Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Moeder

Moeder

03-10-2013 om 16:27

Spaarrekening

Ik heb iets heel doms gedaan.
Een tijd geleden heeft mijn zoon geld gekregen om aan iets leuks te besteden. Om dat geld niet te mengen met zijn gewone zakgeld heb ik het op het op een ASN Jeugdspaarrekening gezet. Nu weet hij wat hij wil kopen voor dat geld en nu blijkt dus dat die rekening geblokkeerd is tot zijn 18e verjaardag. Ik heb dus gewoon de voorwaarden niet goed gelezen. Erg dom maar het levert ook een probleem op want het kind wil zijn geld.
Ik kan me natuurlijk niet beroepen op dommigheid en het niet lezen van de voorwaarden Ik heb de bank gemaild dat ik dan de rekening wil opheffen maar dat kan ook niet.
De enige uitweg is als ik aantoonbare studiekosten heb dus ik heb ze gemaild wat dat dan precies is.
Iemand nog ideeën over hoe dit aan te pakken en hoe ik het zoon moet vertellen? Het gaat om te veel geld om zelf op te hoesten.

Is het nog lang wachten?

Wanneer word je zoon 18? Je schrijft "het kind wil zijn geld", ik neem aan dat het dus nog lang duurt voor hij 18 is? Hij weet nu wat hij wil kopen, heeft hij daarvoor het totale bedrag nodig wat nu vaststaat bij de bank?

Is er al nee gezegd?

Mijn vader had hetzelfde: hij spaarde een bedrag voor zijn kleinzoon bij de ASN en hij wist niet dat het bedrag vaststond. Hij vond het handiger om in Engeland te sparen, waar wij wonen, en wilde de rekening opheffen. Hij heeft een brief geschreven met verschillende redenen en een paar dreigementen mbt andere rekeningen bij de ASN en hij mocht gewoon het geld terughebben. Ik geloof dat er ook een rekening optie was met iets minder rente, waar je wel bij het geld kon, dus je kan voorstellen om het geld tegen die rente terug te krijgen?

Moeder

Moeder

06-10-2013 om 11:29

Duurt nog 4 jaar

Kind is pas 14 dus het zou dan nog 4 jaar duren eer hij aan zijn geld kan. En hij heeft inderdaad het hele bedrag nodig.
Petal, daar ben ik dus de mist mee ingegaan. De gewone spaarrekening die ik zelf heb, daar kun je gewoon geld op zetten en afhalen hoe je wil. Ik nam aan, zonder goed te lezen, dat het zo ook was bij de kinderrekening en daar ging het dus mis. Goede les voor de toekomst, ook voor zoon
De bank heeft ondertussen terug gemaild met de redenen waarmee je wel geld kunt opnemen en daar kan ik wel wat mee. Dus ik denk dat het goed komt

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.