Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-07-2019 om 19:42
Hebben wij dit weer. Vlak voor de vakantie problemen met DUO. Vandaag kreeg zoonlief ineens mail van DUO dat hij een heel jaar lang onterecht studiefinanciering en een reisproduct heeft gehad.
Zoon heeft het afgelopen jaar een MBO4 opleiding gedaan. Was daar niet gelukkig en start per 1 september op een HBO. Wij dachten dus in juni alles keurig netjes geregeld te hebben. Uitschrijving op zijn mbo per einde schooljaar, inschrijving op zijn hbo voor het nieuwe schooljaar en alles wat gevuld moest worden bij DUO gedaan.
Bij de gegevens bij mijn DUO is nu ineens zijn hele MBO jaar verdwenen. DUO verwijst nu naar school. Zij kunnen niets voor mijn zoon doen zeggen ze. School valt onder regio zuid en is dus al dicht.
Ik vind het eerlijk gezegd onbegrijpelijk en verontrustend dat er kennelijk zo maar gegevens uit de systemen van DUO kunnen verdwijnen. Vorig jaar is zijn inschrijving verwerkt door DUO, DUO heeft een rekening gestuurd voor het schoolgeld en nu is dat opleidingsjaar gewoon gewist en is het ons probleem. Kan toch niet waar zijn
Duo geeft aan dat zijn MBO school maar opnieuw een inschrijving voor het oude schooljaar moet gaan doorgeven. Pas daarna kan er een regeling (?) getroffen worden voor de nu opgelegde boetes.
Maandag ga ik verder met bellen. Wie heeft er tips. Hoe ga ik dit aanpakken ? Waar moet ik aan denken?
14-07-2019 om 17:13
Wil #29
Je hoeft me niet het verschil tussen het begrip lening en gift uit te leggen...
Waar haal ik die door elkaar? In relatie tot het “ene” en het “andere” uit #22. Volgens mij hebben we het enkel over een reisproduct en stufi mbo.
14-07-2019 om 17:15
Overigens
Mijn ervaring is juist wel dat scholen erg graag uitschrijven. Vraag me sterk af of dit een incident is.
17-07-2019 om 15:50
Juul
Hier ook 2 jaar achter elkaar problemen gehad met OV boete.
Zoon had juni 2018 mbo diploma gehaald (is anders dan bij jullie natuurlijk) ging daarna in september 2018 HBO doen. Dus binnen 48 maanden.
Hij zag dat hij OV boete had en heeft hier toen over gebeld. Ze zouden dit recht zetten door deze weg te halen. Heeft hierover later bericht gehad dus ging er vanuit dat het in orde was. Hij was toen ook weg.
Nu is zoon overgegegaan naar de 2e en moest iets nakijken op DUO en wat zag hij?
Weer de OV boete erop. Dus heeft hij weer gebeld en ze zouden deze weer rechtzetten.
Ben benieuwd over een paar maanden.....
Bij jullie klopt dan niet wat het MBO heeft gedaan. Zo uitschrijven dat DUO niet meer ziet maar geen idee of overbruggingskrediet geldt als je zonder diploma overstapt zie onderstaande link.
https://duo.nl/particulier/opleiding-stoppen-of-wijzigen/stoppen-in-je-eerste-jaar.jsp
https://duo.nl/particulier/opleiding-stoppen-of-wijzigen/van-opleiding-veranderen.jsp
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.