Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Schoenen/zooltjes voor beurs

Binnenkort sta ik weer op een vakbeurs in het buitenland. Dat betekent dus 3 dagen lang de hele dag staan/lopen, zitten is uit den boze. Nu kunnen mijn voeten na 2 dagen echt niet meer, de 3e dag zit ik als het ware strompelend uit. Ik zie er nu al tegenop.

Wie heeft er tips voor representatieve damesschoenen (met hakje) waarop je dit goed uithoudt? Of wie kent er goede inlegzooltjes waarmee het beter uit te houden is.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie

Marie

10-10-2012 om 21:34

Podoloog

Hoi
Je kunt natuurlijk steunzolen aan laten meten door een podoloog. Kun je volgens mij ook nog vergoed krijgen uit je aanvullende verzekering.
Zelf loop ik graag op Wolky schoenen (ik heb ook steunzolen).
Misschien zit hier wat tussen?
http://wolkyshop.nl/index.php?item=&action=page&group_id=10000022&lang=NL

Tirza G.

Tirza G.

10-10-2012 om 22:41

Wisselen

Neem een paar paar schoenen mee. Wisselen doet wonderen.

Tirza

Yura

Yura

11-10-2012 om 13:11

Stewardessen schoenen

Google eens op stewardessen schoenen, misschien is dat wat.

Ely

Ely

11-10-2012 om 13:47

Mijn pedicure

Had het laatst over gelkussentjes die je onder de bal van je voet in je schoen legt. Schijnt hemels te zijn . Te koop bij schoenmaker, dacht ze.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ely

Volgens mij heb ik die ook wel bij de drogist gezien.

Groeten,

Temet

marie

marie

12-10-2012 om 11:50

Stewardessen schoenen

Hoi
Ik heb die stewardessenschoenen even opgezocht en die zien er inderdaad wel aardig comfortabel uit:
http://www.stewardessschoenen.nl/product_info.php?cPath=21&products_id=29
Ten minste als je persé op hakken moet lopen. Zelf zou ik dat ook geen 3 dagen vol kunnen houden (zelfs niet met mijn steunzolen).
succes

Mover

Mover

12-10-2012 om 15:56

Net terug van beurs

Ben ook net terug van een 6-daagse beurs. En wat Tirza zegt is waar: wisselen van schoenen, liefst 3x per dag. Ik red het met Gabor schoenen, en veel wisselen. Ik kom op gympen binnen (sjarmant, onder mijn kostuum of jurk wissel bij het begin van de beurs naar mijn nette schoen (met brede hakjes), rond de middag weer wisselen, en zodra de beursbel klinkt is het gympen weer aan.
Ik zie ze ook wel lopen hoor, die meiden (sorry) met mini korte rokken, en ultra hoge pumps. Tja denk ik dan, die lopen hier niet 6 dagen... De standbemanning die ik wel zie, draagt nette hakjes, en vaak 'smiddags wat anders dan 'sochtends.
Moet je een rok/jurk dragen, of zijn broek/pakken ook geoorloofd?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

12-10-2012 om 16:27

Wat een tip

Ik ben een heel slechte hakloper. Schoenen wisselen dus!

Geen schoenentip maar

Wat ik fijn vind zijn de steunpanties van de Hema. Of steunkousen als je laarzen aan mag. Dat scheelt ook een stuk in voetpijn en zere benen na een dag staan.

Tihama

Tihama

12-10-2012 om 21:54

Tips

Ik heb een hielspoor. Dat betekent dat ik in principe altijd pijn heb.

Ik heb steunzolen van de podotherapeut, maar daarnaast heb ik een aantal inlegzolen van Bama en Mysole. Ik krijg die in vrijwel elke schoen gepropt en zeker in alle laarzen. Ze zijn te koop bij de meeste hakkenbarren. Even zoeken naar de zolen met ingebouwde gelpads. Meestal hebben ze namen die naar sport verwijzen. Ik moet ze soms wat bijknippen.

Het lukt niet in mijn pumps (ik heb er diverse met hakken van 10 cm). Maar daar heb ik juist minder last omdat ik dan meer op mijn voorvoet sta.

En tot slot: Rieker heeft redelijk leuke damesschoenen met een hakje waar de zolen van mijn podoloog weer goed in passen. Durea en Gabor zijn trouwens ook behoorlijk goed

Oja: en een werkgever die hakken verplicht: laat hem zelf er eerst eens een paar dagen op lopen. Er zijn pumps tot en met maat 47 te koop. Met heeeeeeeeel hoge hakken.
Ik ben zelf dol op hoge hakken, maar ik vind het echt schandalig dat een werkgever het verplicht.

Tihama

gonniegans

gonniegans

14-10-2012 om 21:09 Topicstarter

Reactie

Dank voor de reacties, hier kan ik wat mee! Wisselen van schoenen, ik deed dat nooit omdat ik dan bang was dat dat de pijn zou verergeren. Misschien dus toch doen. En stewardess schoenen, nooit van gehoord, maar wie weet de oplossing. Zo ook voor gelpads. Fijn!

Overigens zijn hakken niet verplicht hoor, dan voel ik mezelf gewoon prettiger. Geen palen maar pumps met hakken van 5 cm ofzo. Misschien komt dat wel omdat ik zelf klein van stuk ben

Valkyre

Valkyre

17-10-2012 om 19:27

Clarks

Ik heb door jarenlange bekkenproblemen ook moeite met hakken. Als ik werk, draag ik vrijwel altijd platte ("heren"-)schoenen met daarin een zgn corrigerend zooltje, gewoon onder die naam verkrijgbaar bij de betere schoenwinkel.

Ik heb 1 paar nette schoenen, pumps met een T-strap (bandje) van Clarks. Die draag ik als ik voor een concert in het net moet (veel staan). Zitten heerlijk, kan er vrij lang op lopen en staan. Er zit standaard een soort gelzooltje oid in. En ze zijn ook nog eens echt elegant! Dat vind ik bij Wolkies wat lastiger te vinden.

Valkyre

Wisse

Wisse

17-10-2012 om 22:37

Hakjes; think!; arche; el naturalista; camper

Je leest vaak dat hakken beter niet hoger dan 4 cm moeten zijn. Dat is kennelijk een soort grens.

Schoenen van het merk Think! zijn confortabel en van goede kwaliteit, met meestal uitneembare inlegzolen die je zo nodig kunt vervangen door je eigen zooltje. Elke serie heeft een eigen leest steeds voor een iets ander model voet, je kunt uitproberen wat het best bij je past. Model Bee vind ik heel comfortabel en neutraal "netjes". Model Aida is leuk, comfortabel en redelijk elegant. Schee is iets eleganter en slanker van model. Think! heeft ook mooie modellen zonder hakken. Er zijn allerlei soorten, stoerdere maak ook elegantere, en allemaal comfortabel. De prijzen zijn behoorlijk hoog, maar als je goed zoekt op het (buitenlandse) www kun je ze wel voor de halve prijs of minder vinden, vooral in tijden van uitverkoop.

Een heel mooi, comfortabel (en duur) merk is Arche. Heeft elegante en leuke modellen. Voelt als een slof vanwege het zachte kalfsleer en de latex zool/hak. Is helaas weinig afgesprijsd te krijgen, zoek rond in tijden van uitverkoop. Te koop bij o.a. Zwartjes.

El Naturalista heeft een comfortabel, leuk model met hakje, Tesela, maar dat is iets minder "netjes", wat stoerder.

En kijk ook eens bij Camper, bijv. de serie Kim is elegant met een klein hakje.

Veel afwisselen = veel verschillende schoenen kopen

Een werkgever kan het lopen/staan op hakken trouwens niet verplichten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.