Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Sandra_

Sandra_

13-10-2014 om 16:41

Sociale fobie en solliciteren

Ik ben 43 jaar en moeder van twee pubers. Ik werk al bijna 20 jaar in dezelfde baan bij een kleine uitgeverij. Ik voel me er prettig omdat het vertrouwd is, maar ik word steeds minder gewaardeerd. Loonsverhoging heb ik al minstens 10 jaar niet meer gehad bijvoorbeeld, maar ik doe dan ook hetzelfde als 10 jaar geleden.
Omdat ik ooit hulp zocht voor problemen in de privésfeer, weet ik dat ik een vermijdende persoonlijkheid heb in combinatie met een sociale fobie. Buiten mijn gezin/familie en werk, heb ik nauwelijks sociale contacten.

Er wordt gezegd dat je tegenwoordig niets bent zonder netwerk. Dat kan ik beamen geloof ik. Ik heb vanwege mijn achtergrond geen netwerk. Ik heb ook geen (noodzakelijk?) linkedinprofiel, want wie zou ik aan mijn contacten moeten toevoegen? Als iemand me zou opzoeken denk ik dat het alleen maar tegen me werkt dat ik zo’n beperkt cv heb en geen contacten, of zie ik dat verkeerd?

Ik zou mezelf een schop onder mijn kont willen geven, maar als je jarenlang moeilijke situaties hebt vermeden, is het echt een hele grote stap om bijvoorbeeld naar een netwerkborrel te gaan. Zelfs een sportclub lijkt me al eng, en dat is dan ook nog eens ver verwijderd van mijn doel. Moet ik toch maar door blijven gaan met (veilig) reageren op vacatures? Maar hoewel dat heel dubbel is (want soms ben ik gewoon opgelucht dat ik een afwijzing heb gekregen en niet op gesprek hoef) wil echt uit deze situatie. Wat raden jullie me aan?

guera

guera

13-10-2014 om 18:59

begin es

bij een psycholoog of een coach zou ik zeggen, want er is wel wat meer nodig dan een linkedin profieltje denk ik....

mirreke

mirreke

14-10-2014 om 18:54

Wat ik wel weet