Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Retourkosten betalen?

Ik heb bij bol.com een product besteld dat via een tweede bedrijf werd geleverd. Dit tweede bedrijf werd tijdens de bestelling al kenbaar gemaakt als verkoper van het product.

Toen het product werd geleverd bleek het defect, waarop ik bol.com om aanwijzingen voor een retourzending heb gevraagd.

Het product moest rechtstreeks retour naar het verkopende bedrijf, via een huisadres waardoor ik zelf voor de verzendkosten moest opdraaien.

Bij bol.com zelf kun je retourzendingen gratis via een antwoordnummer retourneren.

Ik heb bol.com gebeld, omdat het ik het netjes vind dat ik voor de verzendkosten moet opdraaien voor een apparaat dat mij bij ontvangst al defect geleverd werd. Bol.com verwijst mij naar het verkopende bedrijf, zij doen hier verder niets mee.

Ik heb het product dus op de site van bol.com besteld, maar daar werd gelijk kenbaar gemaakt dat het product werd verkocht door een andere partij.

Ik heb daar eigenlijk niet zo'n boodschap aan, ik bestel bij bol.com. En buiten dat vind ik het niet kies dat ik voor een retourzending moet betalen voor een defect geleverd product.

Wie weet raad, wat zijn mijn rechten (en kansen )?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bol

Volgens mij heb jij gelijk. Jij bestelt bij Bol en niet bij die derde partij. Je koopovereenkomst is dus met Bol. Volgens de wet voor verkoop op afstand ben je bovendien maar een keer verzendkosten verschuldigd.

Maar ja, gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen. Misschien dreigen met je rechtsbijstandsverzekering?

Moppeke

Moppeke

11-02-2013 om 19:56 Topicstarter

Geen verzendkosten bij bol

Dus die heb ik nooit gehad.

Dreigen met de rechtsbijstandsverzekering gaat weer wat ver, daarvoor is het bedrag te laag. Het gaat me om mijn rechtvaardigheidsgevoel, zullen we maar zeggen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.