Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Katja

Katja

04-06-2015 om 09:28

Salarisindicatie: wat is wijsheid?

Hallo,

Ik ben senior binnendienst medewerker (financiele sector)en momenteel bezig met een andere baan.

De nieuwe baan ligt in het verlengde van mijn vakgebied, daarom beschouw ik mezelf op dat vlak nog steeds als senior. Voor de functie wordt HBO gevraagd met minimaal een jaar ervaring in de branche. Momenteel heb ik WW op basis van 24 uur, dit is ongeveer 2000 euro per maand bruto.

Is een salarisindicatie van 17 euro bruto per uur redelijk? Met een werkweek van 32 uur kom ik dan op 2350 bruto per maand. Ik voldoe verder aan alle in de vacature gestelde eisen.

Ik wil mezelf niet uit de markt prijzen maar ook niet te laag inzetten. Wie heeft hier kijk op?

Groet, Katja

lijkt me laag

Ik weet helemaal niks van jouw sector, maar op basis van je ww zou ik zeggen dat je hoger moet gaan zitten. Als je je ww € 2000 bruto omrekent van 24 naar 32 uur, kom ik al op € 2666 bruto. En dat is dan de ww! Als ww 70% van je loon is (geen idee of dat nog zo is), kom je op € 3800 bruto loon bij 32 uur.
Of is de nieuwe baan lager ingeschaald dan je oude?

Kijk bij de cao

wat er voor salaris betaald wordt voor iemand met jouw werkervaring en leeftijd. En wat heb je in je laatste baan verdiend? Komt dat een beetje overeen? Dan zou ik dat als salarisindicatie opgeven en anders het gemiddelde nemen. Wat je in je posting opgeeft vind ik inderdaad ook erg laag. Je wil jezelf niet uit de markt prijzen, maar je bent een ervaren kracht en daar wil je ook voor betaald worden. Je kunt altijd nog aangeven dat je bereid bent te onderhandelen over het salaris. En je kunt dan ook nog inzetten op secundaire arbeidsvoorwaarden ipv brutoloon.
Succes!

Krullevaar

Krullevaar

04-06-2015 om 15:54

De vraag is..

of het wel een senior functie is als slechts 1 jaar relevante werkervaring wordt gevraagd. Als het geen senior functie is, kan ze zich wel uit te markt prijzen.

Maar moet je sowieso een salarisindicatie geven? Beter is om hun eerst een voorstel te laten doen.

Katja

Katja

04-06-2015 om 17:18

Mijn vorige salaris

was aan de hoge kant dankzij riante cao's in de beginperiode. Daarom weet ik al dat ik mijn oude salaris niet weer krijg. Inderdaad ontvang ik liever een salarisvoorstel maar soms werkt dat niet zo. Ik ben een goed salaris meer dan waard natuurlijk maar de huidige markt is niet heel gemakkelijk. Daarom wil ik aan de veilige kant zitten.

Bedankt voor de reacties zover.

Katja

bloemetje

bloemetje

04-06-2015 om 20:31

Katja

Soms krijg je inderdaad de vraag om een salaris-indicatie te doen. Je komt er dan niet mee weg door te zeggen dat ze maar een voorstel moeten doen.
Je zou natuurlijk ook gewoon kunnen vertellen wat je bij je laatste baan verdiende. Daarbij kun je dan aangeven dat je je realiseert dat dat salaris wellicht hoger is dan ze voor deze functie in gedachten hebben en dat je open staat om te onderhandelen.

Suze

Suze

04-06-2015 om 20:53

te laag

Eens met Bloemetje. Lijkt mij de beste weg.

Je zit denk ik veel te laag. Tjee, HBO en veel ervaring.... Ik denk wel dat je er rekening mee moet houden dat ze je overgekwalificeerd vinden en dan niet zozeer qua salaris maar qua ervaring.

Hoorde volgens mij vanochtend dat vrouwen minder verdienen dan mannen in dezelfde functies. Niet te bescheiden zijn.

CAO checken is ook verstandig. En financiële sector betaalt toch niet heel slecht?

Tot slot: geef altijd aan dat het om het totaalpakket gaat, dus dat je brutosalaris niet los staat van alle andere emolumenten, zoals pensioen, vrije dagen etc.

bloemetje

bloemetje

05-06-2015 om 16:27

bovendien

Bovendien: ze wéten dat jij meer ervaring hebt dan iemand met een jaar werkervaring. En een werkgever wéét dus ook dat jij duurder zal zijn. Zeker niet te bescheiden zijn! (doen mannen ook niet, die spelen het onderhandelings-spel een stuk beter)

Suze

Suze

05-06-2015 om 17:09

jezelf serieus nemen

Ik denk echt dat je moet uitkijken met zelf een te laag salaris te noemen. Dan neem je jezelf niet serieus. Hoe kan een ander je dan serieus nemen?

Je zegt dan eigenlijk: ik ben niet meer waard. Mijn ervaring stelt niets/weinig voor....

Katja

Katja

08-06-2015 om 20:48

Gesprek gehad..

Hallo,

Het was een fijn gesprek en de functie is me op het lijf geschreven. Ik ben heel enthousiast. Er werd een indicatie gevraagd en ik heb aangegeven dat ik niet precies weet wat gebruikelijk is in de branche, maar dat ik wel mijn oude salaris wil geven.

Vervolgens kreeg ik te horen in welke schaal de nieuwe functie wordt ingedeeld en dat ligt tussen 2000 en 2700 op fulltime basis.

Er waren meer sollicitanten, ik ga eerst afwachten of ik een ronde verder kom. Maar ik denk dat ik kan uitkomen op 2200 of 2300 per maand obv 32 uur. Minder dan voorheen maar wel een fijne baan in een leuk team.

Spannend...

Groet,Katja

Suze

Suze

08-06-2015 om 22:40

Salarisschalen

Leuk dat je de baan leuk lijkt.

Salaris lijkt wel erg laag voor jouw opleiding en ervaring. Tjee.

Begrijp ik dat de functie nieuw is en dat ze hem nog moeten inschalen?

Het lijkt alsof ze hem dan erg laag inschalen (gezien jouw ww salaris en dat wat ze nu noemen). Is dat wel terecht?

En kan je het niet checken in vergelijkbare functies in de CAO? Of het past qua inschaling?

Is er nog doorgroei mogelijk?

Oké, alles veronderstellende dat ze jou willen hebben .

Als ze zeggen dat je na een jaar bijv. salarisverhoging krijgt of naar een hogere schaal gaat (omdat dit nog een instapfunctie is en je eerst een jaar goed moet functioneren), leg die toezegging (dat je na een jaar doorgaat naar een hogere schaal of dat je een bepaalde salarisstijging krijgt o.i.d.) dan schriftelijk vast!

Katniss

Katniss

08-06-2015 om 22:58

Zuinige types

Het is natuurlijk een startersfunctie (1 jaar ervaring), maar dan nog vind ik het salaris niet riant. Als ze voor jou gaan zitten ze voor een dubbeltje op de eerste rang.

Katja

Katja

21-06-2015 om 15:09

Baan ging naar een ander

Hallo,

Als afsluiting van dit draadje laat ik nog even weten dat ik de functie niet gekregen heb.

De functie was ingeschaald op 2000-2700 op fulltime basis, met nog wel wat onderhandelingsruimte schat ik in.

Volgende poging maar weer, ben alweer met wat bezig!

Groet,

Katja

Suze

Suze

21-06-2015 om 15:26

Succes

Katja, leuk dat je terugkoppelt. Vind je het jammer dat je hem niet hebt gekregen?

En weet je waarom?

In elk geval: heel veel succes met de volgende vacature.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.