Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-08-2010 om 19:50
Hallo allemaal, mijn man zit sinds begin dit jaar in de WW. Hij werkt nu sinds een maand of 5 via een uitzendbureau, maar zit nu alweer 3 weken thuis, omdat er geen werk is :-s
Nu heeft hij een aantrekkelijke vacature gezien en (mbv mij) een brief geschreven. Wie zou de brief willen doorlezen en op - en aanmerkingen willen geven? Hieronder volgt ie:
"Op de website van Granuband zag ik dat er gevraagd wordt naar een chauffeur kraan / containerauto.
Via deze brief wil ik graag solliciteren op die functie.
Mijn naam is A ..., ik ben 38 jaar.
Ik heb als Opperman/Verreikerchauffeur gewerkt bij Metselbedrijf X, maar wegens Bedrijfseconomische redenen ben ik daar januari 2010 ontslagen. Tevens heb ik daar ervaring opgedaan met het werk op een autolaadkraan.
Vanaf maart jongstleden werk ik op uitzendbasis bij Vrijbloed Transport op een kraan - kipauto.
Dit werken op de vrachtwagen en met een kraan bevalt mij erg goed, maar helaas kan Vrijbloed mij geen vastigheid bieden.
Dat is daarom ook de reden om bij Granuband te solliciteren; het werk op een kraanauto bevalt mij goed én ik zou graag wat meer vastigheid willen hebben. Het werken met - en voor andere mensen is een prettige bijkomstigheid.
Ik houd van afwisseling, sta open voor nieuwe ideeën en denk hierin ook graag mee.
Ik kan mezelf omschrijven als een harde enthousiaste werker met hart voor de zaak en het werk, en ben vrolijk en positief ingesteld.
Ik heb mijn Chauffeursdiploma CCV-B, rijbewijs C en E en mijn VCA.
Graag kom ik tijdens een gesprek mijn sollicitatie verder toelichten."
18-08-2010 om 09:34
Bedankt allemaal ...
voor het meelezen, de tips, de suggesties, de complimenten.
Beide brieven zijn gepost en nu is het afwachten. Sinds gisteren werkt hij weer tijdelijk via het uitzendbureau, dus de ergste financiële druk is er weer een beetje af. Maar een "vaste" baan (uiteraard eerst hafjaarcontracten) zou toch een stuk prettiger zijn !
Nasha, de tussen haakjes in de brief hebben we weggehaald !