Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
07-03-2020 om 14:38
Dilemma, graag jullie visie. Ik ben afdelingshoofd, en een van mijn teamleden wil uit persoonlijke gronden weg, zoekt een andere werkkring. Hij heeft gevraagd of hij mij als referent mag opgeven, in zijn sollicitaties. Ik ben echter niet onverdeeld positief over hem. Het is een kundige vakman, maar een zeer moeilijk persoon om mee samen te werken of om in een team te hebben. Daar hebben we het al vaak over gehad, in functioneringsgesprekken (en ook zijn vorige afdelingshoofd al), maar weinig verbetering. Hij weet dat ik zijn vakkennis en ideeen waardeer (dat zeg ik vaak), vandaar misschien dat hij mij toch als referent wil? Ik weet niet of ik dat wil. Zie de volgende opties:
- Ik zeg nee, en leg uit dat dit mij teveel in een dilemma zou plaatsen
- Ik zeg ja, en benoem alleen zijn sterke kanten als er een toekomstige werkgever naar vraagt.
- Ik zeg ja, en benoem zowel zijn sterke als zwakke kanten als er naar gevraagd wordt
Ik vind dat iedereen een nieuwe, frisse start zou moeten kunnen hebben, en wil niet zijn kansen ruineren. Misschien gaat het ergens anders wel goed. Maar ik wil ook niet liegen. Als ik optie 3 kies, denk ik dat ik hem dat van te voren ook zou zeggen. Maar wat zouden jullie doen? Is er eigenlijk een soort etiquette voor zo´n situatie (ik geef wel vaker referenties, maar dit is het eerste probleemgeval)?
12-03-2020 om 08:21
kennis
ik denk dat als ze bellen, ze juist bellen ivm de softe kanten.
De rest kan blijken uit cv / eventueel testen / etc.
gr Angela
15-03-2020 om 22:04
Ondertussen
Kan hij ook iemand anders vragen als het hem niet bevalt wat jij gaat zeggen. Wat ik overigens wel erg netjes vond. Eerlijk gezegd: het is vooral zijn probleem.
Tsjor
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.