje eens: als je kind zoveel geld verdient, waarom dan nog kinderbijslag?

+ Brunette +

+ Brunette +

26-09-2012 om 18:17

Genoemde bedragen zijn per jaar.

Ben vergeten het erbij te zetten.

Herfstblaadje

Herfstblaadje

27-09-2012 om 15:10

Bedankt

Het gaat nu om 80 euro over het laatste kwartaal, ze verdient ongeveer 275 per maand, en nu toevallig in september iets meer.

Ik zal de svb wel even bellen om te vragen hoe het nu echt zit, en in hoeverre we evt gekort zouden worden.

Herfstblaadje.

Aïda

Aïda

29-09-2012 om 23:40

Inderdaad bellen

veranderingen moet je doorgeven anders volgt er een boete..
Kreeg zelf al een pittige brief met waarschuwing, omdat ik mijn scheiding niet optijd had doorgegeven.
Dus ik zou inderdaad even bellen!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.