Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Hbomam

Hbomam

30-01-2020 om 15:18

Sollicitatie stage

Mijn dochter wil een stageplek bemachtigen voor komend studiejaar. Nu heeft ze de eerste stage zeer goed afgerond met een uitnodiging voor vakantiewerk deze zomer. Kan ze in de sollicitatie iets over de stage vermelden en dat ze deze uitnodiging heeft? En hoe?
Mijn dochter denkt dat het niet kan, omdat ze het vakantiewerk op dit moment nog niet werkelijk gedaan heeft en ik denk dat het een manier is om te laten zien dat ze een goede indruk gemaakt heeft.

Wendelmoed

Wendelmoed

30-01-2020 om 15:23

Ik denk

Dat je gelijk hebt, en dat ze prima kan vertellen dat ze gevraagd is door haar vorige stageplek om daar ook in de vakantie te komen werken. Dat maakt toch de indruk dat ze daar echt tevreden over haar waren.
Dat ze dat vakantiewerk nog helemaal niet gedaan heeft doet er toch niet toe, de uitnodiging staat immers.
Een sollicitatiegesprek is net of je een reclamefolder over jezelf voorleest, misschien helpt het haar om te begrijpen dat je niet over jezelf als persoon opschept maar dat je een product, jouzelf als werknemer, aan het aanprijzen bent.

Annemarie

Annemarie

30-01-2020 om 15:37

Tuurlijk

Bescheidenheid siert de mens maar je kan ook te bescheiden zijn. Gewoon vertellen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.