Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

mama2

mama2

09-11-2015 om 13:20

Stichting met Anbi status

Ik ben Provincie beheerder bij een stichting op vrijwillige basis. Nu heeft deze stichting sinds kort de Anbi status. Belasting technisch zou dit voor ons als vrijwilliger goed uitkomen.....ben er alleen nog niet achter hoe dan.

De kosten die ik maak en dus vanuit eigen zak worden betaald zijn bel en benzine kosten. Zijn deze dan met deze status aftrekbaar en zo ja hoe? Moet ik km opschrijven of minuten dat ik bel? Doe ik dan dan 1x per jaar bij mijn aangiften?

Hopelijk kan iemand mij wijs maken, bedank alsvast!

mama2

mama2

12-11-2015 om 10:03

Niemand?

Tjee, ben ik gelukkig niet zo blond als dat ik mij voelde....

Kijk op de site van de belastingdienst

Het voordeel van een ANBI zijn zit hem vooral inderdaad in minder belastingafdracht voor de stichting zelf. Voor de vrijwilligers kan het zo zijn dat het vrijwilligerswerk als schenking kan worden opgevoerd op je belastingaangifte (en dus als aftrekpost kan dienen).
Maar voor het hele verhaal moet je even kijken op de site van de belastingdienst. Daar staat het allemaal heel helder uitgelegd. En als je iets niet snapt bel je de belastingtelefoon. Daar kunnen ze je verder helpen.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/bijzondere_regelingen/goede_doelen/algemeen_nut_beogende_instellingen/

mama2

mama2

19-11-2015 om 12:43

Dank

Voor je uitleg Engeltje!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.