Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Anita

Anita

03-10-2012 om 19:54

Reiskosten

Wat is tegenwoordig normaal? Reiskosten berekenen aan de hand van een algemene postcode of gewoon netjes via een routeplanner? Ik werk bij een uitzendbureau en ik krijg in plaats van de werkelijke 16 km maar 14 km maar ik weet niet hoe ze dat berekend hebben. Ik wil graag weten wat normaal is voor ik dit vraag want het tikt wel aan elke dag natuurlijk procentueel. Ik krijg voor 32 km op een dag nu maar 4,35

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

03-10-2012 om 20:13

Wettelijk

Is de postcode postcode regeling volgens mij, dat is tot nog toe bij al mijn werkgevers de methode geweest, voor woon-werk als ook voor dienstreizen. Hoewel die laatste op dit moment nauwelijks voorkomen want voor dienstreizen verder dan 25km enkele reis moeten we een huurauto regelen, verzekeringskwestie. Wil je je eigen auto gebruiken moet je dat vooraf schriftelijk regelen anders geen reiskostenvergoeding.

Vic

Vic

03-10-2012 om 22:26

Geen vaste regels

Ik krijg voor woon-werkkilometers 4,5 cent per kilometer en er wordt gerekend van deur tot deur. Bij mijn vorige werkgever werd gerekend van postcode tot postcode, op basis van de cijfers. Dat kan ongunstig uitpakken bij grote postcodegebieden waar je precies aan het eind van het gebied woont. Reiskostenvergoeding is sowieso niet wettelijk verplicht maar in de meeste CAO's wel opgenomen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.