Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Rechten sportvereniging

wat zijn je rechten mbt het opzeggen bij een sportvereniging?

officieel moet je voor mei opzeggen maar wat als een van de twee trainingen tegelijkertijd valt met een andere teamsport die je beoefent, en beide trainingstijden kunnen niet veranderd worden? is er iemand die enig idee heeft?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vragen

Opzegtermijnen zijn opgenomen in de statuten dus 'zomaar' kom je er niet onderuit. Maar je kunt het natuurlijk wel proberen. Je argumenten zijn redelijk. Misschien staat er iemand op een wachtlijst die zo het plekje van vrijkomt kan opvullen. Maar je zou ook kunnen kijken of je (of je kind?) in een ander team terecht kan bij 1 van de sporten waarbij er een ander trainingsmoment is.

Tinus_p

Tinus_p

20-08-2012 om 12:07

Hmm

Tegenwoordig mag je alles toch per maand opzeggen?

gruffalo

gruffalo

20-08-2012 om 12:51 Topicstarter

elk jaar een sport opzeggen omdat de trainingsdatum elk jaar weer wijzigt? lijkt me ook niet handig, ook omdat dochter waarschijnlijk niet in 'haar' team komt en moet afwachten of er nog plek is.

het gaat om sport van dochter, deze week beginnen alle trainingen weer (zuiden van NL), en van 1 sport - juist degene waarvan elk jaar de trainingsdata wijzigen - hebben we nog steeds niet gehoord hebben wanneer de training wordt gegeven. Iets regelen wordt bijna onmogelijk.
de trainingsgegevens van de andere sport en muziekles sta staan vast, al voor de vakantie.

Wijzigen van groep is bij de deze sport niet mogelijk, de andere sport is jazzdance wat dan zou betekenen dat ze bijvoorbeeld hiphop moet gaan doen. is een mogelijkheid maar niet fijn.

wat zou er bij jouw vereniging gebeuren P, als een lid om deze redenen weigert om de lidmaatschap te betalen??

En tinus, geldt dat ook voor sportverenigingen? contributie is toch vaak per half jaar of jaar?

Gruffalo

Jesse_1

Jesse_1

20-08-2012 om 13:33

@ tinus_p

Dat geldt niet voor lidmaatschappen bij verenigingen. Ook niet voor alle tijdschriftabonnementen trouwens.

gruffalo

gruffalo

20-08-2012 om 21:10 Topicstarter

Oke

P, het probleem van de sportvereniging is me duidelijk. wat me wel heel erg irriteert is dat deze vereniging dan deze regels heeft - oke logisch- maar vervolgens er van uit gaat dat elk lid de hele week vrij houdt om te kunnen trainen. het is hier geen uitzondering dat we het zo laat weten, het is elk jaar zo! en niet alleen bij deze vereniging.

Ik heb een keer het excuus gehoord dat ze moeten wachten tot de trainers (vaak middelbare scholieren) hun rooster hebben. Is ook logisch maar dus zijn de leden degene die zich 100% moeten aanpassen en niet de mogelijkheid hebben om niet te kunnen cq op te zeggen. ik vind dat erg unfair. de vereniging mag van alles wijzigen maar het lid moet alles slikken?

vandaag nog de eerste muziekles van de jongste. Vorig jaar altijd om 18.15 op maandag. Wordt er vandaag, tijdens de eerste les, verteld dat het voortaan alleen op woensdagmiddag kan. maar dan heeft jongste 1 keer in de 3 weken een tenniswedstrijd. afzeggen voor tennis of muziek kan al niet meer.

is dat dan gewoon een kwestie van pech gehad? of de wil, vanuit de verenigingen, om af te stemmen? opzeggen van muziekles kan sowieso al niet ivm wachtlijst.

ik word er helemaal kriebelig van.

Gruffalo

Herkenbaar hoor, de ergernissen. Afgelopen jaar hadden wij dat heel erg met hockey. Teamindelingen kwamen vrij laat, daarna een ramp met de info over trainingsdagen en tijden en toen gedoe met trainsters. Snap dat het een hele puzzel is maar wij kwamen in de knoei met zwemles.
Ging uiteindelijk goed op maandag na school beiden sporten maar blij was ik niet. Dit jaar trainen beide dochter gelukkig op woensdag eind van de dag. Zijn we wel lekker mee zoet omdat het niet aansluit maar dat overleven we wel.

Ik snap wel dat het voor verenigingen een enorme puzzel is maar ouders worden vaak voor het blok gezet met de uitkomsten van zo'n puzzel. Want ik werkte tot vorig jaar gewoon de hele dag op maandag.........Heb gelukkig een flexibele werkgever.

gruffalo

gruffalo

21-08-2012 om 07:05 Topicstarter

vannacht het mailtje gekregen met de trainingen, dochter mag aastaande vrijdag middag gaan trainen (vorig jaar was dat op dinsdagmiddag). gelukkig in een sportzaal dichtbij dus ze kan er zelf heenlopen, want tegelijkertijd heeft jongste een sport. Opgelost voor komend jaar, nu alleen nog de muziekles van jongste...

Picasso, wij werken allebei 32 uur en de kinderen gaan niet naar de opvang, het is voor ons een en al puzzelen om alles geregeld te krijgen. Maar ik vind het fijn dat ze zo graag sporten en muziekmaken, dus heb het er zeker voor over.

Het feit dat de verenigingen ouders/leden zo voor het blok zetten, irriteert me enorm. je hebt totaal geen rechten, als het niet lukt kun je dus geen kant op.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.