Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

spreekkamerruimte delen, hoe?

Wij hebben meer mensen werken dan we spreekkamerruimte hebben en soms leidt dat tot botsingen. Het ging lang goed, maar nu niet meer. We moeten een systeem hebben waarbij we de beschikbaarheid van meerdere ruimtes kunnen invoeren per dag (of eigenlijk: per uur) en dan ook weer afspraken kunnen inplannen (waardoor ruimte daarna dus niet meer beschikbaar is), e.e.a. uiteraard bij voorkeur digitaal. Ik zie wel dingen als afsprakenprikken.nl , maar dat gaat volgens mij alleen maar om het coordineren van data. Hier moet dus beschikbaarheid van ruimteskunnen worden ingevoerd en ook weer afgevoerd. Heeft iemand een idee voor een programmaatje hiervoor? Bij voorkeur gratis natuurlijk...

Groeten,

Temet

amk

amk

27-02-2014 om 16:14

outlook

bij ons gebeurt dat gewoon in outlook.
Alle ruimten zijn aangegeven en alle secretariaten hebben daar lees en schrijfrechten voor.
Als je een afspraak wil plannen popt er naast je afspraak ook gelijk een menuutje op met mogelijke ruimten. Roomfinder heet dat en daar staan de verschillende ruimten per locatie met hun bezetting in. Ik kan dus vanaf hier een vergaderruimte in Australie plannen.

Temet

Temet

27-02-2014 om 16:24 Topicstarter

jottem

Nou, ik weet nog wel een collega die ik de vergaderruimte in Australië kan aanbevelen (maar daar open ik wel een keer een apart draadje over).

Outlook dus. Kijk, dat opent perspectieven...

Dank je wel. Wat is dit forum toch handig!

Groeten,

Temet

ijsvogeltje

ijsvogeltje

27-02-2014 om 16:24

Outlook of Google

Inderdaad via Outlook. Of Google Calender zou ook best kunnen werken.

bevestigen

Als er ondercapaciteit is zou ik de ruimten wel laten beheren. Een secretaresse van een baas die er toe doet moet dan bevestigen wat mensen zelf aanklikken als aanvraag. Die kan dan ook even opletten dat mensen niet uit voorzorg hele blokken gaan reserveren en vervolgens niet op komen dagen zodat een ander minder beschikbaar heeft. En iemand die kan zien wie de ruimte gereserveerd heeft maar niet op komt dagen zodat een ander erin kan.
Kan ook zonder maar dat geeft dan weer een hoop gedoe.

Clowntje

Clowntje

27-02-2014 om 20:09

Idd outlook

Bij ons hadden de vergader ruimtes allemaal een outlook account. Bij het uitnodigen van mensen voor een vergadering keek je dus meteen naar een beschikbare ruimte (stond ook bij voor hoeveel personen).
Heel handig werkte dat. Nooit gedoe. Ja, soms moeilijk plannen......

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.