Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Ambtenaar

Ambtenaar

08-04-2013 om 21:21

Rommelige sollicitatieprocedure

Ik heb gesolliciteerd op een interne vacature. Voordat ik mijn brief schreef heb ik een verkennend gesprek gehad met de manager van de betreffende afdeling, en alvast mijn enthousiasme laten blijken. Week geleden brief verstuurd, en vandaag werd ik gebeld door P&O met de mededeling dat ze mijn brief nog niet had en had begrepen dat die zou komen. Hmmm tja, en ik had toch echt een schriftelijke ontvangstbevestiging ontvangen. Vanmiddag mailde ik of ze mijn brief had gevonden, en kreeg als antwoord dat ik toch al op de lijst stond en ze dat had gemist.
Pfff een lijst... Ik had even rondgevraagd bij mogelijke gegadigden en geconcludeerd dat ik de enige sollicitant was. Blijkbaar niet dus. Hoe ga ik erachter komen wie de concurrentie is? Erg spannend dit.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hahaha

Heb je zelf bij de koffieautomaat aan collega`s al verteld dat je hebt gesolliciteerd?

Ambtenaar

Ambtenaar

08-04-2013 om 22:48

Hoezo?

Ik roep het niet in het rond, maar het is geen geheim (en de tamtam gaat bij ons snel).

Tamtam

dus via de tamtam word je niets wijzer. Dan is je concurrent de dame/heer van de P&O die zegt dat je op de "lijst" komt....Er is helemaal geen lijst...

Sawo

Sawo

12-04-2013 om 16:37

Een lijst

Bij ons staan alle reacties van alle vacatures op een lijst. Dus er is wel een lijst of er nu 0 of 100 reacties zijn. Zoiets? Verder gewoon geduld......

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

12-04-2013 om 17:36

Was ook mijn idee

Het feit dat er een lijst is wil nog niks zeggen over de lengte van deze. Misschien is het wel een lijst met één naam erop

Kan ook zijn dat er helemaal geen lijst is, maar dat je collega haar blunder een beetje wil verdoezelen...

Ambtenaar

Ambtenaar

12-04-2013 om 19:12

Gesprek

Ik heb inmiddels een uitnodiging voor een gesprek ontvangen. In eerste instantie was het gepland op een dag dat ik niet kon (notabene omdat er dan een evenement is wat ik mede organiseer en wat ik als prestatie in mijn sollicitatieformulier noem Dus het is pas over anderhalve week. Ambtelijke molens...

liora

liora

13-04-2013 om 14:46

Positieve houding

Hoi,

Blijf een beetje positief! Er klinkt een soort achterdocht/scepsis door in je berichten. OF althans, ik lees dat erin.
Je noemt de procedure rommelig omdat je op een lijst staat waar iemand je even niet op zag staan. Je doet een beetje verontwaardigd dat je werd uitgenodigd op een dag dat je iets organiseert. Laat dat een beetje los!

Liora

Ambtenaar

Ambtenaar

13-04-2013 om 15:45

Liora

Je hebt gelijk hoor. Voor mij is het hele gebeuren waarschijnlijk 'spannender' dan voor hen, dus ik ben er wat overgevoelig voor denk ik. Ik ga gewoon heel positief dat gesprek in. Duurt helaas nog even voordat het zover is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.