Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Opleiding willen doen naast baan, dus geen stage mogelijkheid

Beste allemaal, ik loop tegen een praktisch probleem aan waar ik 1,2,3 het antwoord niet op weet. Hopelijk kunnen jullie ideeen of ervaringen mij helpen.
Ik lig in scheiding, heb een baan, part time, onder mijn niveau, maar gelukkig boven bijstandsniveau. Uiteraard wil ik heel graag werken aan een onafhankelijke toekomst en zelfredzaam worden. Nu ben ik op zoek gegaan naar opleidingen in een richting die mij heel interessant lijkt.
Voor de duidelijkheid, ik werk nu 20 uur per week, vast contract, verdeeld over drie dagen, ik ben assistent medewerker in een farmaceutisch bedrijf. Mijn papieren zijn echter ferpleegkundige, maar ben inmiddels niet meer big geregistreerd.

Ik ben op zoek gegaan naar opleidingen richting wmo consulent, indicatiestelling, maar kom uit bij hbo opleidingen. Daar kan ik met mijn paoieren wel instromen, dat is geen probleem, maar er zitten stages aan vast. En hoe ga ik die doen als ik al werk??,
Mijn werkgever roostert mij echt geen drie maanden vrij als het niet in hun belang is.
Ik ben 42, niet meer de interessantste voor een nieuwe baan, maar ik wil wel werken aan mijn toekomst en het stukje ervaring meenemrn naar een nieuwe uitdaging. Heeft er iemand ervaring met een opleiding starten die niet aansluit bij je huidige baan maar die wel ern stage vereist?

@Emma

@Emma

31-12-2016 om 09:14

Stage

Hoeveel uur moet je stagelopen? Meestal kan je ook een zgn lintstage lopen: één of twee dagen per week gedurende een langere periode ipv een blokstage: paar maanden of langer full time.
Kun je de studie in deeltijd of digitaal doen? Als dat mogelijk is kan je een lintstage en studie en baan v 20 uur combineren. Het is nu de tijd van de open dagen!

Ad Hombre

Ad Hombre

31-12-2016 om 11:13

Ferpleegkundige

Laat je je sollicitatiebrief even spellchecken?

Aagje Helderder

Aagje Helderder

31-12-2016 om 11:45

Op heel veel plekken

is er een schreeuwend tekort aan gediplomeerde verpleegkundigen. Misschien is het mogelijk om op relatief makkelijke manier weer je bigregistratie te verkrijgen. Daar liggen ook veel mogelijkheden op vaste contracten, zowel in ziekenhuizen als daarbuiten.

Aagje

@Emma

@Emma

31-12-2016 om 11:47

Jezus Ad

Als ze nou ging studeren voor leraar Nederlands.......
Meestal combineer je zo'n opmerking met iets over de inhoud.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

31-12-2016 om 11:47

Dat gaat natuurlijk alleen op

als je nog als verpleegkundige aan de slag wilt.

Aagje

Lente

Lente

31-12-2016 om 14:38

Andere wegen naar Rome

Hoe lang gaat je opleiding duren? Als je doel duidelijk is, kan het misschien ook korter.
Je zou ook zelf ergens een stage kunnen regelen, bij een gemeente bijvoorbeeld. En die dan combineren met bijvoorbeeld een opleiding bij de bestuursacademie?

Er is nu veel vraag naar adviseurs of consulenten in de WMO. Maar dat kan over een paar jaar anders zijn, als jij klaar bent met de opleiding.

Miekemieke

Miekemieke

01-01-2017 om 20:17

het bedrijf waar je werkt

Maak kenbaar dat je je wilt ontwikkelen en meer wilt! Wie weet zijn er mogelijkheden in de branche waar je nu werkzaam in bent.

Silver

Silver

02-01-2017 om 16:15

20 uur per week

Je werkt 20 uur per week- dan heb je toch uren over voor stage?
Lintstage van 1 of 2 dagen per week. Ik zie het probleem niet.

tante Sidonia

tante Sidonia

03-01-2017 om 10:52

ik heb dit gedaan

Ik deed de lerarenopleiding terwijl ik 20 uur in de zorg werkte. Mijn stageuren heb ik bijeen moeten sprokkelen, maar het is me uiteindelijk gelukt. Dit met de support van mijn man. Ik had op dat moment ook een zoon van 10 die extra zorg nodig heeft.
het was een hele zware tijd. Ik heb meerdere malen tegen overspannen aangezeten en heb er daardoor ook langer over gedaan. Maar het is me gelukt en dat was een goed gevoel.

Silver jij denkt er wel gemakkelijk over, en zo is het echt niet. Monique zit ook nog in een scheidingen dat maakt wel dat het emotioneel nog heel veel energie onttrekt. Dus Monique, het is mogelijk, maar je zult heel veel zeilen bij moeten zetten. Jouw werkdagen zijn verspreid over 3 dagen dus heb je er twee over voor stage. Ik werkte toendertijd ook weekenden dus kwam ook echt wel eens in de knoop met vrije tijd. Het wordt aanpoten,maar als je echt enthousiast bent en ervoor gaat!!!

tante Sidonia

tante Sidonia

03-01-2017 om 11:04

en Monique

Kun jij je onbetaald verlof veroorloven?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.