Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Pubermoeder

Pubermoeder

17-04-2015 om 07:06

Puber werken

Zoon van 16 heeft gesolliciteerd bij New York Pizza als fietskoerier. Hij wil er heel graag werken. Heeft een andere puber dat toevallig ook gedaan of doet dat nog? Tips voor het sollicitatiegesprek toevallig? Ervaringen in de supermarkt waren niet zo best dus puber is zijn zelfvertrouwen een beetje kwijt. Dit past hoopt hij beter bij hem.

Katniss

Katniss

17-04-2015 om 08:56

Spannend

Mijn dochter wordt volgende maand 16, gaat dan een baantje zoeken, en ik heb al met haar afgesproken dat we samen het sollicitatiegesprek oefenen. Ik denk dat het voor zo'n bijbaantje gunstig is als je makkelijk in de omgang bent, flexibel inzetbaar en goed kunt rekenen.
Succes!

Pubermoeder

Pubermoeder

17-04-2015 om 20:59

Waarom wachten

Mijn zoon heeft zich suf gesolliciteerd voor hij 15 werd voor een baantje in de supermarkt en het was meteen raak toen hij een week of twee voor zijn verjaardag weer solliciteerde. Bij de supermarkt stond elke keer dat je vanaf 14 jaar mocht komen maar bij dat gesprek hoorde hij dat het 15 was. Daar klopte niets van want hij kende iemand die een half jaar jonger was dan hem en er toch ook al werkte. Dat was overigens het eerste akkefietje van een half jaar lang gezeur. Toen is hij gestopt maar zijn contract werd ook niet verlengd.

Jouw dochter kan met 16 achter de kassa dus ik zou nu beginnen met solliciteren en niet wachten tot volgende maand.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.