Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

rode biet

rode biet

22-03-2018 om 18:37

rekening van langer dan een jaar geleden

Wie weet van hoe lang geleden een arts/tandarts/fysiotherapeut etc een rekening mag opsturen naar jou? Ik heb een rekening van een ingreep van een paar jaar geleden gekregen, gedateerd vorig jaar, zonder dat ik daar vooraf over ben geinformeerd. Weet iemand of dat mag? En of ik moet betalen?

Guera

Guera

22-03-2018 om 18:44

Jij hebt ook de plicht zelf aan de bel te trekken. Als jij een ingreep/behandeling hebt gehad dan weet je dat je dat moet betalen. Dat de rekening heel laat komt ontslaat je niet van betaling.
Missch wel even kijken of het niet naar de verzekering gestuurd had moeten worden?

rode biet

rode biet

22-03-2018 om 18:50

nee

Nee, ik had 3 jaar geleden niet het gevoel dat er iets vergeten want ik heb gewoon een rekening gehad die mij niet het gevoel gaf dat een deelbehandeling niet vermeld was. Ik heb altijd gedacht dat de rekening helemaal betaald was en dus afgedaan. Het gaat dus om een deel van de behandeling die niet gedeclareerd zou zijn. De verzekering vergoed niet.
En antidateren van een zorgkostenrekening, mag dat wel?

Keurig betalen.

Als het bedrag klopt, je hebt de behandeling idd gehad en het klopt dat hij nog niet is betaald, dan moet dat alsnog.

Facturen wbt diensten verjaren pas na 5 jaar.

Jurist

Jurist

22-03-2018 om 21:53

antedateren

"En antidateren van een zorgkostenrekening, mag dat wel?"

Allereerst, het is niet antidateren, maar antedateren (ante=voor).

En nee, je mag natuurlijk geen foute datum op een factuur of contract zetten.

Maar ik begrijp dat de ingreep van drie jaar terug is ennde factuur gedateerd is in 2017. Dat noem je niet antedateren, maar zou je eerder postdateren (nb geen officiële term voor zover ik weet) noemen, een latere datum dan het was.

Staat op de factuur wel een correcte datum van de ingreep?

En waarom vergoed de verzekering het niet? Heeft dat iets met de datum te maken of zouden ze het ook niet vergoeden als er meteen gefactureerd was?

Wel een vreemde, zo niet dubieuze gang van zaken om een deel van de kosten pas na zoveel jar alsnog te factureren. Klopt dat wel?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.