Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Margriet

Margriet

30-07-2013 om 19:33

Schade door ander

Hallo forummers,

Vorige week heb ik een uurtje in de parkeergarage gestaan en toen ik terugkwam zat er een flinke deuk in mijn auto, schade 1200 euro. Ik heb getuigen en ben all risk verzekerd dus geen man over boord dacht ik.

Nu ben ik vanmorgen gebeld door de expert die niet weet waardoor de schade is ontstaan en ook niet zeker weet of het wel een auto is geweest. Tja...je bent expert of niet...

Ook zegt hij een oud krasje te zien op mijn (nu ernstig beschadigde) bumper. Daarom wordt mijn bumper niet volledig vergoed en moet ik 60 euro contant bijleggen op de bumper.

Ik ben zo boos en verdrietig. Ik sta met mijn rug tegen de muur, mijn no-claim kwijt of 1200 euro betalen en dan ook nog 60 euro contant neerleggen. Ik voel me aardig in de maling genomen.

Daarnaast kwam de expert erg onzeker over en overweeg ik een tweede expert in te schakelen.

Overigens is het een schadebedrijf aangewezen door mijn verzekering.

Jullie nog ideeën?

Groetjes,
Margriet

Toke

Toke

30-07-2013 om 20:11

Getuigen

Als je getuigen hebt, en je hebt aangifte gedaan, dan kun je het proberen te claimen bij het Waarborgfonds Motorverkeer. Kijk hier om te zien of je aan de voorwaarden voldoet: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/auto/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-doen-bij-autoschade-of-motorschade-als-de-dader-onbekend-is.html
Dan kost het niet je noclaim, hooguit wel die 60 euro voor een oude kras. Wat volgens mij niet terecht is als de bumper vervangen moet worden. Wel als de kras niet hersteld hoeft te worden als gevolg van de nieuwe schade.
Als dat allemaal niet lukt, dan kun je je verzekeraar een berekening laten maken wat uiteindelijk het minst onvoordelig is: noclaim inleveren of schade zelf betalen. Omslagpunt zit bij 600/700 euro.
Heb je trouwens gevraagd of er camerabeelden beschikbaar zijn in parkeergarage?
Overigens wel echt supervervelend, schade door onbekende dader. Zo heb ik ook voor een aanzienlijk bedrag schade aan mijn (oude) auto die er verder nog heel ok uitzag. Veroorzaakt door een opengewaaid portier op een stormachtige dag (is duidelijk zichtbaar aan type schade). Als ik de schade claim, wordt de auto total loss verklaard en ben ik no claim kwijt, als ik de schade niet claim betaal ik een enorm bedrag aan herstel. Enige andere optie is schade niet laten herstellen. En dus rij ik met een beschadigde auto rond. Echt wrang. En geen getuigen, dus geen Waarborgfonds.

Margriet

Margriet

30-07-2013 om 21:46

Stormschade

Ik heb getuigen die hebben gezien dat de auto onbeschadigd is geparkeerd maar de schade moet door een andere auto zijn veroorzaakt anders kun je niet terecht bij het waarborgfonds. En als de expert niet weet waardoor het is veroorzaakt, tja...

Camerabeelden zijn opgevraagd, maar dat duurt erg lang.

Overigens heb ik ook eens stormschade gehad, een vuilcontainer tegen mijn auto gewaaid. Deze stormschade werd volledig vergoed zonder verlies van noclaim.

Mijn premie gaat met 20 euro per maand omhoog, de schade is 1200 euro.

Groetjes,

Margriet

Tijgeroog

Tijgeroog

31-07-2013 om 02:20

Expert of man van het schadebedrijf?

Is de schade opgenomen door een expert of door de man van het schadebedrijf? De eerste is namelijk bij de verzekering in dienst, en heeft dus niet te maken met naar welke herstelbedrijf je bent gegaan. In dat geval zul je dus moeten klagen bij de verzekering over de expert. En anders heeft het wel zin om bij een ander bedrijf langs te gaan.
en als ze zeuren over drie kras zou ik voorstellen om die niet te repareren. (Maar ik weet niet of het zo werkt.)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.