Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

ouders en financiële verplichtingen


Triva

Triva

06-04-2016 om 16:26

hmm

'Als je 't hier hebt over vriendin van mijn dochter: ze stopt met opleiding, gaat werken, wordt na drie maanden weer buiten gezet; ze heeft voor paar uur ook nog andere baan, ook die baan stopt weer ... voor dit meidje is het NIET vanzelfsprekend dat ouders moeten bijdragen. Ze werkt wel, maar helaas door het (politieke) klimaat in Nederland is het erg gemakkelijk om jongeren steeds maar weer ontslag c.q. einde contract te geven '

WAS het maar bij alleen jongeren, nee dat is bij alle leeftijden zo maar wat niet klopt is dat ze je er zo snel mogelijk weer uit werken. Als je je goed inzet krijg je wel een jaarcontract. Ik snap die paar maanden dus niet. Of ze zoekt in de verkeerde hoek (werk wat maar een paar maanden is) of ze zet zich niet in. Ook via uitzendbureau's is er echt wel werk als je je fulltime wil inzetten op die leeftijd. Juist vanaf 23 wordt het lastiger.

Knuppel

Knuppel

08-04-2016 om 10:00

externe attributie

Wat mij opvalt in je post, Chiquita, is dat het allemaal bij de anderen ligt. Dit "meidje" kan het ook allemaal niet helpen, en het politieke klimaat in Nederland etc etc. Wat kweken wij voor watjes als we in dit gedrag meegaan ? Maak eens iets af, ook al is het niet LEUK.
Daarbij vind ik de manier waarop je over dat meisje schrijft (met de termen meidje/meiske) eraan bijdragen dat ze zo zielig gevonden wordt, en dat kan er ook aan bijdragen dat ook zij van mening is dat het allemaal niet aan haar ligt en de hele wereld tegen haar is.
Beslissingen hebben consequenties, ook voor haar, en ik vind het ook goed als ze daarop gewezen wordt en daarmee geconfronteerd wordt. Nu is het zaak zichzelf weer op te pikken en een plan te maken. En daar kan ze bij geholpen worden ja, maar niet op een manier die aan haar bevestigt hoe zielig ze is en dat ze er toch ook allemaal niets aan kan doen. Dat laatste bedoel ik met externe attributie: alles ligt altijd aan de ander/de omstandigheden.

Mijn mening en vraag aan chiquita

Dag forum lezers,

Ik volg dit forum al een tijdje en vond het daarom tijd om een reactie te plaatsen. Het onderwerp is namelijk zo interessant dat ik niet anders kan dan mijn mening erover geven. Sommige kinderen komen er op een bepaald moment, veel te vroeg uiteraard, alleen voor te staan. Dan verdwijnt hun jeugd en moeten ze zo snel mogelijk groot worden. Op andere forums heb ik deze link van de hulplijn al achtergelaten en ik wil dat hier ook graag doen. http://www.vlaanderen.be/nl/cultuur-sport-en-vrije-tijd/jeugd/awel-de-gratis-hulplijn-voor-kinderen-en-jongeren Dit is een gratis hulplijn, die je graag helpen. Wanneer je als jongvolwassene er plots alleen komt voor te staan, spoken er duizenden vragen door je hoofd. Daarom is het volgens mij belangrijk om er met bepaalde mensen over te praten. Niet alleen mentaal maar ook financieel kan het moeilijk worden in zo een situatie. Daarom verwijs ik graag naar een artikel waarmee je tips en tricks krijgt om geld te besparen en hoe je er het beste mee omgaat http://www.topcompare.be/nl/blog/tips-voor-een-gezond-uitgavenpatroon
Om af te sluiten heb ik nog een vraag voor jou, Chiquita, hoe gaat het momenteel met de vriendin van jouw dochter? Hopelijk geraakt ze uit de financiele problemen en vindt ze rust in de situatie.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-04-2016 om 18:05

Triva

Als je je goed inzet krijg je wel een jaarcontract.===

Nou, dan zal ik de afgelopen drie jaar vast in de verkeerde hoek gezocht hebben en mij niet goed ingezet hebben...

Waar baseer je deze stelligheid op?

Triva

Triva

09-04-2016 om 19:43

kaaskopje

Niet uit het verband trekken. Je kunt als je rond de 20 bent echt wel voldoende werk krijgen zonder na drie mnd al weer buiten te staan. Volgens mij had ik het niet over situaties zoals waar jij in zit. Uitzendbureau's hebben wel werk voor die leeftijd maar ja je moet wel willen schoonmaken, orderpicken, of jouw werk doen. Die leeftijd is natuurlijk erg goedkoop.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-04-2016 om 14:55

Triva

Triva, zo zeker is dat allemaal beslist niet. Zeker geen jaarcontracten.

Ik voel me zowaar een beetje beledigd door hoe je 'mijn werk' achter schoonmaken en orderpicken zet. Mijn werk is niet alleen een kwestie van willen, maar vooral ook van kunnen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.