Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Elfje65

Elfje65

14-02-2016 om 14:28

Rechtsbijstandverzekering

Wij hebben al 15 jaar een rechtsbijstand verzekering a ong 200 euro per jaar. Ieder jaar denk ik "poe, wat een hoop geld, maar ja een rechtzaak is duurder. Nooit nodig gehad en toen mijn man zijn baan verloor door arbeidsongeschiktheid konden ze niets voor hem doen. Nu komt de rekening weer en ik twijfel om de polis te prolongeren. Je kunt ook op prepaid basis hulp krijgen en dat kan dan eventueel een optie zijn.
Hoe denken jullie daarover?

Angela67

Angela67

14-02-2016 om 14:31

telefonisch

ik heb al een aantal keren 'raad' gevraagd, zonder dat het meer hoefde te worden dan dat. Dus niet voor een dreigende rechtszaak, maar juist om je opties te bespreken vóórdat zo'n traject nodig zou zijn.
Juridisch advies dus. En dan ook wel met een paar keer terugbellen of nog wat navragen. Zelfs een keer advies gehad voor iets dat eigenlijk niet gedekt zou worden maar wat ik dus daarom goed kon oplossen met de leverancier.
gr Angela

Slechte ervaringen met RBV

Dus zo'n 4 jaar geleden opgezegd. Ook na zo'n 15 jaar nutteloos premie betalen. In praktijk blijken nogal wat kwesties uitgesloten van vergoeding. En daarbij doe je ook nog eens "zaken" met een stagiaire jurist, lijkt wel. In 2007 had ik een ontbindingszaak bij een werkgever. Jaren later weer een kwestie met een huurauto waarvan ik naderhand onterecht een nota kreeg. Beide kwesties heb ik nagenoeg zelf opgelost, vrnl door intensief googlen. Of door een topic te plaatsen op het rechtenforum. Want dat is m.i. het verschil t.o.v. vroeger: Bijna alles is tegenwoordig wel te vinden en te lezen. Denk maar eens aan de jurisprudentie die frank en vrij te lezen is.

Nee, voor mij dus geen RBV mer. Scheelt toch weer wat geld.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.