Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Stunnie Bun

Stunnie Bun

13-09-2015 om 13:36

schade door ongelukje kind

Als een kind tegen iemand op fietst, iemand die op de stoep loopt, waardoor diegene iets van waarde laat vallen, hoe kun je dit dan het beste aanpakken?
In dit geval gebeurde dit een kennis van mij, hij liet zijn helm (kapot) vallen en het meisje wilde niet haar naam en gegevend opgefen maar die zijn wel te achterhalen waarschijnlijk. Er is een foto van het meisje genomen door iemand die erbij was. Aangifte doen bij politie?

In het algemeen

Ik zou daar niet de politie bij halen. Als je weet wie het meisje is, probeer dan contact op te nemen met de ouders. Als het goed is dan zijn zij verzekerd en kan er contact opgenomen worden met hun verzekering.

Maar over wat voor een helm heb je het? Een toneelhelm?

Een brommer- of motorhelm valt niet stuk als je hem uit je handen laat vallen.

Guera

Guera

13-09-2015 om 15:46

Helm

Als een harde tik krijgt of valt kun je er niet meer vanuit gaan dat hij veilig is. Dus is ie kapot ook al zie je er niks aan.
Ik zou het ook met meisje oplossen. De politie zal dat waarschijnlijk adviseren

Iets harder

Niet als je 'm uit je handen laat vallen. Wel als je er een crash mee maakt.

guera

guera

13-09-2015 om 19:50

Ervaring met motorrijden

En voldoende opleiding en advies gehad. Een helm is een technisch ding. Dus: niet alleen bij een ongeval tast je de beschermende werking van de helm aan. Zelfs als je je motorhelm laat vallen, kunnen er onzichtbare beschadigingen ontstaan die de veiligheid van de helm aantasten.

Emma

Emma

14-09-2015 om 07:17

Kind

Hoe oud is het kind? Op de stoep fietsen, iemand aanrijden en vervolgens je naam niet willen zeggen? Dat is nogal wat. Ik denk alleen niet dat de politie hier veel mee gaat doen. Als je de ouders kunt achterhalen zou ik dat eerder doen.

Jamie

Jamie

14-09-2015 om 07:50

Vraag je dat nog?

Doorrijden na een aanrijding met fietsen op de stoep en je vraagt nog of je aangifte moet doen? Ja natuurlijk!

Maak dat de kat wijs

Guera, ik weet het. Er worden ernstige dingen beweerd. Maar als je schade claimt zul je moeten bewijzen dat er schade is. Je komt dan niet weg met een theoretische stelling. "Je ziet niks maar....."

Bovendien moet je dan ook nog eens aannemelijk maken dat je die helm daarvoor zelf nooit hebt laten vallen. Ik geef het je te doen. Een heilloze weg lijkt me.

#7 Jamie, er is hier geen sprake van strafbaar doorrijden na een ongeluk (dat suggereer je wel). Het is een kind. De politie zal er niks mee te maken willen hebben. Die heeft wel wat beters te doen.

Dees

Dees

14-09-2015 om 11:29

Ouders aanspreken

IK zou direct contact opnemen met de ouders en die mogen het dan lekker uitzoeken met hun aansprakelijkheidsverzekering. Nemen de ouders geen stappen tot vergoeden dan kun je aangeven naar de politie te gaan, ik vrees alleen dat je bij de politie weinig kans maakt dat het echt wordt opgepakt.

Jamie

Jamie

14-09-2015 om 14:25

miriam

Er staat nergens hoe oud dat kind ongeveer is, een 17jarige is ook een kind en die mag ook niet zomaar doorrijden na een aanrijding.

Begrijpend lezen

"Er staat nergens hoe oud dat kind ongeveer is,"
Dat staat er wel zie de titel "schade door ongelukje kind"
Zie ook verder in de tekst de aanduiding 'meisje'.

Noet

Noet

14-09-2015 om 14:59

Maar Miriam

ik heb gister Amy whinehouse ook nog een meisje genoemd, ze was toch echt de twintig al gepasseerd op die beelden.

Vriendinnen van mijn dochter van bijna 10 zien er soms ook uit alsof ze al jaren op de middelbare school zitten ipv in groep 7.

onze Tinus had als standpunt: assumption is the mother of all fuck-ups en dat is hier ook het geval. Vragen naar de leeftijd is dus een logische zet, want daar is het advies ook van afhankelijk.

Ook goed

"assumption is the mother of all fuck-ups en dat is hier ook het geval. Vragen naar de leeftijd is dus een logische zet, "
Dat is ook een goed antwoord op #7

Stunnie Bun

Stunnie Bun

14-09-2015 om 15:55

het meisje

Is echt een kind; ik schat 11 jaar. Punt is dat zij wel oudere vrienden/familieleden bij zich had die zich direct achter haar schaarden. Zij werden zelfs enigzins dreigend (laat mijn nichtje met rust of ik....) Het gaat om een groepje jongeren. Dus misschien is met de ouders gewoon wel te praten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.