Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

lennest

lennest

23-10-2012 om 11:44

Opzeggen loterij

Vandaag besloten om de postcodeloterij op te zeggen. Afgezien van een ijsprijs, nooit wat gewonnen. Ik bel het kantoor van de postcodeloterij en meld dat ik wil stoppen. Uiteraard wordt er gevraagd waarom ik wil stoppen. Nou, gewoon, het kost iedere maand geld, geld dat ik liever ergens anders aan wil besteden. Prompt komt de man met een korting van 50% voor het komende halfjaar! Dus... vind je dat je te veel betaalt voor de postcodeloterij, zeg gewoon dat je stopt en je krijgt een half jaar 50% korting! En daarna ga je of verder of stop je alsnog.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

23-10-2012 om 15:22

Stel...

dat ik opzeg en ik krijg dat voorstel niet? Dan kan ik moeilijk terugkrabbelen.

Nou ja kaaskopje

Je zit toch in de "branche" en weet toch wel wat dat je wat aarzelend moet opzeggen om er een aanbieding uit te slepen :o)

Oh ja,

een "save" noemen we dat in mijn huidige baan.....

Kaaskopje

Kaaskopje

23-10-2012 om 23:35

Shonagh

Ik zit niet op de opzegafdeling Maar dat je beter stroop dan azijn kunt gebruiken is zeker.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-10-2012 om 23:46

Beemer

Ik begrijp hieruit dat jij tegen het meespelen in loterijen bent?
Nou, ik niet hoor. Ik blijf hopen uiteraard, maar ik weet dat de winkans klein is. Ik kan daarmee leven. Zeker omdat ik weet dat een deel van het geld naar goede doelen gaat.
Maar ik had ook al bedacht dat je je dan gewoon opnieuw kunt aanmelden. Het lijkt me alleen zo suf als het trucje mislukt

Kaaskopje

En dreigen mensen ook nooit met opzeggen ?

Maar als ik jou was, zou ik bellen en dan vragen wat de opzegtermijn is omdat je moet bezuinigen blablabla en dan eens kijken wat eruit komt. Ze moeten waarschijnlijk de klanten wel proberen te "saven" :o)

elsje78

elsje78

24-10-2012 om 09:52

Trucje ook bij nuon gedaan

Gebeld omdat de tarieven omhoog gingen, en gezegd dat ik overweeg over te stappen en "hoe dat in zijn werk gaat" prompt een gezellige korting waardoor ik nu veel lager uit ben per maand.

zelfde bij de veronica gids, die wilde ik echt opzeggen, maar kreeg meteen een aanbieding om voor half geld een jaar door te gaan.

Vind het wel raar, de trouwe klanten krijgen een verhoging en de overstappers korting...

Tihama

Tihama

24-10-2012 om 10:26

Verzekeringen idem

Ik check tegenwoordig 1keer per jaar de verzekeringen via independer. Vorig jaar was er iets geks: ze adviseerden me mijn eigen maatschappij, maar voor een lager bedrag. Ik bellen. Ja, dat kwam omdat ze nu een nieuw systeem hadden. Maar waarom ik dat als klant dan niet doorberekend kreeg. Nou, dat ging pas per factuurdatum en aangezien ik niet maandelijks betaalde, maar jaarlijks, zou ik het pas over een half jaar merken. Dus ik zei poeslief: oh, prima, ik heb maar een maand opzegtermijn, hè? Dus dan kan ik nu gewoon opzeggen en naar een goedkopere maatschappij overstappen?
Euh, nou in dat geval konden ze het wel alsnog nu doen.

Gisteren mijn telefoonabonnement bij Hi proberen te verlengen. Nee, sim-only was even duur als met toestel: 27 euro per maand. Ik moest dus maar met toestel nemen. Maar ik wil geen nieuw toestel.
Bovendien Is dit raar, want op jullie website zag ik wel een simonly voor 10 euro per maand.
Oh, maar die ging eruit en dan kon je niet meer bestellen via de winkel. Na wat gegoochel kon het voor 21 euro per maand. Nog steeds met toestel. Ik heb gezegd dat ik even na ging denken. Toen naar de winkel ernaast, nu heb ik voor 8 euro per maand evenveel belminuten en nog wat mb's een abonnement via het Vodafonenetwerk.

Tja.

Ik reserveer in mijn vakanties altijd tijd voor dit soort klussen. Die van de postcodeloterij vind ik ook leuk. Eens uitproberen.

Tihama

Tirza G.

Tirza G.

24-10-2012 om 16:06

Elsje78

Nou, precies zo zeg! Niet bij de veronica, maar bij een andere tvgids. We betalen 59 eu per jaar, ik ben er wel zat van, kijk zélden in die gids. Dus ik ga opzeggen. Binnen een week had ik een aanbieding: pleaeaease blijf lid, 15 eu per jaar..........Vind ik leuk natuurlijk, maar ik voelde me ergens ook wel eeeeh.......genaaid.

Tirza

sinas

sinas

24-10-2012 om 16:08

Nu je het zegt

ik wilde onlangs de Vara-gids opzeggen, wij kijken ook nog amper in dat ding, zappen langs of ik kijk naar de gids op de digitale ontvanger, en toen ik belde kon ik ook ineens vanalles krijgen. Heb het niet gedaan, want ik kijk echt nooit meer in die gids, zonde dus.

kaatje43

kaatje43

24-10-2012 om 18:03

Zal ook niet de laatste keer zijn

je wordt waarschijnlijk nog wel een paar keer gebeld met mooie aanbiedingen. Hier precies hetzelfde. Staatsloterij, postcodeloterij, je wordt er helemaal gestoord van.

Ely

Ely

24-10-2012 om 20:09

Vriendenloterij

Hadden zo'n maand gratis proberen. Wilde Oudste heel graag want die denkt dat hij wat zal winnen, hoe vaak ik het ook uitleg. Dus ik dacht het hem een maand lang gratis te laten ervaren. Gelijk weer opgezegd, maar ze blijven trekken en proberen. Brieven dat je moet bellen, mails dat er een verrassing wacht, speciale aanbiedingen. Ik schep er een onverwacht genoegen in nee te blijven zeggen .
Goede doelen steun ik fijn rechtstreeks, met daden en met geld. Kan ik tenminste zelf kiezen welke en hoeveel. Ik kan het niet helpen te denken dat al dat getrek en gemarchandeer ook alleen maar meer geld kost. Meer geld aan de strijkstok dus minder geld voor die goede doelen en minder kans op winnen. Wel grappig om te lezen dat het goede doelen idee werkt. Marketing technisch vind ik t vrij briljant

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ook gedaan

Ik heb al meermalen opgebeld en gedreigd of geinformeerd naar overstappen of opzeggen. Zelfs 1 keer gemopperd over de fantastische aanbieding die meerdere malen per avond op t.v. kwam (1 jaar half geld) en dat ik dat toch geen stijl vond dat ik dus dubbel betaal en al jaren trouw mijn abbonement op tijd betaal. Altijd als resutaat dat we stukken goedkoper uit waren.
Voor een periode of voor zelfs langere tijd (dat was upc).
Zeker het telefoontje waard.
Wat me dan wel irriteerd als 'klant' moet je een betaald telefoontje plegen. Als 'nieuwe klant' kan je gratis bellen.
groeten albana

amk

amk

25-10-2012 om 10:33

Alban

wat let je om dat gratis telefoonnr te gebruiken. Je komt in dezelfde centrale met dezelfde software om je gegevens te wijzigigen.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-10-2012 om 13:50

Beemer

Ik kreeg de indruk dat je loterijen verkeerd vindt
Je zegt dat je wel tegen de Postcodeloterij bent. Is dat omdat inbrekers en zo dan weten waar je woont?
Nou, laat ik maar toegeven dat ik gevoelig ben voor het risico dat de hele wijk de slingers buiten hangt en dat ik dan buiten de pot piesEn wat de straatprijs betreft gaat het in ons geval om zo weinig adressen, dat de kans dat wij alleen meedoen aanwezig is. Het lijkt me heel geinig om onder die omstandigheden te winnen)

Kaaskopje

Kaaskopje

25-10-2012 om 13:55

Shonagh

Ja er dreigen inderdaad regelmatig mensen met opzeggen Die stuur ik allemaal door naar de opzegafdeling. Want die afdeling mag inderdaad een poging doen om de klant te behouden.
Ik heb het zelf ook een keer gedaan, zonder er aanvankelijk bij stil te staan dat ik het deed. Ik wilde overstappen van energieleverancier en toen kwam er inderdaad ook een mooi voorstel boven tafel. Ik zit er twee jaar later nog steeds en ik las in de krant dat ze hun prijzen volgend jaar verlagen, dus ik blijf nog maar een jaartje. Dus dat was een goeie zet van dit bedrijf

Kaaskopje

Kaaskopje

25-10-2012 om 14:19

Genaaid voelen

"Vind ik leuk natuurlijk, maar ik voelde me ergens ook wel eeeeh.......genaaid. "
Het gevoel dat iemand zich genaaid voelt kom ik regelmatig tegen tijdens mijn werk. En, ondanks dat ik zelf ook consument ben en abonnementen en dergelijke heb, snap ik het systeem wel. Iedere klant is er een en als die klant een jaar minder opbrengt, is dat jammer, maar beter iets dan niets. Ik heb er dus wel begrip voor dat bedrijven hun best doen om klanten te behouden, maar ook binnen te halen met een leuk aanbod.
Ik heb er geen begrip voor dat 'trouwe' klanten verongelijkt gaan doen door acties voor nieuwe klanten. Trouwe klanten hebben bij aanvang ook een mooi aanbod gekregen. Ik vind het dus getuigen van hebzucht als klanten in een later stadium echt stennis gaan schoppen met als doel nóg zo'n aanbod. Die cadeautjes moeten ook weer ergens van bekostigd worden, lijkt mij. Dat wordt allemaal doorberekend in de abonnementskosten van álle trouwe en nieuwe klanten. Gister had een collega van mij met zo'n situatie te maken. Een klant had drie jaar geleden een abonnement genomen. Bij dit abonnement mag de klant een apparaat met flinke korting bestellen. Dat ging tot voor kort zeker om 350 euro korting, nu iets minder. Drie jaar later is dat apparaat helaas stuk gegaan. Het valt inmiddels buiten de garantie. De garantie op dit apparaat is 2 jaar. Deze klant was wóedend omdat hij hetzelfde apparaat niet nogmaals met 350 euro korting mocht kopen, hij als trouwe klant verdorie. Nou... dan ging hij maar naar de concurrent. Ik lig verder niet wakker van zo'n man, ga vooral naar de concurrent, maar ik heb er geen begrip voor.
Stel dat kinderen dit ook zouden doen? Kind heeft met zijn verjaardag een mooie auto of pop gekregen. En bij ieder kind waar zijn moeder een cadeautje voor koopt zegt kindlief "maar dan wil ik ook weer een pop of auto, want vriendje krijgt het ook". Dan zeg je als moeder tegen zo'n kind toch ook 'Niet zeuren Jantje/Marietje, jij bent al jarig geweest!'? Een voordeel met kinderen... die kunnen hun ouders niet zomaar opzeggen en overstappen naar andere vanwege een mooi aanbod)

Kaaskopje

Kaaskopje

25-10-2012 om 14:30

Ely

"Goede doelen steun ik fijn rechtstreeks, met daden en met geld. Kan ik tenminste zelf kiezen welke en hoeveel. Ik kan het niet helpen te denken dat al dat getrek en gemarchandeer ook alleen maar meer geld kost. Meer geld aan de strijkstok dus minder geld voor die goede doelen en minder kans op winnen. Wel grappig om te lezen dat het goede doelen idee werkt. Marketing technisch vind ik t vrij briljant "
Ely, ik steun ook goede doelen, los van de loterij.
Ik heb via mijn werk in het verleden donateurs voor een goed doel gezocht en gevonden. Maar hoe vaak ik niet tegenkwam dat mensen van mening waren dat ze via de Postcodeloterij ook al donateur waren van onder andere 'mijn' goede doel en dus niet van zins waren om apart te doneren. Verbazingwekkend vond en vind ik dat. Ik zie het als fijn bijverschijnsel van deze loterij dat een groot deel van de inkomsten over goede doelen worden verdeeld, dat gaat om grote sommen geld, maar ik doe mee voor mezelf. Ik trek de motieven van anderen helaas toch een beetje in twijfel, als ze zeggen dat ze meedoen vanwege de goede doelen. Echt niet. Als die loterij er niet aan verbonden was, hadden ze al die doelen niet zomaar gesteund.
Ik ben overigens van mening dat er beter iets aan de strijkstok kan blijven hangen en de rest naar de goede doelen gaat, dan dat er niets aan de strijkstok blijft hangen omdat er niets naar de goede doelen gaat.

Thea

Thea

25-10-2012 om 18:14

Kaaskopje

"Ik heb er geen begrip voor dat 'trouwe' klanten verongelijkt gaan doen door acties voor nieuwe klanten. Trouwe klanten hebben bij aanvang ook een mooi aanbod gekregen. Ik vind het dus getuigen van hebzucht als klanten in een later stadium echt stennis gaan schoppen met als doel nóg zo'n aanbod."

Tutututuh... Vanuit de verkoperskant vind ik dat er inderdaad wat meer aan klantenbinding moet worden gedaan. Wij zijn al vijf jaar lid van Donald Duck. Inderdaad hebben we een welkomstcadeau gehad. Maar dit jaar heb ik opgezegd, 3 weken lang DD los gekocht en daarna weer lid geworden. Kreeg ik een leuke strandlaken cadeau (en dat wordt een Sintcadeau). Ik vind het bizar dat je er als veroper alles aan doet om een klant binnen te halen, maar niets doet voor trouwe klanten. En ja, dat ga ik vaker doen...

Dat voorbeeld met die man heeft weinig te maken met 'trouwe klanten' en verongelijkt gaan doen voor acties voor nieuwe klanten. en nog minder met 'jij bent al jarig geweest'. Bij verjaardagen krijgt ieder kind ieder jaar een kadootje. Trouwe klanten die niet zeuren krijgen 1 x een kadootje en hoppende, 'zeurende' klanten ieder jaar of iedere twee jaar.... Heeft dus meer te maken met 'wie NIET vraagt wordt overgeslagen...'

Kaaskopje

Kaaskopje

25-10-2012 om 23:12

Sorry

maar ik hou nu eenmaal niet zo van de mentaliteit dat mensen steeds weer cadeaus of kortingen willen hebben van 'hun' bedrijven. Ooit was je zelf zo'n nieuwe klant die met cadeau is verwelkomt. Hoe vaak moet een bedrijf over de brug komen om jou tevreden te houden? Je vergeet dat bedrijven wel regelmatig acties hebben voor bestaande abonnees. Korting op een product, of een uitstapje, of een voorstelling, of nou ja vul maar in. Als klant van onze krant kan ik gebruik maken van leuke aanbiedingen tegen leuke prijzen, speciaal van abonnees. Dat ik daar geen gebruik van maak is mijn probleem. Maar het is blijkbaar nooit genoeg. En dat 'nooit genoeg' wordt heus wel doorberekend naar alle klanten. Dus ook die ouwe trouwe klanten. Uiteindelijk benadeel je dus jezelf en je mede-abonnees.
Ik vind dat mijn voorbeeld van de verjaardag wel klopt. Als je als kind iets wil hebben omdat een ander het ook krijgt, doet je als kind hetzelfde als 'trouwe' klanten die een cadeau van een bedrijf willen hebben omdat nieuwe klanten het ook krijgen. Krijgen ze dat niet dan blijkt die trouw niet erg diep te zitten.

sinas

sinas

25-10-2012 om 23:40

Maar wacht ff

het begint met een opzegging van de draadstarter waarbij het bedrijf zelf ineens met een aanbieding komt. De draadstarter was daar zelf niet eens op uit. Ja, ze geeft hier nu de tip, en ja, menigeen zal nu misschien eerder geneigd zijn dat belletje eens te plegen.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-10-2012 om 00:25

Ja klopt sinas

Het is weer van het een naar het ander gegleden
Maar dat is mezelf dus ook een keer gebeurd. Ik belde onze energieleverancier omdat ik over wilde stappen en kreeg ter plekke een mooi aanbod. Tja, dan zeg ik niet dat ik dat aanbod uit principe weiger. Natuurlijk neem ik het aan. Maar ik zou bijvoorbeeld niet de krant bellen, met 'ik zie dat trouwe klanten een mooi boek krijgen als ze lid worden, maar eh... waarom krijg ik dat boek niet als trouwe klant?' En toch zijn er best veel mensen die dat wel doen.

Thea

Thea

26-10-2012 om 11:45

Kaaskopje

Ja, doei! De aanbieders maken hun eigen regels. En ja, ik heb er wel begrip voor dat mensen daar hun eigen voordeeltjes mee gaan behalen. Leg de schuld nu niet bij die hebberige klant.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-10-2012 om 17:18

Thea

En zo verschillen we gewoon van mening

Ann

Ann

26-10-2012 om 23:06

Snap de ophef niet

Het is mogelijk om elk jaar naar een andere energieleverancier te gaan en elk jaar weer dat voordeeltje op te strijken. Waarom word je dan niet standaard beloond als je twee jaar blijft? Wat maakt mij dat uit of dat in de totaalprijs komt?

Verder heeft de postcodeloterij gewoon een gouden greep gedaan met die postcodes. Bij de staatsloterij weet je toch nooit of je gewonnen hebt. Beetje zielig om je zo in de luren te laten leggen. Je hoeft overigens niet op je eigen postcode in te schrijven, ik zou niet willen dat heel Nederland weet dat ik gewonnen heb met adres en alles erbij dus als ik mee zou doen doe ik dat toch niet op mijn adres dus van mij mag de hele buurt de straatprijs krijgen, daar voel ik me geen tel beroerd door.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-10-2012 om 00:33

Ann

Als het bedrijfsbeleid is dat je na twee jaar met een vorm van cadeau (korting, of een echt cadeautje) wordt bedankt voor je trouwe klant-zijn, dan heb ik daar geen moeite mee. Maar het gaat mij om het zeuren. Het niet simpel tevreden zijn met het product wat je afneemt van een bedrijf.
Waarom haal je eigenlijk zo uit over deelname aan een loterij? Ieder zijn meug toch? Ik mag toch aannemen dat iedereen beseft dat het een loterij is zonder zekerheid van een prijs.
Ik ben, wat de Postcodeloterij betreft, niet zo angstig ingesteld dat ik bang ben voor een inbraak. Wie breekt er nou in voor een Ben en Jerry's ijsje of een cadeaubon van Ici Paris? De twee prijzen die mij te beurt vielen dit jaar.

Genaaid

Ja toedeloe....Met die kortingen. Ik heb vrijwel alles variabel...kan elk moment dus opzeggen(let daar altijd op). En ben trouw al een heleboel jaren bij hun. In 1 geval ging het zelfs om 20 jaar!!! Als ik elk jaar (of om de 2 jaar)van de een naar de ander wip krijg ik elk jaar korting en hebben ze nog adminstratiekosten ook. Willen ze dat? Dat wil ik ook wel doen hoor...Heb ik geen probleem mee hoor...Dus mogen ze de kosten die ze aan trouwe klanten niet maken (adminstratie enzo) best zo nu en dan doorberekenen aan klanten. 1 keer in de 5 jaar ofzo door ze een aanbieding te doen die iets goedkoper is dan het reguliere gedoe. En die korting is zó extreem zelfs dat ik me afvraag of ik niet eigenlijk altijd té veel betaal.
groeten albana

En telefoontjes betalen

Nou mij lukt het nooit om in hetzelfde menu te komen als het gratis bellen menu...eerst krijg ik tig vragen en daarop moet ik nummers drukken en dan wordt me doodleuk verteld (door computer) dat ik opnieuw moet bellen en wel met dat en dat nummer (dat is het betaalde nummer). Ik zal wel te eerlijk die computer beantwoorden denk ik.
groeten albana

Tirza G.

Tirza G.

27-10-2012 om 14:42

Trouwe klanten

Aha, dus bij de supermarkt waar ik de meeste van mijn boodschappen doe, mag ik als trouwe klant geen gebruik maken van de aanbiedingen want die zijn om nieuwe klanten te lokken en als iederéén dat gaat doen (al die spullen in de actie kopen) dan gaat het juist geld kósten.
Ik snap het.

Ik heb met elk bedrijf een zakelijke relatie. En dat betekent dat ik naar de prijs kijk en wat ik voor die prijs krijg. En ik ben bereid om te betalen voor dingen waar een ander niet voor wil betalen. Of geld te geven aan doelen die een ander onzin vindt. Maar verwijt mij niet dat ik niet zakelijk mag denken: ik denk dat het óók mijn 'plicht' is als burger van dit land om een verantwoord financieel beleid te voeren binnen mijn gezin.
Overigens is het in mijn geval (ikke bofkont) heel eenvoudig om loyaal te zijn: toevallig zijn zowel de Zeeuwse energieleverancier als de Zeeuwse internetprovider als de Zeeuwse verzekeringsmaatschappij uitgeroepen tot de beste

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

28-10-2012 om 01:13

Tirza

Ik hoop dat je ziet dat je supermarktaanbiedingen anders zijn dan abonnementen met welkomstcadeaus voor nieuwe leden/abonnees. Bijvoorbeeld op energie, de krant, of de kabel. Zo'n supermarkt wil dat ik elke dag naar de winkel kom, of ik nu oud of nieuw voor ze ben, en lokt me met allerlei voordeeltjes. De aanbieding is algemeen, er is verder geen abonnement, dus er kan geen onderscheid gemaakt worden tussen oude en nieuwe klanten. Maar een bedrijf die met abonnementen werkt doet dat vaak anders. Die begint met een aanbod met een cadeau of korting. Ben je eenmaal binnen dan zijn er regelmatig extraatjes voor vaste klanten. Korting op uitstapjes, korting op boeken, korting op een voorstelling, gratis dingen, enz.. Ik noem een paar voorbeelden die bij 'mijn' bedrijven regelmatig voorbij komen. Maar blijkbaar is dat niet voldoende. Trouwe klanten willen óók hebben wat nieuwe klanten krijgen, ook al hebben zij bij aanvang ook een korting of cadeau ontvangen. En dat noem ik ontevreden gedrag.
Mijn ervaring met echte Zeeuwen is dat ze sowieso niet van verandering houden. Ze hebben de naam zuinig te zijn, maar als ze overtuigd zijn van de kwaliteit van de producten of diensten van bedrijven waar ze klant van zijn, dan staan ze niet te popelen om over te stappen naar iets anders. Ook al is dat goedkoper.
Zeeuwse leveranciers van internet, verzekeringen en energie doen het dus goed, dat is mooi.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.