Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Laus

Laus

10-04-2016 om 00:24

Recht op vaste werkdagen?

k ben al jaren fulltime werkzaam in een supermarkt en heb nooit vaste werkdagen gehad. Nu ben ik zwanger en wil na mijn verlof 32 uur blijven werken, maar op vaste dagen ivm plannen kinderopvang! Nu zegt mijn werkgever dat ik maar recht heb op 50% vaste uren. Echter ik kan deze bepaling nergens terug vinden.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of weet iemand waar ik deze info kan vinden, behalve in de cao? Want daar kan ik het niet vinden?

Yta Chalne

Yta Chalne

10-04-2016 om 09:21

Je contract?

Sla dat er eerst eens op na. Daar zou dat in moeten staan als de CAO er niets over zegt.

bieb63

bieb63

10-04-2016 om 13:43

ik denk

als niet in de CAO of je contract e.e.a. is vastgelegd, maar je altijd op een x-wekelijks rooster hebt gewerkt, dat je nergens rechten aan kunt verbinden. Dat is nl. de manier van werken in een supermarkt en waar je ook altijd aan hebt geconformeerd. Ik denk dat de enige mogelijkheid is om met je baas een redelijk gesprek aan te gaan en te kijken naar de mogelijkheden en in hoeverre hij je kan tegemoetkomen.

Angela67

Angela67

10-04-2016 om 13:44

opvang

bij 'onze' kinderopvang kan je op basis van rooster opvang regelen. Er zijn namelijk meer ouders die banen hebben waarin dit soort zaken variabel zijn.
Verder is een flexibele gastouder voor de echt ingewikkelde situaties natuurlijk ook een optie.
gr Angela

Week van te voren?

Hoe lang van te voren krijg je je rooster? Per week of langere tijd van te voren? Het lijkt mij ook dat een opvang anno 2016 met je mee kan denken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.