Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

schulden

Hoi

Ik heb misschien een hele rare vraag, ik heb door mijn ex een aantal schulden over gehouden die ik nu aan het afbetalen ben via een loonbeslag. Ik ben sinds kort getrouwd en wil nu eigenlijk wel van die schulden af. Ik zou alleen niet weten hoe ik dat moet regelen en hoe ik dat kan doen zonder dat mijn man in de problemen komt. Hoop dat er iemand is die mij kan adviseren.

diversen

Formeel ga je naar schuldhulpverlening via de gemeente. Die dan gratis schuldhulp ter beschikking moet stellen.
Je kunt zelf ook contact opnemen met een bedrijf dat schuldhulpverlening voor je kan verzorgen, zij kunnen je dan verder helpen.
Er zijn diverse vormen van budgetbeheer waarbij de schulden dan geinventariseerd en afbetaald worden.
http://www.nvvk.eu/

sn1984

sn1984

08-01-2014 om 00:43 Topicstarter

hoi AnneJ

Bedankt voor je bericht ik ga gelijk eens kijken of hun wat voor mij kunnen betekenen

sn1984

Ben je in gemeenschap van goederen getrouwd?

groeten,

Temet

wizzer

wizzer

08-01-2014 om 21:42

schulden

Je komt van je schulden af door ze af te betalen. Dat ben je nu toch aan het doen? Samen met je echtgenoot de WSNP is toch ook niet echt een oplossing, dan zit je ook nog jaren heel erg krap.

wsnp

Schuldhulpverlening wil niet automatisch zeggen dat je in de wsnp terecht komt. Als je voldoende inkomen hebt kun je ze ook gewoon aflossen. Dat kan gunstiger zijn dan een loonbeslag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.