Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Kaaskopje

Kaaskopje

26-05-2015 om 12:27

Payroll

Ik stel de vraag even apart van het ontslagdraadje eerder.

Ik ben op gesprek geweest voor een mógelijke baan bij KPN. Stel ik word opgenomen in een poel van uitzendkrachten, dan werk ik eerst een half jaar in dienst van het uitzendbureau en ná dat half jaar in dienst van een payrollbedrijf. Ik heb daar geen goed gevoel over. Ik heb vaag ergens voorbij horen of zien komen dat dat niet gunstig is voor de ww-rechten die ik nog heb, maar je zou toch ook zeggen dat werken op payrollbasis gewoon een normaal arbeidscontract is wat meegenomen wordt in de opbouw van ww-rechten. Wie kan mij dit uitleggen?

het maakt niks uit

Of je nou werkt via een uitzendbureau, via een payrollconstructie of rechtstreeks in dienst van KPN, in alle gevallen ben je werknemer en bouw je WW-rechten op. Het maakt dus vziw helemaal niks uit.

Groeten,

Temet

Moni

Moni

26-05-2015 om 18:52

Dat is mijn ervaring ook

KPN wil alleen geen medewerkers in dienst.
Vraag wel na of je dezelfde betaling krijgt en inschaling als KPN-medewerkers.
Op mijn werk is dat wel zo en dat is heel prettig voor de payroll medewerkers.
Als het niet zo is, dan zit het contract tussen KPN en uitzendbureau/payroll anders in elkaar dan bij ons.

Anno

Anno

27-05-2015 om 00:10

hier

Bij mij heel apart. Wel ww-uitkering, dat is geen probleem.
Maar als uitzendkracht hoor je hetzelfde te verdienen als iemand in het bedrijf met dezelfde functie.
Wij hadden wel 3 soorten uitbetalingen.
De mensen van de payroll kregen hun kort ziekteverlof, feestdagen, vakantiegeld verrekend per uur.
De mensen van een ander uitzendbureau voor de grote oproepbulk, kregen dat weer anders uitbetaald, die werden niet door dat payrollbedrijf uitbetaald.
Dan was er nog een enkele werknemer met een 0-urencontract (dus buiten payroll en het andere uitzendbureau om) en die kreeg bijvoorbeeld wel feestdagen en uren voor 06.00 uur smorgens extra uitbetaald van het bedrijf zelf en verder niemand.

Ik zou dus inderdaad even heel goed nagaan wat je uitbetaald krijgt in vergelijking met anderen in het bedrijf.
Het hoort hetzelfde te zijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-06-2015 om 22:23

Bedankt

Ik heb de baan niet gekregen. Ik lees net dat een ex-collega stantepé niet meer hoeft terug te komen. Ook KPN. Ook geen rechtstreeks contract. Zonder eerdere aankondiging. We gaan op de Amerikaanse toer blijkbaar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.