Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Gene

Gene

15-01-2017 om 11:12

Oproepkrachtvraag

Sinds kort ben ik oproepkracht maar nu heb ik plannen voor een dag weg over twee weken. Ik heb nog geen rooster voor die week gekregen. Kan ik gewoon doorgeven dat ik die dag niet oproepbaar ben of moet een oproepkracht 24/7 beschikbaar zijn en alles laten vallen als dat nodig is?

Wilgenkatje

Wilgenkatje

15-01-2017 om 12:44

Oproepkracht is oproepkracht

Als je niet kunt, dan kun je niet. Moeten ze je maar een vast / tijdelijk dienstverband aanbieden. Zo zou je het kunnen zien.

Uiteraard doe je je best beschikbaar te zijn, maar alles uit je handen laten vallen in alle gevallen, nee. Ik doe zelf al vele jaren oproepwerk. In 9 van de 10 gevallen kom ik, een enkele keer niet.

Het is wel jammer dat je nog maar kort oproepkracht bent, je hebt nog geen ' krediet' opgebouwd. Dat weegt wel wat mee denk ik. Ik weet niet hoe belangrijk die dag weg voor je is, of dat t ook een paar weken later kan. Benieuwd hoe anderen daar tegenaan kijken.

Natuurlijk kun je nu vast melden dat je op die datum niet beschikbaar bent.

Triva

Triva

15-01-2017 om 14:32

kijk in je contract

daar staat waar je recht op hebt. Ik ben ook oproepkracht en dat betekent bijvoorbeeld dat als ze mij oproepen ze mij ook minimaal drie uur moeten uitbetalen. Ook kunnen ze mij een half uur voor ik onderweg ga bellend dat ik toch niet nodig ben. Aan de andere kant kan ik altijd zeggen dat ik niet wil komen en ik geef dat keurig een week ervoor aan maar ik kan ook 's middags afbellen. Het maakt ze niet uit aangezien ik één van de beste oproepkrachten ben en ze nog wel een 'blik' anderen hebben die ze kunnen bellen. Ze zijn blij als ik kom en afbellen is geen probleem.

Ik zou gewoon morgen bellen en vragen hoe ze het willen hebben als je een dag niet kunt, dan kun je eventueel meteen die datum doorgeven. Vraag ook hoe lang ze dat van tevoren willen weten.

bieb63

bieb63

15-01-2017 om 15:49