Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Ellen

Ellen

13-02-2013 om 10:10

Studieboeken nha vrijblijvend 14 dagen op proef,verzendbewijsje kwijt

Heb enkele maanden geleden studieboeken voor 14 dagen vrijblijvend op proef ontvangen!
Nu heb ik deze teruggestuurd en een verzendbewijsje gekregen!
Nu ben ik deze kwijt geraakt(stom stom!)en beweren ze het niet te hebben ontvangen en kreeg een rekening van het eerste trimester euro 225.
Ik heb dus niets betaald,ben zo boos,maar kreeg een brief van het incassobureau met kosten erbovenop nu 308 euro.
Als ik dit niet betaalde zou er iemand langskomen een deurwaarder,uiteraard wil ik dit voorkomen!
Mijn vraag is kan ik hier niets tegen doen,vinden jullie het mijn eigen fout.........

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

13-02-2013 om 10:25

Balen

Dat is heel balen. Wel apart dat én het verzendbewijs én de boeken kwijt zijn....
En wbt wiens fout: Tja, het is enorm balen natuurlijk, maar als de boeken inderdaad niet zijn aangekomen en jij niet kunt bewijzen dat je ze hebt teruggezonden, dan kan je van het bedrijf niet verwachten dat ze je e.e.a. kwijtschelden. Zij weten immers niet zeker óf je ze wel hebt teruggestuurd en dan nog, zij hebben een kostenpost, die jij had kunnen voorkomen door het bonnetje niet kwijt te raken (had je die nog wel, dan is de vervoerder aansprakelijk omdat dan duidelijk is dat dáár iets fout is gegaan). Het blijft zuur natuurlijk, zeker ook omdat jij niet 100% zeker weet of de boeken misschien wél zijn aangekomen, maar bij het bedrijf niet goed ingescand of zoekgeraakt of wat dan ook.
Maar ik vrees dat je weinig keus hebt.
Bibi

commerciele tante

commerciele tante

13-02-2013 om 10:45

Slim van nha...

Dat is commercieel gezien best slim van NHA... Er is behoorlijk wat geld te verdienen op deze manier aan mensen die hun verzendbewijsje niet meer hebben. Je zult ze de kost niet moeten geven.
Ik vrees dat je zonder je bewijsje niet veel anders kunt doen dan betalen. En ik zou mijn licht er eens over op steken of meer mensen de ervaring van een rekening van NHA hebben na terugzending van het proefpakket.

Brianna F

Brianna F

13-02-2013 om 10:53

Com. tante

En hoe zou de NHA moeten weten welke mensen geen verzendbewijs meer hebben? of zouden ze bij elk terug gestuurd pakket dit proberen? Lijkt me stug.

Engelandvaarder

Engelandvaarder

13-02-2013 om 11:53

Brief schrijven

Ik zou zeker niet zomaar betalen. Je zou een brief kunnen schrijven en precies beschrijven wanneer je de boeken terug gestuurd hebt en waarom. Je kunt je in de brief afvragen of de boeken wel aangekomen zijn maar misschien in de postkamer van het bedrijf zijn blijven liggen. Verder helpt het misschien om te appeleren aan de goede naam en de betrouwbaarheid van het bedrijf.
Zorg wel dat je een verstuurbewijs van de brief hebt en vraag om bevestiging van ontvangst. Dikke kans dat ze beslissen dat je teveel werk bent en de 'schuld' kwijtschelden.
Jose

Te laat

Je had meteen bij de eerste brief (met rekening) actie moeten ondernemen! Waarom heb je dat niet gedaan? Nu ligt de zaak al bij een incassobureau en ik weet dat er veel bedrijven zijn die er dan niets meer mee doen: het incassobureau handelt het af en dat gaat maar op 1 manier: betalen of er komt een deurwaarder.
Ik denk dat je het best zo snel mogelijk kunt betalen. En vervolgens kun je uiteraard alsnog proberen iets met het NHA te regelen. Overigens: deze rekening was voor het eerste trimester: weet je zeker dat je de rest wel hebt stopgezet?

commerciele tante

commerciele tante

13-02-2013 om 16:45

Brianna

Precies wat ik denk... En zeker de moeite waard van een factuurtje op de bus...

ondernemer

ondernemer

13-02-2013 om 18:23

Nou

Heel veel ondernemers, waarvan ik er een ben, worden op het moment ook vreselijk bedonderd door klanten die niet betalen. Ik snap dus heel goed dat er een bewijs nodig is om te laten zien dat je het terug gestuurd hebt. Jij bent het kwijt geraakt. Het is jouw fout. Jammer, maar gewoon betalen.

Brianna F

Brianna F

13-02-2013 om 19:32

Nou

Je hebt geen idee hoe druk dit bedrijf het heeft, die gaan zeker niet de moeite nemen iedereen nog een factuurtje na te sturen.

Verzendbewijs

Is daar misschien een kopie van op te vragen bij het postkantoor? Zelf nooit meegemaakt dus ik weet het niet, zit maar wat mee te denken. Ik zou nu wel eerst die factuur betalen, die gaat alleen maar verder oplopen.

dynastie

dynastie

13-02-2013 om 21:24

Kosten lijken te hoog

Is de vordering opeisbaar geworden na 1 juli 2012? Zo ja, dan zijn de incassokosten te hoog: dan is het totaal maximaal 273.4 (afhankelijk van of de schuldeiser BTW-plichtig is, anders is het 265 euro). Je kan het narekenen op http://www.schuldinfo.nl/

Hier dient ook het incassobureau zich aan te houden.

Ellen

Ellen

13-02-2013 om 23:51

Bedankt,ik heb het pakket verzekerd verzonden,dus ga het nog een

van NHA dat ik na betaling de materialen nog toegestuurd kan krijgen als ik dat wil.
Ook als ik kon aantonen dat het binnen 14 dagen terug was gestuurd,hoefde ik niets te betalen,maar ze zijn zo wazig daar,want ik heb geen verzendbewijs met code meer,dus heb geen enkel bewijs meer............
Slim bekeken van ze!

bibi63

bibi63

14-02-2013 om 12:01

Die snap ik niet ellen

Je krijgt een mail van NHA dat je de spullen alsnog toegestuurd kan krijgen als je wil. Dan snap ik niet. De spullen zijn daar toch niet aangekomen, zeggen ze? Je moet nu toch betalen daarvoor? Dan gaan ze toch niet weer een pakket naar je toesturen? Dan zouden ze 2 pakketten hebben verstuurd, geen één terug hebben ontvangen, en 1x een betaling. Of zie ik iets over het hoofd?
Gr. Bibi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.