Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Emmawee

Emmawee

27-09-2013 om 14:15

Rechtsbijstandverzekering? Vakbond?

Wow! Lang niet geweest hier, alles is anders, maar daarover plaats ik wel iets in de rubriek Gezellug.

Bij mijn man op 't werk komen bijna geen opdrachten meer binnen. Met als gevolg dat hij nu al geruime tijd allerlei klusjes aan het doen is voor andere afdelingen. Hij werkt zelf op een kleine afdeling (5 man) in een groot bedrijf en hij en zijn collega's krijgen sterk de indruk dat er het bedrijf van hun afdeling af wil. Al jaren, eigenlijk. De directie zegt steeds dat ze de afdeling willen behouden, maar uit niets blijkt dat hun acties hierop gericht zijn. Voorstellen die mijn man en zijn collega's doen, worden al snel van tafel geschoven als 'niet van belang' of 'geeft geen garantie op succes'. Al met al worden we een beetje nerveus.

Nu vraag ik mij af, zou het zin hebben voor hem om een rechtsbijstandsverzekering af te sluiten? Of is dit al een brandend huis? Volgens mij brandt het huis nog niet, maar we zien wel steeds iemand met een jerrycan voorbij komen.

De sector waarin hij werkt heeft overigens geen eigen vakbond.

Groeten, Maw.

volgens mij heeft dit nog zin

Je zou even op de site van de verschillende clubs kunnen kijken naar wat een brandend huis is, maar ik denk dat je er nog op tijd bij bent. Er is nog geen conflict, er is ook nog geen ontslag aangekondigd.

Er is dacht ik ook een soort FNV-bond voor de restcategorieën. Let bij de bond trouwens wel even op, er zijn geloof ik niet alleen restricties voor brandende huizen maar het kan ook zijn dat er beperkingen zijn voor als je minder dan een jaar lid bent - ook al was er nog geen conflict t.t.v. je aanmelding. In dat geval kom je trouwens wel in aanmerking voor rechtshulp tegen gereduceerd tarief meen ik.

Even goed inlezen in de voorwaarden van bond en verzekeraars en dan snel een keus maken lijkt me.

Sterkte ermee

Temet

Emmawee

Emmawee

27-09-2013 om 16:44

Dank Temet!

(dit voelt toch alweer helemaal vertrouwd!)
Dat wordt een avondje pluizen.
Groeten! Maw.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.