Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Quiz met persoonlijkheden op het werk

Volgende week hebben we met mijn collega's samen een soort quiz met puzzels, escaperoom enz...maar.... Er komt ook een vragenlijst waarbij je moet invullen welke collega het liefst, grappigst enz is. Maar ook vragen wie het introverts, meest ochtendhumeur of bv onzichtbaar is. Je mocht aangeven als je niet mee wilde doen, maar dat heb ik niet gedaan omdat het me wel leuk leek. Maar in een keer twijfel ik, wil ik wel dat ik door mijn collega's zo wordt neergezet terwijl ik dat daarna echt niet zo leuk vindt. Ook vind ik het best sneu voor de collega's waarbij ik die naam heb ingevuld. Nu twijfel ik of ik weer een beetje de zeikerd ben die hier iets van vind. Moet ik het misschien luchtiger bekijken? Wat zouden jullie hiervan vinden?

Guera

Guera

15-04-2020 om 19:12

Mmmm

Nope. Niet zo leuk denk ik tenzij iedereen met flinke korrel zout invult . Dus bv pietje ochtendhumeur als ie geen koffie heeft gehad haha.
Maar anders ga je je toch afvragen
Ik zou zelf de negatieve ook over ander niet invullen. Tenzij het onderdeel is van coaching en je ermee verder gaat
Dit niet. Dit is anders. Zou me er niet prettig bij voelen

Niet doen

Zeker in het kader van werk zou ik dat soort dingen niet doen. Voor je het weet komt het in je personeelsdossier of je hebt er een hardnekkige vijand bij gemaakt door een argeloze opmerking die harder binnenkomt dan jij verwacht.

Dit is geen leuk spelletje.

Nee

Heel fout zo'n vragenlijst.

Anemone

Anemone

15-04-2020 om 22:27

Nee

Slecht idee, echt niet leuk.

Biebel

Biebel

15-04-2020 om 23:07

Oeh

Dat lijkt me een voorbeeld van iets wat leuk start (escAperoom, quiz), maar dan langzaam een steeds minder leuk randje krijgt.

En ik denk dat ik zo ook zou reageren. In het begin denken ‘goh leuk’, om dan later steeds meer te beseffen dat dit wel hele nare vragen zijn. En dat ik niemand wil veroordelen tot de grootste ochtendhumeurder of grootste introvert. Dus terug trekken van dit onderdeel zou ik niet raar vinden. Waarschijnlijk zou ik het ook nog zo melden aan mijn collega’s. Puzzelen en escapes graag, teambuilding - toe maar dan, maar dit soort kwesties- niet leuk.

Als ik last heb van iemands ochtend humeur meld ik dat wel zelf. In een 1 op 1 gesprek. En dat kan niet tijdens zo’n quiz of in Corona-thuiswerktijd.

Kikki39

Kikki39

16-04-2020 om 08:25 Topicstarter

Bedankt

Blij dat ik.het hier kan vragen naar meerdere meningen. Ik ga er iets aan doen!

@Emma

@Emma

16-04-2020 om 08:41

pfieuw

Wat een akelig spel zeg. Doet je baas ook mee? En als je niet mee wil doen vinden ze daar ook wat van zeker. Wat vinden je collega's?

niet leuk, nu zeker niet

Helemaal niet leuk om alles wat hierboven al is opgemerkt, maar nu extra onhandig.

Iedereen zit thuis te kniezen, niemand is nu op zijn best, en omdat je niet bij elkaar zit kan je ook elkaars lichaamstaal niet lezen en tijdig bijsturen. Dit is een recept voor ergernis, frustratie, misverstanden en mogelijk jarenlange wrok tussen collega's

Als je live in een ruimte bij elkaar zit vind ik ik dit al niet handig, als je allemaal thuis zit met alle ruimte om je gedachten rond te laten malen dan is het helemaal geen goed idee.

Groeten,

Temet

Niet handig

Ik heb dit wel eens gedaan, maar dat was onder leiding van een coach die ons al een paar dagen kende. Die kon aanvullen en ingrijpen. Bovendien deden we dit mondeling zonder van te voren ingevuld lijstje, dus we konden zelf in de loop van het spel ook bijsturen en zorgen dat iedereen aan de beurt kwam.

Als dit moet onder leiding van een derde partij die je die dag voor het eerst ontmoet, dan lijkt me dat niet goed. Zo'n derde partij kan dat niet in goede banen leiden. En ook al bedoelt iedereen individueel het nog zo goed, het eindresultaat kan toch pijnlijk zijn. Juist als je het schriftelijk en onafhankelijk van elkaar gaat doet, gaan sommige mensen heel veel eigenschappen toegedicht krijgen, en anderen krijgen heel weinig of helemaal niets.

Als je besluit om mee te doen, bedenk dan voor elke collega een goede eigenschap (hoeft niet iets te zijn wat op dat lijstje staat), en misschien voor sommige nog een grappige negatieve eigenschap erbij. Breidt dat stomme lijstje uit net zolang totdat elke collega er op staat.

Niets voor mij.

Ik kom op mijn werk om te werken, niet om spelletjes te doen die persoonlijk worden. Zoiets kan ook nog eens lelijk tegen je worden gebruikt.

Spelletjes doe ik met vrienden en familie, niet op mijn werk.

Veer

Veer

16-04-2020 om 19:18

Ik denk er precies zo over

Heel slecht plan, kan heel vervelend uitpakken.

Ik zou niet mee doen. En als ik het gevoel had er niet onderuit te kunen, dan voor elke deelnemer alleen maar positief commentaar.

In een teambuildsessie onder goede begeleiding zou ik waarschijnlijk wel mee doen.

Ans

Ans

16-04-2020 om 21:18

Idem dito

Ook ik zou het zeker niet invullen. Veel te gevaarlijk.

Ik ben al heel voorzichtig met anonieme enquêtes op het werk, omdat je vaak al iets moet aangeven over de afdeling waar je in zit en als ik dan nog wat meer details invul kan dat al snel tot herkenbaarheid bij mijn baas leiden. Die is nogal gevoelig, dus dat gaat niet handig zijn.

Dus zo'n 'spel': no way!

Molliewollie

Molliewollie

21-04-2020 om 10:50

inderdaad niet leuk

Bij mijn dochter op school was een groepje examenleerlingen bezig met een jaarboek. Daar moesten de examenkandidaten polls voor invullen. Sommige grappig, maar ook vragen als: wie is de grootste loser? wie is er op zijn/haar 30e nog maagd?
Niet grappig. De afdelingsleider vond het allemaal best, die werd liever niet moe. Met een groepje ouders hebben we het via de vertrouwenspersoon tegen weten te houden (niet het jaarboek, alleen de kwetsende vragen).
Gewoon niet doen, zo'n spel.

Kikki39

Kikki39

22-04-2020 om 19:32 Topicstarter

Dar

Is wel heel erg!! Wie is de grootste loser

zebra

zebra

26-04-2020 om 18:39

wat wel leuk kan zijn

is iets als Kletskop, die pot met allerlei kaartjes die je aan elkaar kunt stellen. Zo leer je mensen wel beter kennen, al ligt dat aan de vragen. Maar weet niet of het handig is om dat online te doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.