Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Reiskostenvergoeding part time baan

Ik heb een email met cv gestuurd naar een hotel op 52 km. van mijn woonplaats. Het gaat om een receptionistenbaan, 25 uur per week. Het salaris stond nog niet vermeld in de advertentie, die moet 'besproken worden'. Ik wil die baan heeeeel graag hebben dus zit al goede antwoorden te vinden op alle mogelijke vragen, waaronder ook de vraag hoeveel ik zou willen verdienen.
Aangezien het toch niet naast de deur is, hoop ik heel erg op een reiskostenvergoeding. Heb ik in 't verleden gehad en dat was -naar ik meen- 70%. Ik vraag me af op hoeveel ik kan rekenen als ik part time werk. Ik neem de auto want OV niet haalbaar. Baseren ze dat op aantal km's of is dat ook afhankelijk van andere zaken?
Ik heb een diploma Toerisme en in totaal ongev. 10 jaar ervaring in deze functie.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Zwelgje

Zwelgje

01-08-2012 om 00:15 Topicstarter

Ps:

Heb nog nooit part time gewerkt in een hotel. Doorgaans zijn deze banen voor 38 à 40 uur p/w.

Jaymza

Jaymza

01-08-2012 om 08:02

Cao?

Is er een cao? Dan staat hierin waar je minimaal recht op hebt. Als die er niet is: een bedrijf is dan niet verplicht een reiskostenvergoeding te geven! Ik werk in een andere branche en hier krijg je over maximaal 30 km een vergoeding a 19 cent per km.

Jaymza

nathalie

nathalie

01-08-2012 om 13:01

Ja, cao

Als dat hotel onder een cao valt dan kun je daar de reiskostenregeling bekijken, meestal zoiets als Jaymza zegt. Kan ook minder, bij mijn man is het maar 11 cent ofzo. Parttime of niet maakt niet uit. Als ze je erg graag willen hebben kun je individueel onderhandelen dat je meer krijgt dan de cao-regeling (ik wil meer anders kom ik niet), maar dat zal voor jou niet van toepassing zijn denk ik.
In de cao staat ook vaak een salarisschaal voor verschillende functies. Met je werkervaring kun je dan onderhandelen waar je start in jouw schaal.

bibi63

bibi63

01-08-2012 om 16:25

Los van de regeling

Inderdaad een CAO bepaalt hoe de reiskostenregeling eruit ziet. Als er een reiskostenregeling is, dan geldt dat normaliter voor de dagen die je werkt. Dus als je parttime werkt verdeeld over 5 dagen, dan krijg je 5x de reiskostenvergoeding. Werk je parttime 3 dagen, dan krijg je er 3. Lijkt me ook logisch en zo werkt het meestal.
Gr. Bibi

Kijk cao

In onze cao is het wat dat betreft slecht geregeld. Wij krijgen maar 12 cent p.k. en het word berekend aan de hand van je dienstverband. Werk je 20 uur krijg je dus de helft, ook als je dan alsnog 5 dagen werkt...Je komt dus zeker 1 dag op 'eigen kosten'. Werk je een 'gebroken dienst' (3 uur 's morgens en 3 uur 's avonds) ben je nog een keer gratis gekomen als je tussendoor naar huis gaat...
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.