Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

laatstenippertje

laatstenippertje

29-03-2017 om 15:51

presentatie aan einde opleiding: idee mijnbouw, hoe uitwerken???

Hoi allemaal

ik weet al een tijd dat ik vrijdag (a.s.) een eindgesprek van een opleiding heb. Gelukkig heb ik voor alle schriftelijke stukken een goede beoordeling, en nu dus het eindgesprek (dat vanwege allerlei oorzaken een paar maanden uitgesteld is)

ik pak net de spullen erbij om eens te kijken naar de voorbereiding, blijkt dat ik ook een presentatie van 10 minuten moet houden, niet op gerekend...

Ik heb al wel een thema bedacht, nl. iets met mijnbouw

Na bijna 30 jaar werken in het werkveld, ben ik vorig jaar begonnen als docent bij een pedagogiek opleiding. En ik merkte dat ik het heel lastig vond om de omschakeling te maken naar werken in het hoger onderwijs, met studenten (i.p.v. met beroepskrachten (daar was ik aan gewend)). En dat ik heel moeilijk mijn ervaring in kon zetten in het onderwijs

Ik heb nu een didactische opleiding gedaan, en merk dat die mij geholpen heeft om mijn ervaring wel in te kunnen zetten. Het lijkt me leuk om in die presentatie het thema 'mijnbouw' te gebruiken. Waarbij de opleiding fungeert als instrument om bij mijn ervaring (het 'goud' in de mijn) te komen.

Heeft iemand een snelle tip om dit thema in een leuke vorm te gieten???

laatstenippertje

Elfje65

Elfje65

29-03-2017 om 19:56

Tjs

Ik wil niet heel zuur zijn. Maar je hebt overmorgen een eindgesprek en en 2 dagen van te voren ga je je over de voorbereiding buigen?? Mijn tip: eerder beginnen. Misschien ook handig voor je verdere loopbaan.

Combineren

Ik gok ook maar wat. Combineren met responsiviteit in ouders en begeiders en in een kind? Bevestigen, samen puzzelen, hoe kom je bij je schat aan ervaringen en hoe maak je daar gebruik van?

HBO

In het HBO zet je studenten aan het werk, dus je kunt er ook een aantal opdrachten bijmaken met verschillende situaties die men samen uit gaat werken.

laatste nippertje

laatste nippertje

31-03-2017 om 06:58

bedankt AnneJ

Hoi AnneJ

ja, dat was net de suggestie die ik nodig had!

samen met mijn mijnbouw-idee, heb ik er nu een interactieve presentatie van gemaakt, het valt nu heel mooi in elkaar

ik hoef pas vanmiddag om 16.00 en heb deze dag ervoor vrij gepland, dus het gaat helemaal lukken

bedankt!

laatstenippertje

laatste nippertje

laatste nippertje

01-04-2017 om 12:34

het ging goed!

presentatie ging goed gisteren.
beoordelaars gebruikten zelfs het woord 'geweldig'.
opleiding gehaald, heel blij!

groetjes,
laatste nippertje

Emmawee

Emmawee

01-04-2017 om 12:42

Yes!

Gefeliciteerd! Ik was inderdaad benieuwd of het zou lukken. Het zou mij ook kunnen overkomen, wat jij beschreef. Fijn dat het is gelukt.
Groeten, Maw.

Gefeliciteerd!

Leuk dat je het nog even terugbericht.

laatste nippertje

laatste nippertje

01-04-2017 om 19:45

blij

ik ben dan ook superblij dat dit erop zit, echt heerlijk!

groetjes

nippertje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.