Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Robin

Robin

21-07-2020 om 23:32

Overplaatsing aanvragen na verhuizing bij grote supermarktketen

Na het verbreken van de relatie was ik genoodzaakt te verhuizen. Nu woon ik 46 km van mijn werk af. Enkele reis.
Nu reis ik dus 100 km woonwerk.
Ben nu dus voor een beperkt deel ziek gemeld en werk deeltijd. In een plaats naast het dorp waar ik woon is een vestiging van dezelfde supermarktketen AH

Ik verdien dus zo weinig dat ik zoveel benzinegeld niet kan betalen en wil dichterbij mijn nieuwe woning werken.

Kan ik overplaatsing aanvragen?
Volgens de bedrijfsarts niet!

ElenaH

ElenaH

22-07-2020 om 06:27

Aanvragen kan misschien wel

Maar waarom zou de supermarkt in jouw dorp je aannemen als je ziek bent?

Andrea

Andrea

22-07-2020 om 06:47

Deeltijd

Werk je nu deeltijd om de reistijd te compenseren of werkte je altijd al deeltijd?

Ongeveer drie op de tien vestigingen van AH zijn van franchisenemers. Mogelijk is het filiaal dus niet van dezelfde eigenaar.

Triva

Triva

22-07-2020 om 09:42

natuurlijk

kun je dat aanvragen. Nee heb je.... En bedenk: er is altijd een AH dichterbij dan die 46 km, hoeft niet degene in jouw eigen woonplaats te zijn.

bieb63

bieb63

22-07-2020 om 11:05

Precies

Er zijn onnoemlijk veel AH's. Kwestie is meer of daar een vacature is....

Treintrien.

Treintrien.

22-07-2020 om 11:18

Ah is soms eigendom van Ah maar soms ook niet.

Dan is de winkel van een particulier die is aangesloten bij ah.
Dan ben je als werknemer in dienst bij die ondernemer maar je loopt wel in een ah uniform.
Franchise heet dat.
Als je dus in dienst bent bij zo'n franchiser is het niet mogelijk om overgeplaatst te worden. Dan moet je solliciteren en aangenomen worden bij de andere ah. Dan zou je baas wel mee kunnen werken aan een soepele overstap maar dat biedt geen garanties.

zebra

zebra

22-07-2020 om 12:41

vragen kan toch altijd

nee heb je en ja kun je krijgen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.