Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Ben er klaar mee!

Ben er klaar mee!

14-07-2014 om 09:14

Spaarrekening gezocht

Na de zoveelste keer gepiepeld te zijn door de Abn Amro ben ik er klaar mee. Ik ga de boel opzeggen.

Wij hebben hier echter ook de spaarrekeningen van de kinderen lopen en daar zoek ik nu vervanging voor. Wie weet waar je tegen aantrekkelijke voorwaarden een leuk bedragje bij elkaar kunt sparen voor later, zonder ondergrens, met maandelijkse stortingen, en waar je, indien gewenst, op ieder moment, bij je geld kunt. Dat laatste zou in theorie bij Abn Amro ook moeten kunnen, maar dat valt dus bar tegen...

Mijntje

Mijntje

14-07-2014 om 09:49

triodos

volgens mij Triodos, die heeft een aantrekkelijke rente. Moet je nog even de voorwaarden kijken of het vrij opneembaar is, volgens mij wel.

Katniss

Katniss

14-07-2014 om 12:20

Nieuwsgierig

Hoe heeft ABN AMRO je gepiepeld? Ik ben daar al zeker 30 jaar bij en over het algemeen heel tevreden.

Ze piepelen je overal

Ik ben al gepiepeld bij de RABO, de ING en de ABN AMRO. Die laatste inderdaad wel het ergste. Bij Triodos gaat het tot nu toe goed.

Ben er klaar mee!

Ben er klaar mee!

14-07-2014 om 13:12

Lang verhaal

Ik ga hier niet mijn complete bankgeschiedenis uit de doeken doen, en ik zal het vast wel ontzettend niet getroffen hebben de afgelopen 20 jaar, maar ik zie alleen maar gestuntel, gepruts en gedoe. Alles is ontzettend star geregeld en er gaat nogal eens wat fout.
Wat niet helpt is dat mijn man hoofdrekeninghouder is en ik gemachtigde en ik daarom bijna niks mag. Dat hebben we proberen te ondervangen door een gezamenlijke rekening te open en daarmee leek het iets beter te gaan.

Bij ING kun je bijna alles online regelen, bij Abn Amro moet je voor de gekste zaken op kantoor verschijnen, met z'n tweeën. En ik heb niet altijd zin om op zaterdagmorgen voor dag en dauw in een bankkantoor te zitten aan de andere kant van de stad. En dan met een beetje pech ook nogal uit de hoogte benaderd te worden, al moet ik zeggen dat dat de laatste 5 jaar wel aanmerkelijk verbeterd is. Klein voorbeeldje: een aantal jaren geleden hebben ze het gepresteerd om bijna 400 euro kwijt te maken. Aan het loket met een overboeking van de ene naar de andere rekening. Dat geld is dus drie dagen zoek geweest, en niet dat daar enige vorm van verontschuldiging voor kwam. Helaas vastlopend computertje. Dat dat kan gebeuren snap ik. Maar ik vind het dan zo jammer dat zij niet snappen dat ik dat wel heel erg vervelend vond. En dan niet zit te wachten op iemand aan de telefoon die dat eigenlijk heel gewoon vind en mij maar heel erg lastig.

En dat was niet het eerste wat fout ging en dus helaas ook niet het laatste. Wat de deur dicht deed was dat ik op geen enkele wijze inzage krijg in de spaarrekenking van jongste die ik notabene zelf geopend heb. Verschillende keren op kantoor geweest, gebeld, gemaild en ondanks alle toezeggingen schijnt het maar niet te lukken.

Dus: ik ben er klaar mee!

amk

amk

14-07-2014 om 13:16

Ben er klaar mee!

ik heb vergelijkbare ervaringen. Ik kreeg geen informatie over de hypotheek die ik nog had met mijn ex man terwijl mijn naam toch echt ook op de acte stond.

Hypotheken die niet optijd rond komen omdat zij de fouten maken.

Breek me de bek niet open over ABN. Toen ik de keuze had bij de aankoop van mijn nieuwe huis was mijn eerste beperking: nooit meer bij ABN!

Ben er klaar mee!

Ben er klaar mee!

14-07-2014 om 13:20

Amk

Was ook onze enige eis bij het oversluiten van de hypotheek....

bibi63

bibi63

14-07-2014 om 15:06

ABN AMRO, die zijn echt gek

Een paar jaar geleden meegemaakt: Oma had voor dochterlief een spaarrekening geopend bij ABN AMRO, die 'vrij' zou komen op haar 15e. Wij als ouders hebben daar toentertijd ook voor moeten tekenen. Niks mis mee, maar om het geheel overzichtelijk te willen houden, storten wij daar maandelijks ook een bedragje op. Omdat oma dat ook deed, en op die spaarrekening maar een x-bedrag per jaar gestort mocht worden, kwamen we daar altijd overheen en kregen aan het eind van het jaar weer een stukje teruggestort, omdat het over het max ging. Niet de bedoeling natuurlijk. In overleg met de ABN AMRO besloten de spaarrekening over te zetten naar een andere spaarrekening, waar minder limiet aan zat. So far so good. Moesten wel naar kantoor komen om ons te legitimeren en handtekening. Prima. Maar dan...... Manlief en ik waren inmiddels een aantal jaar getrouwd (een paar jaar na opening van de oorspronkelijke spaarrekening). Ik had/heb sindsdien een andere achternaam en dus ook al jarenlang een andere handtekening. Kortom, op 'kantoor' werd mijn handtekening niet geaccepteerd (kwam niet overeen met de handtekening die ik ooit voor de oorspronkelijk spaarrekening heb gezet). Ik leg uit dat dat allang mijn handtekening niet meer is en oude handtekening echt niet meer wist. Gingen ze niet mee akkoord....... Voor hun was de oplossing dat ik dan mijn oude handtekening even zou overtrekken... Het moet echt niet gekker worden. Ik vroeg nog of paspoort en BSN niet genoeg waren, maar nee. Uiteraard gedaan om e.e.a. af te handelen. Wat een stelletje idioten.
Bibi

Ook zo'n klant..

Ook zo'n klant..

14-07-2014 om 15:22

Pfff ABN

Prive heb ik alles bij de RABO en zakelijk( heb eigen bedrijf) bij de ABN. Jongste werd 11 en wilde graag een bankpasje. Dat was absoluut onmogelijk bij RABO.
Via site ABN kon ik chatten met medewerker en heb gevraagd of ik de rekeningen van de kinderen kan koppelen aan mijn zakelijke account. want ik wilde wel zien wat er gebeurde op de rekeningen. Dat was geen enkel probleem. Afijn dat werd het natuurlijk wel toen het geld eenmaal was overgestort van Rabo naar ABN want na heel lang bellen en langs komen op kantoor bleek dat het niet kon om een particuliere rekening (van de kinderen) te koppelen aan een zakelijke rekening. Ja duh, daar had ik duidelijk naar gevraagd. Geld was inmiddels overgestort naar de ABN en we konden er niet meer bij. Want kon niet internetbankieren en ook niet opnemen of overstorten want was niemand gemachtigd. PFFFF, moest papieren invullen en opsturen zodat we konden overschrijven en nu staat alles gewoon weer bij de RABO voor de kinderen (kind inmiddels 12 en kreeg ook weer een pasje). Zakelijk nog wel bij ABN omdat ik geen zin heb ik toestanden om daar mee over te gaan stappen...
Maar volgens mij is het overal wel wat...

Ben er klaar mee!

Ben er klaar mee!

14-07-2014 om 19:43

Dat geloof ik gerust

Het komt volgens mij altijd op hetzelfde neer. Bij Abn heerst een ware handtekening cultuur, en niet iedere medewerker is even goed op de hoogte van al die regeltjes, en dan druk ik me nog voorzichtig uit.

Dus er zal overal wel wat zijn, maar in bijna 30 jaar Postbank en ING heb bij lange na niet meegemaakt wat ik bij ABN heb meegemaakt. Ik kan echt een lange lijst met voorbeelden van missers geven. De reden dat we nog niet zijn overgestapt, is dat het zo'n gedoe is. Maar nu is de maat vol. We beginnen met de spaarrekeningen, maar ik denk dat de betaalrekeningen snel volgen.

Triodos dus. Ik zal me er eens in verdiepen.

amk

amk

14-07-2014 om 20:10

overstappen is makkelijk

veel makkelijker dan ik dacht en ik had het veel eerder moeten doen
ASN is ook een goede optie. Voordeel je krijgt er rente op je betaalrekening en ze zijn goedkoper dan triodos, rente is vergelijkbaar, meestal net iets hoger dan bij Triodos.

OOK!!

OOK!!

14-07-2014 om 20:24

overgestapt

Ook overgestapt van ABN AMRO naar Triodos. Niet vanwege fouten, maar omdat ze het nodig vonden om zichzelf 20% loonsverhoging te geven. Waar halen ze de idiotie vandaan??!! Laten ze eerst beginnen met terugbetalen wat hun wanbeleid de gemeenschap heeft gekost.

Ranex

Ranex

14-07-2014 om 21:21

En hier

Voorheen postbank. Dat werd dus vanzelf ING . Overgestapt naar ASN voor betaalrekening, spaarrekening en beleggingsrekening. Heel tevreden over. Enige minpuntje is dat ASN de administratie van beleggingsrekening onlangs hebben ondergebracht bij Bing. Maar verder: prima service. Hypotheek: van Allianz plus MNFbank naar Triodos overgeheveld. Wat een verademing.

hier ASN

Zie redenen van AMK, het enige waar je op moet letten is dat als een kind een spaarrekening heeft en online bankiert, je even een briefje moet sturen dat de spaarrekening gekoppeld wordt aan online bankieren, anders kan het kind niet bij z'n spaargeld.

Wij hebben hier betaalrekeningen (zelf+ kinderen). Spaarrekeningen (=ideaalsparen voor onszelf+kinderen) en jeugdsparen voor de kinderen. Bij jeugdsparen kan je niet op elk moment bij, maar bij ideaalsparen kan je wel elk moment bij.

bij de Rabo

Ik had al vanaf mijn jeugd (dus al zeker 35 jaar) een rekening bij de Rabo en heb er ook mijn hypotheek. Nu was er een nieuwe wet (volgens de Rabo, heb het niet gecontroleerd) die zei dat de bank van iedereen een kopie van een identiteitsbewijs moet hebben. Ik kreeg een brief dat ik binnen twee weken met mijn paspoort moest langskomen, anders werd mijn rekening geblokkeerd. Nou nou, dat kan best anders worden gevraagd. Maar goed, ik erheen, kopie laten maken, klaar. Ik vroeg nog wat er met mijn kopie id was gebeurd van toen ik de hypotheek afsloot (die kreeg ik echt niet op mijn blauwe ogen) maar daar 'konden ze niet bij'.
Twee weken later kreeg ik een brief op hoge poten dat ik nog altijd niet was langs geweest met mijn id, dat het binnen drie dagen moest gebeuren, anders werd mijn rekening geblokkeerd. Ik zat een paar dagen intern bij een klant en kon niet weg. Ik belde geïrriteerd dat ik allang was langs geweest, krijg ik zo'n irritante, betweterige snotneus aan de lijn, die 'de blokkering alvast in werking ging zetten' omdat ik 'kennelijk niet van plan was mee te werken'. Ik heb opgehangen, nog een keer gebeld en naar zijn meerdere gevraagd. Die wist mij te vertellen dat er per ongeluk kopieën waren vernietigd en dat het niet meer te achterhalen was om wiens kopieën dat ging. De mijne dus. Uiteindelijk kreeg ik excuses en ben ik toch nog een keer naar de bank gegaan met mijn paspoort.
Mijn hypotheek is bijna afbetaald, dus die laat ik daar nog even. Maar verder doe ik geen zaken meer met de Rabo. Onbeschofte horken.

Caesar

Caesar

17-07-2014 om 22:59

Triodos

Triodos is als bank een verademing. En overstappen van de ene bank naar de andere is tegenwoordig heel makkelijk. Als er bij Triodos iets onduidelijks is, kan ik bellen en krijg ik iemand aan de lijn die de zaken kent en eventueel direct iets kan regelen. Enige nadeel van Triodos vind ik dat de spaarrentes erg laag zijn. ASN is daar beter in.

Caesar

Mijntje

Mijntje

18-07-2014 om 07:36

caesar

Maar de spaarrente voor kinderen is wel weer idioot hoog, meen 7 %?

Caesar

Caesar

18-07-2014 om 08:14

Geen 7%

Mijntje, kinder toekomst plan doet nu 1.8%, geld staat dan vast tot 18e verjaardag kind. Maand sparen voor kind doet 0.7%. Vergelijkbare producten bij asn geven nu 2.5% en 1.6%. Maar ook van die rente word je nog steeds niet rijk.

Caesar

Mijntje

Mijntje

18-07-2014 om 14:32

ok, nouja enfin. Maar ook iets om die rentes te vergelijken

ING, tevreden ermee

eigenlijk gewoon tevreden. Via internet alles te regelen. Toen maanden ná verkoop huis het elektriciteitsbedrijf vond dat ze ineens nog 800 euro meenden af te schrijven werd na één telefoontje dat rekening nr. geblokkeerd. Aangezien we in Spanje wonen, en tijden een postadres hadden nog in NL nu maar om laten zetten door een allervriendelijkste dame achter de balie die alles uitlegde en zelfs even meekeek of er nog ten gunste van ons eea gewisseld moest worden. Ja spaarrekening omgezet in Oranje spaarrekening en aangezien we daar alleen jaar lang op sparen om inkomstenbelasting te kunnen betalen, gedaan. Dan neem ik steeds verlagende rente maar voor lief. Ik kan (en mag) nog steeds op rekeningen van kinderen (volwassen) meekijken en hun spaarcertificaten worden keurig met afgesproken rentes uitbetaald.
Kortom, tevreden met ING

Abn

Wij hadden alle rekeningen bij de abn, met private banking vanwege een flink inkomen en spaargeld, we werkten allebei full time.

Na een 15 jaar bij de abn, hadden we twee kinderen en was ik anderhalf jaar thuismoeder geweest zonder inkomen. We verhuisden en ik kreeg een nieuwe baan met vast contract. En wat denk je: ik kon geen hypotheek meer krijgen bij de abn amro. Onze gezamenlijke salaris was meer dan genoeg om het te bekostigen maar abn amro baseert de inkomsten voor een hypotheek op wat je afgelopen jaar hebt verdiend. En dus niet kijken naar geschiedenis van afgelopen 10 jaar, en niet kijken naar het vaste contract. Ik was thuismoeder geweest dus niet genoeg inkomsten.

Voor ons was het simpel: dan stappen we met alle rekeningen over.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.