Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Vriendin

Vriendin

29-09-2017 om 13:09

Schikking ondertekenen, help!

Een vriendin van mij heeft onbedoeld merkrechten van een bekend kleding- en schoenmerk geschonden. Ze heeft met de juristen van dat bedrijf onderhandeld om de zaak in der minne op te lossen en ze is samen met hen tot een bepaald bedrag (schikking dus) gekomen.

Nu krijgt ze van hen een onthoudingsverklaring die ze moet ondertekenen waarin ook de afspraken over de schikking staan (hoogte bedrag, data termijnen enz.) maar ze vragen daaronder alleen háár handtekening. Er staat geen ruimte voor een handtekening van de tegenpartij. Het lijkt me toch dat als je tot een bedrag overeenkomt, dat beide partijen dit ondertekenen? Want met het ondertekenen belooft zij is feite dat ze het niet meer gaat doen (onthouding dus) en dat ze het schikkingsbedrag gaat betalen. Maar moet zij dan niet ook zwart op wit van hen een 'belofte' ontvangen dat er niet verder gevorderd en/of geprocedeerd zal worden? Of is onnodige achterdocht?

Iemand een idee hoe dat in z'n werk gaat?

Vriendin

Vriendin

29-09-2017 om 14:21

M Lavell

Nee helaas heeft ze geen advocaat maar wel een andere vriendin die bijna rechten afgestudeerd is.
Die vond het een prima bedrag en denkt dat het wel goed zit.
Ik hoor ook net dat ze heeft besloten om het gewoon te ondertekenen en op te sturen dat ze wel gaat vragen om een ondertekende bevestiging van de tegenpartij.
Dus er is geen haast meer bij mijn vraag (voor de meedenkers) maar toch vraag ik me af of dit normaal is.
Nou ik hoor het wel van haar.
Bedankt voor je reactie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.