Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Rotjeknor

Rotjeknor

02-08-2016 om 00:04

Schade niet gemaakt wel betalen?????

Goededag mensen,

Ik zit met iets namelijk: ik moet schade betalen voor iets wat ik niet heb gedaan. ik zal verder ook in deze forum uitleggen wat er is gebeurd. hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Op 27 mei 2016 is er sprake geweest van een vechtpartij. Ik was hierbij betrokken geraakt. het ging om een ruzie tussen een vriend en wat gasten uit amsterdam. Mijn vriend vroeg mij om te helpen (bemiddelen) tussen hen. dit probeerde ik ook. totdat het uit de hand liep.

ik wilde geld gaan pinnen en plotseling hoorde ik van achteren; willen jullie even instappen? dit zei een gozer van rond de 21}+- ikzelf ben 18.5 jaar. ik zei tegen die gozer van parkeer maar verder op ik kom zo. die jongens parkeerde dus verderop en stapte de auto uit. toen ik m'n geld wilde pinnen zag ik ineens 3 gasten naar me toe komen lopen (op een dreigende manier) . ik voelde me meteen bedreigd op dat moment en er knapte iets in m'n hoofd..

ik rende toen naar die 3 toe en er ontstond een worsteling. toen ik naar de ene toe liep en hem een tik verkocht draaide ik mijzelf om en keek toen naar die andere gozer en liep zijn richting op. zat een metertje of 10-15 tussen. die gozer liep naar achteren toe maar zag niet dat er een auto achter hem geparkeerd stond. hij viel hier dus ook op.

de eigenaar belde meteen de politie en ik moest een schadeformulier invullen. Ik had eerlijk gezegt geen idee wat het inhield. want meneer van de auto moest dat ook invullen. hij had zelf ook geen idee waarom de politie mij dat liet doen. maar dat bleek dus achteraf zo te zijn. de verzekeraar van de man doet moeilijk en het gaat om een bedrag van bijna 1100 euro dat betaald moet worden. ik ga dat echt niet betalen want ik ga niet voor iets opdraaien wat ik niet heb gedaan.

Nu is mijn vraag: Kan dit wel? en mag dit wel? ik heb de politie zelf gebeld en het verhaal gedaan maar krijg daar als antwoord ja dat wordt lastig want je hebt een schadeformulier ingevuld. ik vind deze antwoord 3x nergens op slaan. want dus omdat ik een formulier heb ingevuld zijn er een aantal dingen niet meer mogelijk? ik vind dit onrechtvaardig!!!

wat moet ik nu doen?

Ik hoop heel snel van jullie te horen!

Groetjes,

Rotjeknorrr

Miekemieke

Miekemieke

02-08-2016 om 08:29

je bent schuldig

Want als ik het goed begrepen heb dan bij je begonnen met vechten. En wie gaat er nu in vredesnaam geld pinnen in zo'n situatie? Je ouders hebben vast wel een wa verzekering. Het feit dat er iets knapte in je hoofd toen die 3 aan kwamen lopen is niet goed, misschien wilde ze ook alleen maar geld pinnen en jij viel ze aan. Heb jij iets gebruikt die avond?

Jurist

Jurist

02-08-2016 om 08:51

moeilijk

Je hebt denk ik niet alleen een formulier ingevuld maar ook het formulier getekend?

En heeft diegene die tegen de auto aanliep het formulier ook ingevuld en getekend?

Wat staat er ik het formulier?

Als je nog geen exemplaar (kopie) van het formulier hebt, vraag dat dan op bij de eigenaar van de auto.

Als in het formulier staat dat jij schuld erkent aan de schade, dan is het niet handig dat je daarvoor schuld erkend hebt. Dan heb je een moeilijke situatie.

Misschien niet onmogelijk, want ook mensen die bijv een moord hebben erkend gaan later nog wel eens vrijuit.

Waar het om gaat is dat als je op het formulier erkend hebt, je nu alsnog 1. vastlegt op schrift dat wat je daar verklaarde niet juist was en dat je toen je tekende niet begreep wat je toen verklaarde (misschien toevoegen dat je onder druk van de politie toen getekend hebt en dat je geen enkele ervaring hebt met dat soort formulieren) en 2. proberen tegenbewijs te krijgen, dus bewijs dat jij niet tegen de auto aanliep of anderszins schuldig bent aan die schade (wat staat er precies in het formulier?).

Waren er anderen die in jouw voordeel kunnen/willen pleiten dat jij niet tegen die auto aanliep of schuldig bent aan de schade?

@Miekemieke, ik denk dat schade door opzet en grove schuld uitgesloten is in de WA-verzekering en vermoed dat deze schade (door een vechtpartij) daaronder valt.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

02-08-2016 om 10:08

Hoezo ben jij niet schuldig?

Jij viel hem aan en hij liep achteruit tegen auto aan.
Tja....

Jurist

Jurist

02-08-2016 om 10:52

Ginny

Als er 10-15 meter tussen hen zat (dat schreef TO) dan kan je daar denk ik over twisten.

Had TO diegene een duw gegeven en kwam hij/zij dan tegen die auto dan was het natuurlijk een duidelijk verhaal geweest.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

02-08-2016 om 11:27

Tja

Niet schuldig vind ik dan toch echt wel wat ruim. Laten we het erop houden dat er inderdaad over te twisten valt. 10-15 meter is inderdaad een flinke afstand.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

02-08-2016 om 11:29

Wat ik dan niet begrijp

Is waarom TO dat formulier heeft ingevuld en niet de jongen die tegen de auto aanliep. Als TO werkelijk zo ver van de auto vewijderd was.

Rotjeknor

Rotjeknor

02-08-2016 om 19:31

@miekemieke, nee ik had die avond helemaal niks gebruikt.

Ongelovige

Ongelovige

03-08-2016 om 11:32

Raar verhaal

TS draaide zich om en liep richting een andere gozer, die op 10-15 m afstand stond. Die liep daarop achteruit en viel daardoor op een auto die daar stond.
Bedenk eens: wie van jullie gaat ACHTERUIT lopen als er op een afstand van 10-15 m iemand naar je toe komt lopen?? Dat is een hele grote afstand hoor, meer dan de lengte van de meeste huiskamers. Als je weg wilt is er tijd zat om je om te draaien en weg te gaan.
Of die afstand was een heel stuk kleiner of TS had een wel heel dreigende en snelle manier van aankomen om zo'n reactie uit te lokken.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-08-2016 om 15:35

Ja precies

Ik snap het ook niet zo.

Ik denk dat het wellicht toch iets anders ligt.

Want waarom heeft degene die tegen de auto aanliep niet het formulier ingevuld? Die stond er toch veel dichterbij.
Als iemand op 10-15 m op mij afloopt heb ik dat denk ik niet eens door.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.