Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Mijntje

Mijntje

30-04-2018 om 11:25

overstap naar triodos, hoe bevalt het?

Eigenlijk schaam ik me diep dat we nog steeds niet zijn overgestapt, ook niet na de laatste blunder van de ing. Nu nog meerdere rekeningen lopendaar, voor het gemak en uit nostalgie, toch al vanaf m'n 16e.
Zijn er hier al mensen die al wel zijn overgestapt naar triodos en hoe bevalt dit? Is het geld overmaken net zo handig? (ik hoorde dat dat met een apparaatje moest)

Bennikki

Bennikki

30-04-2018 om 11:37

Asn

Hebben wij, niet triodos, omdat ik niets te maken wil hebben met antroposofie. Ze hebben een hele handige app en zijn prima bereikbaar en erg klantvriendelijk.

Mijntje

Mijntje

30-04-2018 om 11:42

Bennikki

Ik dacht dat asn weer verbonden was met de rabobank.. nee antroposofie hoeft ook niet van mij.

Maar via een app, ik wil niet via een telefoon overmaken maar met m'n computer. Kan dit ook?

Mijntje

Ben een paar jaar geleden overgestapt naar Triodos (was me niet bewust van banden met antroposofie, klopt dat echt?). Het stelde niks voor, alles wees zich vanzelf. Eitje. je kunt een app installeren, werkt prima. Je kunt ook via pc betalen. dat gaat idd via een "apparaatje" (groot woord hoor en stelt ook al niks voor.
Gewoon doen! Kan me trouwens niet voorstellen dat het met ASN lastiger is.

Antroposofie

https://nl.wikipedia.org/wiki/Triodos_Bank

Het klopt idd, wortels in de antroposofie. Ik beschouw het maar als jeugdzonde.

Beertje37

Beertje37

30-04-2018 om 12:48

Al jaren Triodos

Al jaren bankieren wij bij Triodos, maar de spaarrekening hebben wij bij ASN. Triodos heeft momenteel maar 0% rente.
Verder prima service, veel beter dan ING!

rutiel

rutiel

30-04-2018 om 13:16

Computer

Mijntje, ik 'zit' ook bij de ASN en doe mijn bankzaken gewoon per computer.

Mijntje

Mijntje

30-04-2018 om 13:25

Fijn, bedankt! Ik denk ook dat het asn gaat worden Even overleggen hier.

ook asn

Jaren geleden overgestapt van ING naar ASN en tot volle tevredenheid. Triodos viel hier ook af vanwege antroposofische steun

ASN en SNS

ASN was oorspronkelijk een zelfstandige bank, maar is in 1997 door een fusie onderdeel geworden van SNS Reaal. SNS Reaal is genationaliseerd waarbij de meeste activiteiten afgestoten, maar het bankgedeelte is verder gegaan als SNS Bank, waar de ASN Bank onderdeel van is. En de naam SNS Bank is is 2017 gewijzigd naar Volksbank.

ASN is dus een onderdeel van de genationaliseerde Volksbank.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.