Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

ondernemer

ondernemer

26-11-2014 om 13:13

Particulier telefoonabonnement niet aftrekbaar

Momenteel heb ik voor mijn mobiel een zakelijk abonnement. Maar ik ben een kleine gebruiker en maak er naar mijn idee dus te weinig gebruik van.
Dus gebeld met provider.
Maar dit is al het kleinste zakelijke abonnement. Dus vroeg ik om een particuliere variant. Nou dat moest ik maar niet doen want dan heb ik minder service (vervangend toestel e.d.) maar vooral dan kan ik het niet meer aftrekken.

Dat lijkt me sterk. Hoezo dan? Bij alle andere dingen is er toch ook geen echt onderscheid? Zo heb ik mijn laptop bij een gewone computerwinkel gekocht en er echt niet bij gezegd dat het zakelijk was.
Ook bij mijn website domein en server hoefde ik dat er niet expliciet bij te noemen.

Of zit dit bij dit soort dingen ineens weer anders.

Nouja ik heb al gezien dat ook als het niet aftrekbaar zou zijn ik er toch minder van ga betalen dus over ga ik dan toch.

Weet iemand hoe dit zit?

wel aftrekbaar

Ik heb gewoon mijn oude abonnement van toen ik nog geen ZZP'er was en dat is volgens mijn prima boekhouder gewoon aftrekbaar.

ondernemer

ondernemer

27-11-2014 om 11:04

oke dat lijkt me ook wel

Wat een doos weer bij mijn provider om me verkeerd voor te lichten (in de hoop dat ik dat te dure abonnement houd).
Ik heb het ook al met een boekhouder overlegd die zei dat ook en was ook wel verbaasd dat ze zoiets kunnen beweren.

Grr ik ga dan wel naar een concurrent denk ik.

amk

amk

27-11-2014 om 11:27

ondernemer

het is geen 'doos' want zij heeft gedaan wat voor haar werkgever het beste antwoord is. Veel mensen geloven dit en blijven dus bij hun oude abbo.

Barvaux

Barvaux

27-11-2014 om 11:41

nee amk

Als de doos zegt dat ze een zakelijke abonnement moet nemen omdat dat de enigste mogelijk is om het af te trekken dan ben je aan het liegen, dat heeft niets meer te maken met het 'antwoord geven wat het beste is voor de werkgever'.

ik voer het ook gewoon op

Ik bel prepaid en geef de bonnen van het beltegoed altijd aan de boekhouder. Ik ben twee jaar geleden van boekhouder veranderd en noch de oude, noch de nieuwe maakten er ooit problemen van.

Kortom: gewoon aftrekbaar.

groeten,

Temet

ondernemer

ondernemer

27-11-2014 om 13:06

Nouja doos kiest er zelf niet voor

Ik neem aan dat ze het moet zeggen. Maar ligt het aan mij? Dit is toch gewoon liegen, en dus bedrog.
Dus dan wil ik geen zaken meer doen met ze.

Maar allicht hebben al die telefoonproviders die procedure.

Monique D*

Monique D*

29-11-2014 om 23:44

O.T. Wiens brood men eet, wiens taal men spreekt

Bij het bedrijf waar ik werkte was het ook de procedure dat wij bepaalde dingen tegen de klanten moesten zeggen die niet klopten of waar wij het helemaal niet mee eens waren. Maar als je dat niet deed kreeg je op jouw kop.. en daar pas je dus voor.
Gelukkig werk ik daar niet meer.

Dus het kàn wel. Maar de klanten zijn tegenwoordig zo wijs dat ze zelf achter komen dat het niet klopt..

Dat neemt niet weg dat de provider van Ondernemer dom bezig is, want je komt er vanzelf achter dat de particulier variant wel aftrekbaar is. Op die manier jagen ze de klant inderdaad naar een concurrent, wat in dit geval dus gebeurd is.

Ondernemer

Ondernemer

01-12-2014 om 09:46

Wat ik me dan afvraag

Wie is er bereid om te liegen voor zijn werk? Ik kan me daar helemaal niks bij voorstellen. Echt niet.
Beroepsmatig mensen afzetten dat is in mijn ogen gewoon crimineel.
Hier is er ook een draadje over een energieleverancier. En ik heb dit ook van dichtbij meegemaakt. Dat ze mensen iets aansmeren waar ze niet eens "ja" op hebben gezegd. Dat heeft ze honderden euro's gekost die ze echt niet konden missen. En heel veel stress. Waardoor ze het uiteindelijk maar zo hebben gelaten (en ja daar hopen ze dus op)

Zelf ben ik ooit bij een bedrijf weggegaan omdat ik de ethiek van handelen niet in orde vond; daar wilde ik niks mee te maken hebben. Ik was dus baanloos daardoor.
Maar ik ken dus iemand die bij zo'n bedrijf werkt en die begint dan meteen over dat hij geen keuze heeft want hypotheek kinderen weet ik het.
Zo houden we die criminaliteit in stand en blijven mensen bestolen worden.
Ik kan me daar zo kwaad om maken.

Weet iemand waar ik dit kan melden?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

01-12-2014 om 09:53

Alleen

Bij Kassa, Radar en de Consumentenbond vrees ik.

Het is weliswaar een wanprestatie, maar voor de rest kun je daar weinig mee, ben ik bang.

Ik zou zelf ook zo niet kunnen werken, trouwens. Maar dat is wat makkelijker gezegd als je niet op een euro hoeft te kijken en redelijk goed in de arbeidsmarkt ligt. Als het om wel of niet eten zou draaien, ligt dat vast gecompliceerder.

Ondernemer

Ondernemer

01-12-2014 om 14:33

Ginny

"maar dat is wat makkelijker gezegd als je niet op een euro hoeft te kijken en redelijk goed in de arbeidsmarkt ligt."

Nee dat vind ik wel heel erg van je afschuiven. Ik heb destijds ook mijn baan laten vallen om een ethische reden. En dat was zeker financieel niet makkelijk. En ik sprong een onzeker zwart gat in. Had geen vangnet en ook bijna geen netwerk (het was mijn eerste baan en een half jaar werkervaring is niet erg veel)

Maar wel een goed punt tijdens een volgende sollicitatie toen ik uitlegde waarom ik daar weg was. Dat bedrijf heeft me aangenomen en niet alleen om mijn kennis en diploma, maar ook om mijn eerlijkheid en gevoel voor recht.

Eerlijk duurt het langst.

Mensen met zo'n smoes, sorry daar heb ik geen begrip voor. Mijn eigen ouders zijn afgezet door dat energiebedrijf en ik heb van dichtbij meegemaakt wat dat met mensen doet, mijn moeder is er zwaar overspannen van geweest en is nog steeds bang voor de telefoon en deurbel.

Mensen met zo'n baan zouden zich eens moeten realiseren wat ze aanrichten.

Tante Tiny

Tante Tiny

01-12-2014 om 20:21

Ik denk dat medewerkers niet weten dat het fout is

Dat zal niet voor iedereen gelden. Maar een willekeurige 20-jarige (maakt niet uit hoe slim) heeft geen idee van aftrekbaarheid van abonnementen. Als de werkgever zegt dat het alleen kan met een zakelijk ab. klinkt dat best logisch. Dan ben je blij dat je het antwoord weet. Je gaat dan niet het antwoord controleren op google.

Ondernemer

Ondernemer

02-12-2014 om 13:30

Tante tiny

Tja op zich heb je gelijk. Ik snap wel dat deze regel niet bij een gemiddelde telefoon bel miep bekend is.
Maar toch, iedere keer als ik eerlijke informatie wil van dit soort bedrijven word ik voorgelogen of anders wordt de waarheid wel heel erg verdraaid.
Ooit moet er toch een lichtje gaan branden bij zo iemand?

Maar willens en wetens iemand ergens lid (met hoge kosten) van maken die daar geen expliciet ja op zegt; daarvan snapt iedereen toch wel dat dat fout is? Of schat ik de mensheid nu te hoog in?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.