Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Zus

Zus

27-03-2013 om 11:12

Rechtsvermoeden meer uren

Ik heb een contract met een aantal (20) vaste uren en een aantal flexuren (4): een min max contract. Het afgelopen jaar (al anderhalf jaar eigenljk) is het zo geweest dat ik gemiddeld per week (meer dan) mijn flexuren heb gewerkt. Ik wil deze flexuren dan ook graag als vaste uren krijgen, met het oog op de toekomst en hogere kosten. Nu zegt mijn baas dat hij dat niet wil doen. Ik heb wel mondelinge toestemming om ze te blijven werken en uitbetaald te krijgen, maar gezien de bezuinigingen die op ons afkomen (ik werk in de zorg) wil hij ze dus niet voor vast geven (mijn vatse uren ophogen dus).
Er is toch zoiets als een rechtsvermoeden? Hoe dwing ik dat af zonder ruzie te maken, de sfeer te verzoeken , ik kan op zich goed met baas door de bocht, maar dit wil hij dus echt niet doen. Heb het al twee keer aangekaart. Wat zijn mijn rechten. Is zijn redenering houdbaar (want ik snap hem wel, maar voor mij persoonlijk is het natuurlijk niet gunstig.), en welke stappen moet ik zetten om wel contractophoging te krijgen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
NaShA

NaShA

27-03-2013 om 11:28

Zie hier

https://www.werk.nl/werk_nl/werknemer/meer_weten/arbeidsrecht/flexibelearbeidsvormen

Alleen, als de werkgever het dus niet doet, kun je alleen nog maar naar de rechter...Werkgevers echter weten ook wel dat werknemers dat meestal niet doen, omdat dat de werksfeer niet bevordert uiteraard....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.