Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

oregano

oregano

19-08-2013 om 09:34

Riolering blijkt stuk na aankoop van ons huis, is dit een verborgen gebrek?

De aannemer moest bij de rioolbuis kijken ivm plaatsen 2e toilet, toen bleek dat het water het huis terug instroomde. Vanochtend camera inspectie gehad. Nu blijkt dat er een scheur van 50 cm zit in de buis onder de keuken en buiten wortelingroei...totale vervangingskosten 3000 euro. Wat een tegenvaller. Kunnen we deze kosten verhalen op de vorige eigenaar? We hebben een bouwkundig rapport op laten maken door de vereniging eigen huis, is niets genoemd over de riolering.
Groet oregano

Tijgeroog

Tijgeroog

19-08-2013 om 10:58

Weet niet

Ik ga er vanuit dat de vorige eigenaar het ook niet wist, en ik heb geen idee of die dan aansprakelijk is.
Je kan hier eens kijken: http://www.eigenhuis.nl/juridisch/kopen/verborgen-gebreken/
Maar eigenlijk zou ik gewoon de vereniging eigen huis even bellen, juist omdat je daar ook een keuring hebt laten doen kunnen ze je dat vast precies uitleggen.

Anneke

Anneke

19-08-2013 om 13:51

Nee

Nee, dit is geen verborgen gebrek. Van een verborgen gebrek is alleen sprake als de verkoper er van op de hoogte was/is en het bewust niet gemeld heeft.

nathalie

nathalie

19-08-2013 om 20:02

Nee

Dit is gewoon pech. Wij hebben hetzelfde gehad toen we na een jaar of 3 een verbouwing deden waarbij de riolering in beeld kwam. Die bleek ook lek, het water liep onder het huis en ze konden zien dat dat niet recent was dus waarschijnlijk bij de verkoop ook al zo. Ook keuring van VEH trouwens.
De vorige bewoner wist dat niet want dat kun je niet zomaar zien. Als jullie niet waren gaan verbouwen/2e toilet plaatsen dan had je het zelf ook niet gemerkt.

Jesse_1

Jesse_1

19-08-2013 om 21:28

Tenzij

Tenzij je aan kunt tonen dat de vorige eigenaar hiervan wist (of had moeten weten) kun je het niet op hen verhalen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.