Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

schone lei

Geen vragen of problemen dit keer, maar juist, omdat ik weet dat velen hier hebben meegeleefd en meegeholpen, wilde ik jullie laten weten dat wij bericht hebben gekregen van de Rechtbank, dat we eerder onze schone lei krijgen, dan verwacht! Nog een paar maandjes en dan zijn we van de WSNP af!

Het zal niet meteen een vetpot worden, we blijven vooralsnog in de bijstand, maar dat stukje zelfbeschikking vind ik toch wel heel fijn, hoor! Het is een lang, slopend proces geweest, ruim 6 jaar verder zijn we nu, maar het is klaar!

Bedankt voor de steun, het begrip, de daadwerkelijke hulp die ik hier mocht ontvangen!

Liefs,
Jons en gezin


Gefeliciteerd

Ben zelf pas drie maanden actief op dit forum en ken je verhaal dus niet maar GEFELICITEERD!

Thursday Next

Thursday Next

08-07-2014 om 11:34

Fijn, Jons!

De 7 magere jaren zitten er dus op, nu dan 7 vette jaren! En hopelijk ook dan in goede gezondheid!

jons

jons

08-07-2014 om 11:59 Topicstarter

dank!

Ja, die goede gezondheid hopen we zelf natuurlijk ook sterk op. Gaat op zich heel goed met me, af en toe hoofdpijn, maar dat is natuurlijk te verwachten na 2 hersenbloedingen. December weer een MRI en een gesprekje met de neuroloog. Maar, dit geeft de burger moed, dat de bewindvoerder vindt dat wij het goed gedaan hebben en dat de rechter daarin meegaat. Toch fijn, om bevestiging te ontvangen, ook al vonden we het zelf natuurlijk ook al

amk

amk

08-07-2014 om 12:03

Gefeliciteerd

dit is heerlijk nieuws.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

08-07-2014 om 12:42

Wat fijn!!!

Van harte en een hele fijne toekomst toegewenst!!!

wauw

Gefeliciteerd Jons!

Hoop dat vanaf nu de berg opklimmen makkelijker gaat.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

08-07-2014 om 12:57

Jons

Jons, gefeliciteerd!! Wat heerlijk en wat een opluchting! En heel veel beterschap!

fijn Jons

Gefeliciteerd. Wat een opgave moet dat geweest zijn. Heerlijk dat het voorbij is.

Rafelkap

Rafelkap

08-07-2014 om 13:23

Jons

Wat een mooi vooruitzicht! En ook dat je qua gezondheid al aardig bent opgekrabeld. Houden zo!

Wat

Wat

08-07-2014 om 14:03

een lange adem

is het geweest voor jullie, maar het is ook fijn als je onder je hoede wordt genomen, al is dat zeker niet makkelijk. Van harte gefeliciteerd met dit goede nieuws; dat moet een goed gevoel zijn.

Hoera

Wat een geweldig nieuws. Begrijp ik nu dat de bewindvoerder zelf al opperde om de termijn te bekorten (kennelijk vanwege dat vreselijke voortraject)? Dat is wel mooi. Volkomen terecht natuurlijk, maar ik kan me voorstellen dat het fijn is dat je inspanningen ook gewoon worden erkend.

En nee, een vetpot wordt het niet, maar vermoedelijk zit je nu ietsje minder krap, en inderdaad, niet over alles verantwoording hoeven afleggen lijkt mij een enorme verbetering. Van harte gefeliciteerd dus, en dat de 7 vette jaren nu maar mogen aanbreken!

Groeten,

Temet

Jons!

Hartstikke fijn zeg! Ik ben heel blij voor jullie dat er nu zes zeer broekriemaanhalerige jaren voorbij zijn. Een dikke pakkerd voor jullie en hopelijk mooi betgop nu.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

08-07-2014 om 15:55

fijn!

Fijn zeg, dat is goed nieuws Jons!

hiep hoi

Eindelijk weer baas in eigen buidel!

Jessica O

Jessica O

08-07-2014 om 16:15

super

Fijn om te horen!
En nu hopen dat alles steeds een stapje beter wordt! Sterk gezin zijn jullie hoor, petje af!

jons

jons

08-07-2014 om 17:28 Topicstarter

nogmaals dank

Temet, ja, daar heeft het inderdaad mee te maken, dat we op een nogal lullige manier uit het eerste traject gezet zijn en eerlijkheid gebiedt me te zeggen, ook omdat we op het moment niet in staat worden geacht nog heel veel meer af te lossen en we het gewoon netjes hebben gedaan, al die jaren!

Nu weer langzaam opbouwen. We blijven nog wel een poosje gebruik maken van de budgetbeheerder, gewoon, omdat we nu al zo'n poos niet zelf onze zaken hebben geregeld, dan betalen we haar liever nog een poosje door en kan zij ons leren om het langzaam weer zelf op te pakken.

Primavera

Primavera

08-07-2014 om 19:31

Wat heerlijk, Jons

Wat een fijn nieuws, Jons. Ik lees het met plezier dat er nu eindelijk een einde aan het traject komt.
Het is jullie echt gegund.

oooo wat fijn!!

het is je zo gegund!!

Ranex

Ranex

09-07-2014 om 18:48

van harte

Jons. Erg verdiend dit stukje lucht.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-07-2014 om 20:01

Oh geweldig Jons!

Ik als nuchtere 'aap' krijg zelfs een beetje kippevel op mijn armen van blijdschap voor jullie

Hortensia

Hortensia

09-07-2014 om 20:16

Fijn!

Hoewel het nog niet makkelijk zal zijn ben ik blij dat jullie deze periode nu af kunnen sluiten!

Ik heb diep, diep respect voor jullie hoe jullie het ondanks alle tegenslag (en ook de algemene vooroordelen) toch door bleven gaan en positief bleven. Jullie positiefheid is een voorbeeld voor me.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-07-2014 om 21:01

budgetbeheer

Dat hebben wij ook gedaan. Liever een beetje geld kwijt aan budgetbeheer en je nog even laten helpen. Zeker omdat jullie nog in de bijstand zitten.

Tabitha

Tabitha

09-07-2014 om 21:07

Fijn!!!

En heel verstandig om jullie nog even op weg te laten helpen door budgetbeheer!

Joechei!

Wat een mooi bericht Jons, dit beetje meer 'lucht' is jullie van harte gegund! En goed te horen dat het ook met de gezondheid redelijk goed zit.
Het werd ook wel eens tijd hoor, dat jullie positief nieuws kregen .

Jons!

Wat heerlijk

Sawo

Sawo

13-07-2014 om 23:00

Super

Gefeliciteerd wat een goed nieuws.

jons

jons

16-07-2014 om 18:01 Topicstarter

dank, mede-forummer

voor je kado'tje! Alweer hartverwarmend!

XXX

Tihama

Tihama

20-07-2014 om 21:50

Megagrijns

Wat fantastisch nieuws, Jons. Als er ooit iemand door een opeenstapeling van vette pech in de problemen is gekomen, dan waren jullie het wel. Ik herinner me nog je vraag hoe je voor heel weinig die dag een maaltijd voor 6 personen kon maken. En de lockmachine

Ik ben vol bewondering hoe jullie tegen alle tegenslagen in het gered hebben.

Ik gun jullie niet 7 maar minstens 70 vette jaren !

jons

jons

20-07-2014 om 23:46 Topicstarter

dank!

nog maar een keer dank voor de felicitaties. We zijn er zelf ook erg blij mee, natuurlijk. We zijn van plan om met de kinderen lekker uit lunchen te gaan, als we die schone lei binnen hebben. En ja, dan gaan we 'uitpakken', voor zover dat financieel haalbaar is. De kinderen hebben het zoo goed gedaan, al die jaren, die verdienen ook een pluim. We gaan dus niet naar de snackbar, we gaan naar een restaurant hier in het dorp, dat is haalbaar qua prijs en toch bijzonder en lekker. Avondeten doen we dan expres al niet uit eten, dat wordt te duur. Maar een lunch moet lukken.
En, daar zijn we heel duidelijk is, we hebben het niet in ons eentje gered, maar met de hulp van heel veel lieve mensen! Familie, vrienden, buren, forummers en soms zelfs van een instantie! Daar willen we nog een soort amerikaans feestje voor geven, misschien samen met onze trouwdag.
Ik hoop ook op die 70 vette jaren, maar voorlopig leef ik nog erg dag bij dag, en dan bij week. Dus stapje voor stapje. Ik heb geleerd, Tihama

Kaaskopje

Kaaskopje

21-07-2014 om 12:42

Jons

Wat wij hebben gedaan: wij hebben de mensen die op wat voor manier dan ook geholpen hebben, uitgenodigd voor een kopje koffie en wat lekkers. Wij vonden het niet gepast om daar een kostbaar feest van te maken. Maar ik had wel voor iedereen een 'goodiebag' samengesteld. Ik was parfumerieën afgegaan voor gratis monsters en we hadden bij een winkel die toevallig alles goedkoop wegdeed in verband met opheffing, met Italië als thema, een pastapakketje samengesteld. Het heeft ons niet zo heel veel gekost en toch kwam het 'groots' over.

Als het enigszins mogelijk is, zou ik het bedanken en de trouwdag gescheiden houden. Normaal zou je ook niet iedereen voor je trouwdag uitnodigen denk ik. Maar... uiteraard is dit jouw 'feessie' dus moet je doen wat jij leuk vindt)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.